• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Imorse ville inte Lill-Skruttan gå till dagis hon ville gå till julklapp!!!

• sweetstreet

Hon har börjat säga det mycket att hon vill gå till ngt som egentligen inte är en plats. T ex ville hon gå till Halloween rätt många gånger efter att vi firat Halloween. Nu har hon börjat vilja gå till julen.

Häromdagen sa hon också att "pappa har hår på kinden men mamma har inge hår på kinden" Detta efteratt hon studerat när maken rakade sig!

• sweetstreet

Nennelainen!

Vi hängde upp den suuuuuperfina kalendern du skickade oss!! och Lillskruttan tykte den var jättefin. Dagens strumpa innehåll Bamseballonger! Lycka! men vi lade undan den uppblåsta ballongen för katterna när vi gick. Annars lär det bara vara slamsor kvar ikväll.

På tal om katter så är nog våra jädrigt bortskämda. men vi har köpt värmedynor till dem nu! Mest för att Tazo minta katten heeeela tiden vill liga där det är varmt och sedan han lade sig på vår spis när den var igång blev vi lite oroliga. Vi har ju gasspis med öppen låga!

Så vi ville erbjuda andra varma platser som INTE är en spis med gaslåga.

De kom igår och jag tror de kommer bli poppis båda dynorna.

• sweetstreet

porchez,

vad BRA att du känne att samtalsterapin hjälper!!!! Jag skulle nog egentligen behöva gå på sådant men har ännu inte hamnt i en tillräcklig kris att jag tagit tag i det. Men visst har man mycket som bubblar där under ytan.

• sweetstreet

Telis, 

hoppas det gick braför televinken hos sjukgymnasten!

• sweetstreet

Äsch, nu tror jag att jag ska luncha snart.

Kram!

• Hattis

*glider som vanligt in på ett bananskal efter att dISkussionen börjar lägga sig*

Hallå där Porchez, Telis, och ni andra, säger ni inte ens "Godis" utan alltid "Godsaker" vavava? Här är (utan hänsyn till nicket) en äkta -isfan! Använder det ofta om platser etc. Fredrik Lindström har btw tagit upp det i något av sina språkprogram. 

Annars är jag iofs rätt språkkonservativ när det gäller skrift av mer officiellt slag. Tog det hårt när det beslutades för ett par år sedan att myndighetssverige inte länger får skriva "skall" utan måste skriva "ska" Och jag skulle nog inte gilla att "galonisar" tas upp i SAOL även om nu antagligen Godis går att hitta där. Etymologi rockar faktiskt :o)

• Hattis

Vink vink Sweeet! Värmedynor, jo jag tackar Men det är de värda, gosisarna

• Hattis

porchez skrev 2010-12-01 16:19:19 följande:
    På tal om dialekt ord! Hur många använder sig av ordet - träligt? Kan inte hålla mig borta längre

*vinkar*

Porchez - Vad bra att det känns bättre med helheten!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!