porchez skrev 2010-12-08 22:30:06 följande:
Säger hej fast än jag inte kommit ikapp än. Måste gå och lägga mig nu, så fortsätter läsa imorgon. Vill vara ge en kram åt Hattis, PB och Klockis. Självklart till fler av er om så behövs! ------ på tal om födande så fick mitt ex barn idag, och jag känner mig inte alls bitter (läs med ironi, eller nån annan hatisk ton) har hans syster kvar som vän på FB och läste nyheten, själv fick jag lust att spy... -
Vet du, nu påinde du mig om något RIKTIGT magstarkt från mitt förra liv.
när jag var ...få se nu...24? eller så, träffade jag en sådan där man man redan från början vet att "det här inte det smartatste jag gjort ´cause he´s dangerouse, men det skiter jag i för jävlar vilka känslor"
Den killen berättade redan från början att en tjej var gravid med hans barn. de hade aldrig varit ett par egentligen men hon ville ha barnet och vet du vad+ jo jag uppmuntrade allt jag kunde att han såklat skulle vara delaktig så mycket han knde-det var ju hans BARN för sjutton gubbar. Så, en kväll i augusti ringde han mig när jag kom hem från jobbet:
-Åh VET du, nu har jag blivit PAPPA och hon är VÄRLDENS finaste!
*surrealistisk känsla*
-Åh, men grattis!
-Du är väl inte sur?
-Nädå, har allt gått bra?
*lyssnar på en annan kvinnas förlossningsberättelse berättad av mannen jag älskar*
Dagen därpå fick jag en utskällning för att jag "uppenbart inte kunde vara lite GLAD för hans skull"
Herregud. Det var tider det...
Ett par år senare sa den mannen till mig "av dig har jag fått något jag inte trodde fanns-du har gett mig villkorslös kärlek"
Japp.
Det hjälpte inte så mycket.