• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Snorkis
    Vilken fruktansvärd kommentar!!
    Hoppas det kom ut som en groda för att hon kände sig nervös och osäker på vad hon skulle säga, och hoppas hon skämdes riktigt mycket efteråt!
    Förstår verkligen att festen inte blev särskilt festlig efter det... starkt bara att ni orkade vara där överhuvudtaget! *kram*
    Kul med FB förresten! Vickan hittar nog dig inom kort, tror jag också.

• Klockarbol

Vilken jättefin trådstar(t) - jag blev rakt lite tårögd

Snaily - Låter som ett mycket bra upplägg på hur man bäst väljer bebisnamn

Jag är avundsjuk på både körsbär och lingon jag! Svamp har jag en del kvar även om torkan gjorde att det mest blev trattisar som fylldes på i år.
    Ska hämta min underbara bärbok och se om jag hittar nåt av mina favoritrecept med körsbär!

Där maken bodde när vi träffades för 100 år sedan fanns det morell-träd i trädgården, det saknar jag enormt! Vilken gudomlig saft det blir av skuggmoreller!
    (Annars kan jag inte säga att jag saknar så mycket från det huset eftersom det låg knappt 75m från sväronens hus...)

Någon (Porschez?) undrade hur gammal min äldsta dotter är i förra tråden - hon är 18, blir 19 i januari.
    Skumt egentligen, när jag var lika gammal som hon är nu så hade jag redan flyttat ihop med den numera äkta hälften...

• fru AM

Hej alla igen! Trevligt att så många hittade till tivolit en lördagkväll !

Snorkis: Men vilken kommentar du fick!? Den personen måste ju antingen vara fullständigt dum i huvudet eller möjligen ångra sig något gruvligt nu i efterhand. Så KAN man ju inte säga "bara så där". Stor kram till dig - det gör ont i mig att du ska behöva genomlida såna klumpigheter, förutom det ni redan går igenom. KRAM

(Jag och maken är förövrigt sams - vi blev osams om en fånig grej och tänkte nog sura på varsitt håll ganska länge men så glömde vi bort oss, så vart vi plötsligt sams )

• Oupsie

AM, skönt att ni är sams. Ibland är det bra att vara glömsk .

• Tinga

Snorkis - tog mig i kragen och fotograferade ringarna nu. Är inte riktigt nöjd med bilden, men ni kan iallafall få ett hum om hur det ser ut. Ringarna är jag iallafall väldigt nöjd med.

Vilken otrevlig kommentar från din kusins fru! Förstår att ditt festhumör försvann all världens väg. Ibland undrar man hur klumpiga folk får bli?!?

• snaily
    Tinga skrev 2010-10-23 23:01:46 följande:
    Snaily - var det inte du som i samband med KUB och PAPP-A-värdeanalysen var rädd att du skulle få en pygmé? Med det omfånget på magen tycker jag inte att det ser ut som att du behöver oroa dig. Jättefin mage för övrigt.
    Jepp, det var jag det! Men nu ska jag ju på tillväxtultraljud om några dagar för att SF-måttet inte ökat, men visst, tror inte längre på en pyttepygmé iallafall!
  • Tinga

Ringbilden finns i mitt galleri, glömde jag säga.

• Tinga

snaily skrev 2010-10-23 23:36:29 följande:
    Jepp, det var jag det! Men nu ska jag ju på tillväxtultraljud om några dagar för att SF-måttet inte ökat, men visst, tror inte längre på en pyttepygmé iallafall!

Nä, jag vet ju att du ska på tillväxtUL och att du är orolig, men det jag menade var precis det du skriver - en pyttepygmé kan det ju inte vara. Du får tänka - liten, men naggande god.

• Tinga

Googledrottningar - jag behöver mer hjälp (än bara mattan jag nämnde tidigare). Vi ska bort nästa helg, och jag tänkte ge bort en sats biscotti. Men det känns ju inte så kul att komma med dem i en vanlig plastburk, utan jag skulle vilja ha någon fin metallburk att stoppa dem i. Någon som vet var man hittar sådana? Ni vet, typ gamla tiders kakburkar.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!