• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Iris slocknade i sacco-säcken för någon timme sedan, undrar vad det innebär för nattsömnen. Har fullt sjå att hålla Astrid därifrån, hon ska så klart dit bara därför.

Har skickat maken till affären med en tre sidor lång handlingslista, undrar hur det går...

Så klart måste telefonen ringa samtidigt som det ringer på dörren, och alltihop när jag står och byter bajsblöja. Några barn som ville sälja nybakat bröd, undrar hur djupfryst det hunnit bli när de går runt ute i 17 minusgrader, stackarna.

• BrudSommar2006

Vickan, någon här kallade öppna förskolan för öppnis tydligen, om det var du eller någon annan minns jag inte. Det är ju många som säger så här så jag reflekterade inte närmare över det.

• BrudSommar2006

Ja stackars Klockis.

Julstämningen försvänn delvis även här förra helgen för då drunknade min släktings pappa när han höll på och skulle göra iordning för att ta upp båten så nu blir det mycket för henne och hennes bror att ta reda på eftersom han bodde ensam. Båten fick de upp men den måste ju mastas av och fixas med och så huset och alla räkningar och allt och så är det ju rätt kallt nu och de har bebis och är småbarnsföräldrar med barn i ungefär samma ålder som våra så det känns ju som att man har rätt mycket med att få allt att gå ihop ändå.

• snaily
    Hattis skrev 2010-12-01 19:00:55 följande:
    Här är (utan hänsyn till nicket) en äkta -isfan! Använder det ofta om platser etc.
    Just det, t ex heter det Ramis (Ramundberget) även lite halvofficiellt, som i deras Ramisnytt och barnområde lill-Ramis.

Nu blev jag godissugen bara för det! Tur att jag köpte ganska äckliga tomteskum (eller vad de hette) på affären idag.
  • snaily

BS
    FY så sorgligt och hemskt med drunkningsolyckan!

Hej Sweet!
    Katt ovanpå varm gasspis låter INTE som nån bra kombination!

• Telis

Men jösses, tjatar ni fortfarande om -isord? Tröttnar ni aldrig?

• sweetstreet

BS

vad hemskt för din släkting!!!! 

Snaily,

heeej! Nej katt på het gassspis ÄR inte idealt. Därav inköpta värmedynorna

• sweetstreet

FruE

Vinkar tillbaka!!!

Hur mår du nu?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!