Välkomna till Tivoli Empatia!
Jaja nu ska jag pallra mig iväg till dagis.
Är i vilket fall såå glad över Hattis lilla "keps" som lever och mår bra, och är glad att allt gick bra för Smintfamiljen!
Jaja nu ska jag pallra mig iväg till dagis.
Är i vilket fall såå glad över Hattis lilla "keps" som lever och mår bra, och är glad att allt gick bra för Smintfamiljen!
Hej o välkommen Sommarbrud!
nenne
vännen! jag tror att han är i en tillväxtfas! har tyvärr inga råd att ge mer än att prova emr gröt eller annan "mat" dagitd. Och sedan fortsätta amningen kvälls- och nattetid. förhoppnignsvis kommer den här superfrekventa amningen att leda till att du producerar mer mjölk men det brukar ju ta ett par dygn innan produktionen är ikapp.
Är förövrigt himla imponerad av hur alla ni med större barn MINNS vad och när och hur mycket av olika saker ni gav era barn när de var små. Själv känner jag att jag knappt minns alls vad när och hur jag började med olika mat till Lilltjejen...!
Dålig mor....???
Jaja, jag minns att vi började ge sk smakportioner när hon var kring 4-5 månader tror jag. Och att hon fick mer och mer "mat" senare. Ingen välling dock eftersom det ju inte finns utanför Sverige. Däremot åt hon olika sorters gröt. och så fick hon ersättning tills hon var ca 1. Min mjölk sinade ju efter ca 6-7 månader så då gick vi helt över till ersättning.
Sommarbrud har du smygläst länge???
Hm ingen aning.
jag har hört så olika om det där.
V vande av vår dotter vid ungefär den tidpunkten. Det innebar att hon vaknade och skrek sig blå i en halvtimme eller så i 2-3 nätter sedan slutade hon. kan säga att det kändes HEMSKT och ar inte roligt alls!
men i vårt fall kändes det ändå nödvändigt eftersom vi båda jobbade heltid från det att lilla tjejen var 3 månader. och vi orkade inte med nattmatningen när vi visste att den inte längre var "nödvändig". men jag tror attt jag hade matat längre på natten om jag varit hemma?
Å andra sidan är det verkligen personligt det där med hur ens barn är och hur man är själv så om du känner att detta är rätt tid för er att vänja av honom så gör bara så då. Att du inte ger ngt på natten. Efter 1-3 nätter kommer han säkert att sova vidare utan att ens vakna.
Men om du känner att det inte är ngt problem för dig att mata på natten kan du lugnt fortsätta ett tag till tycker jag.
Vickan,'vinkar tillbaka och önskar KRYA PÅ DIG!!!
Det är ett skit att vara sjuk!
Själv mår jag bättre idag hurra!!!
men är fortfarande hängig.
Igår var det dock verkligen inte bar. Mådde som en igelkott överkörd av en bandvagn.... .-o
Sov i stort sett hela dagen fram till 16-tiden då vi hade telefonsamtal med en advokat ang green vard. och sedan hämtade jag lilla tjejen på dagis och så hade vi soft hemmakväll när maken var ute på partaj. Jag mådde ju itne bra så jag lade mig med henne och sov typ 12 timmar inatt!!!
Tror kroppen behövde sömnen.