• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

min bvc tant sa att det var ok med ett glas vin då och då, men man skulle inte spara hela månads konsumtionen till en och samma kväll  

Har druckit några glas vin sedan H kom, men är så trött hela tiden så blir ännu tröttare av vinet så oftast dricker jag vatten fortfarande. Men gott var det första glaset och ostar har jag frossat i.

Idag har lilla H varit vaken så sjukt mkt, men det kanske är ngt utvecklingssprång vid 4 veckor? men han har blivit övertrött till slut och jätteledsen. Provade napp idag när jag visste att han var mätt och den tog han direkt, men han var lite misstänksam när det inte kom någon mat ur den  

• smint

lappis: Spännande med nytt jobb, Grattis

Gosnosen: Härligt med lite känningar, hoppas det tar fart i helgen.

• smint

bs: prova med daktakort, fick det till Tilde när hon var mindre. Det hjälpte snabbt på henne. Men ring vårdguiden och fråga annars

• smint

Fossing; Oj vilket drama, hu vad rädd jag blivit. Låter verkligen som han fått i sig något annat än bara sprit..

PB: Åh vad härligt att se dig här, förstår fullt ut att det är mycket som snurrar i livet nu. Stor bamsekram.

Telis: Har mailat en bild på barnen iaf till din adress som fanns på FB. Bild på mig kommer snart..

September: Härligt att magen växer och jag håller alla tummar att det skall gå vägen denna gång.

Lappis: Hoppas spinningen gick bra och att ni fick en god middag senare.

AM: Så sött av lille H att bli så glad av att pappan kom hem, hjärtat smälter ju

EGO: Skall bege mig till en kompis på 3 årskals med båda barnen, vet inte om jag tar mig vatten över huvudet men det skall nog gå bra. Sambon är fortfarande lite matt efter sin sjuka och har en massa jobb som väntar då han legat i sängen ett par dagar, annars hade han fäljt med såklart... Men får tänka att hade man varit ensamstående så hade man ju fått fixa det helt enkelt

• smint

kikar in innan läggdags, har haft en mysig dag med lite fix och trix och fika besök av min bästa vän och mina guddöttrar. Lilla H har sovit lite idag med så hoppas på en bra natt. 

Liten: Lyckdes ni hålla mindre från tv.n tills hon var 2?  Det var bra jobbat,  här är pettson en favorit och mamma mu osv.. lördagarna är mysiga då det är mamma mu och pettson på bolibompa vid 18 tiden..

Nenne: Så roligt att pricken är så rörlig. Ja det händer mkt snabbt så njut av tiden

Telis: Bilderna på mig på FB är rätt gamla men det spelar kanske inte någon roll.. skall skicka en i kväll..

• smint

Skidåkning kan jag inte kommentera då vi inte har så mycket backar på Gotland och mina föräldrar inte har det intresset så några skidsemstrar har det inte blivit. Men har lovat R att vi skall åka med Tilde så får väl lära mig jag också.

Tv i måttlig mängd är ok tycker jag med, men nu när vi har ipaden hemma så går hon och hämtar den i smyg ibland och sätter på svt barn och kikar, det tycker jag är lite små jobbigt, men det går ganska bra ändå.. 

Fossing: Hu stackars sambon, hoppas han mår bra idag. Måste ju varit ngn som lagt något i ölen.. Tänkte mest på om han hade tungt att andas.. hoho ja att man bara går hemma och skrotar med barnen är nog många som tror.. 

Sambon kommer få sin 2 barnschock på lördag, jobbar inom privat förskola och på i år är det 25 års jubileum så på lördag är det stor fest med alla anställda från hela sverige (Som vill komma) är hel dag men jag går bara på middagen. Skall bli kul att se hur han lyckas här hemma  Tror ipfs inte lille H är problemet utan den trotsiga 3 åringen

Lämnade för första gången idag sedan H kom, men var ingen bra morgon alls, pedagogerna hade planerings timme och det var massa okända ansikten på gården.. väntade tills dom kom men det var tårar och skrik när jag gick.. usch vad det känns i mamma hjärtat...

• smint

tjohej,

har haft 2 dagar som vi knappt varit hemma på dagarna så har inte hunnit in här så mkt. Läser lite sporadiskt, men i morgon är vi hemma så då skall jag försöka skriva lite mera.

idga var vi på sös och träffade njurläkaren på barnmottagnignen och vi kan nu sluta med medecinen och Hugo är friskförklarad, så skönt.  

PB: låter som det skulle kunna göra ont på hunden ...

T är sjukt grinig i kväll hoppas inte det är någon sjukdom på g.. dock är hon lite hård i magen så kanske är det som spökar.. 

• smint

Telis: Nej skickade aldrig bild på mig själv, har inte hittat någon ännu, får kanske bli en å hela familjen innan lillebror kom. Men den är från sommaren-10. Har så dåligt med bilder på bara mig.

T är hemma idag, klagade på ont i magen och trött. Men hon verkar pigg ändå. Så där rök min sovdag med lille H.  Men men.

kikar in strax igen.

• smint

Lappis: Åh så spännande med jobbet  

Koko: jo skall försöka vila med dottern senare, men lilla H sover rätt lite idag verkar det som så att få dom synkade känns inte 100  Men men man överlever.

Snartis: Usch så sorgligt med hästen

Hoppas ni får trevligt ikväll, någon gång skall jag nog våga mig på att följa med också.

• smint

Jag hade kavat till dottern som första skor, sambons kavatskor som han haft var ju knappt använda så dom passade T när det var dags att börja gå, vara ute.  

Nenne: Kul att se dig också och pricken var ju bara så söt och nancy såklart

hoppas båda barnen sover snart så jag får en paus.. T och jag har gjort en fiskdam till hennes kalas, målat på ett lakan och gjort fint. Blir nog bra Lilla H verkar sova bäst när han ahr overllen på och är ute på vift.. Men nu blåser det så galet så vill inte ställa ut honom nu.. Han hade gått upp duktigt på bvc i måndags också, hon sa att jag skulle försöka med napp mellan varven då jag vet att han är mätt för han borde hålla sig ett par 3 timmar om han äter fullt mål. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!