• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

Det här med att vara utan alkohol är visst ingen höjdare, jag tappar bokstäver och slirar med vem som skrivit vad. Är avundsjuk på lingon också hur som helst I mina skåp finns bara massor av svamp.

• snaily

Hattis
    Svamp! Då är jag avundsjuk på dig tillbaka!

• Oupsie

Mm, lite chokladpudding och paj gick ner .

• start september

Tack Oupsie! Noterat. Jag vaknar med så rejäl huvudvärk att jag känner vad som är på g. Sen är det bara en tidsfråga innan jag spyr, men det är ganska kontrollerade kräkningar så det bör funka att ta medicin.

• Tinga

AM - starkt jobbat med trådstarten! Vem ska våga sig på att göra en ny efter den fullträffen?

Telis - supergrattis till jobbet!  Hoppas nu att de inte krånglar alltför mycket med lönen. Du får käka taggtråd innan du ska dit, så att du kan ta en fajt.

Snaily - var det inte du som i samband med KUB och PAPP-A-värdeanalysen var rädd att du skulle få en pygmé? Med det omfånget på magen tycker jag inte att det ser ut som att du behöver oroa dig. Jättefin mage för övrigt.

Här har det gått i flygande fläng med Piffs rumsrenovering idag. Allt tråkigt förarbete är avklarat, så imorgon ska vi sätta upp struktur på väggarna, som sedan ska målas över. Känns jättekul att nu få göra fint i Piffs rum. Tänkte satsa på djur/djungeltema, med vitt, svart och grönt som huvudsakliga färger. I Puffs rum, som vi tänkte fixa under julledigheten blir det vatten/fisktema och därför vitt, svart och blått/turkost i färgväg. Fast jag har problem att hitta en snygg matta, åtminstone på nätet. Någon som har sett en fin matta i blått/turkost i ull med lugg, ca 140x200 cm= Såg en på MIO, men tycker egentligen att den är lite för mörk (tror färgbenämningen var denim). Mer åt Medelhavsturkos hade känts trevligt.

• Snorkfröken77

Hallå i tråden!

Vilken superbra trådstart AM! ♥

Vi har precis kommit hem från en 40-års fest, eller rättare sagt kl tio var vi hemma...Första festen och det gick väl ok, men jag kan inte påstå att jag hade kul. Jag orkade inte sitta och ha krystade artiga konversationer med människor jag troligen inte kommer möta förräns om 10 år (då födelsedagsbarnet fyller jämt igen) och dricka alkohol eller dansa var jag inte så sugen på heller.  Sen att jag fick den dummaste kommentaren hitills gjorde inte saken bättre. Precis när vi kom dit hälsade vi på makens kusin med fru (vi har inte pratat med dem sen S dog och de har inte hört av sig) och kusinens fru beklagar sorgen, sen säger hon: Jaja, shit happens! Jag blev så paff att jag inte sa något. Hur i h-e kan man säga så när någon förlorat sitt barn?! Jag blev så ledsen och upprörd att jag fick svälja ner tårarna. Sen var liksom inte mitt humör på topp.

Nu är vi hemma i myskläder framför datorerna och det känns bättre. Jag försöker tänka på alla omtänksamma människor omkring mig och att hon säkert inte menade så illa, men ändå blir jag så upprörd och jag vet att jag kommer ALDRIG förlåta den kommentaren.

Telis - Jag tyckte också det var jättemysigt att läsa om Televinkens förmågor, mer sånt!

Jag skaffade förresten FB igår! Vickan som är en äkta deteketiv kan säkert hitta mig och lägga till mig om hon vill så kanske jag kan se er andra på kuppen?

September - Maken hade migränmedicin som hette Rapimelt, en tablett som smälte på tungan, den fungerade jättebra för honom, han blev trött av tabletten också så han fick sova.

Hattis - Jag håller tummarna stenhårt för dina värden!

Nenne - Jag tar ibland på magen utan att jag tänker på det och upptäcker det när jag gör det. Undrar när det går över?

AM - Hoppas du och maken är sams nu? *kram*

• Snorkfröken77

Tinga - hur går det med fotandet av glittret?

• Oupsie

Tinga, kul med renovering .

September, hoppas att du hittar något som hjälper!

• MSW

God kväll! (----) härlig trådstart!! (----) snaily: tycker inte heller det ser ut som någon liten mage direkt! Fin är den iaf! (---) telis: söt berättelse om televinken! (---) jag är snart på väg till sängen, väntar bara på att kunna sätta in hjortron cheesecaken i kylen! Här har också målats barn rum ikväll, tak och runt fönster och dörr! Imorn är det maskering + måla väggarna som gäller! Godnatt!

• Oupsie

Men Snorkis herregud . Hur kan man säga så . Extremt klantigt!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!