• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

vickan: jag har ställt dottern i de förskolor som ligger närmast hemmet, sedan har jag försökt luska lite info lite varstans, men håller med oftast dålig info på kommunens hemsida.

Mugglan: Ljuvligt med 4 dagar kvar bara, och du hur fort verkar laktulosen?  Ger till H på morgonen men tycker inte det hjälper nämnvärt, han får dock galet med gaser....

I kväll föddes min kompis tvillingar, vet inte om hon blev igångsatt eller om det gick av sig självt, men hon var i v 40+0 igår. 3900 / 3200 gram vägde dom. Helt galet

Snartis: Usch stackare med dina bihålor och att det inte hjälpte med spolningen.. 

BS: Åh vad bra att Iris tyckte det var kul i skidskolan.¨

EA: Lycka till i morgon. Kram 

• smint

MSW: usch vad jobbigt med dina värden, vad händer nu då?

Lappis: ja tänkte på er resa imorse när jag läste nyheterna, skönt att det gick ok att säga upp sig. Hur gick det med din kollega?

Parnassia: jisses med 11dagars feberm hoppas verkligen pencelinet hjälper

Vickan: trist med trollets mage, prova majsvälling, 

oms: låter som en riktigt lyckad fest, kul  

Var länge sedan vi var på någon fest också. Skall dock dra i hop något n'r det blir varmt ute, har inte haft någon inflyttningsfest än så skall hitta på något.

Så nu har lilla H fått sina första baciller, förvånad dock att det inte kommit tidigare, Täppt i näsan i natt och har knölat massor. nu på fm fick vi oss en skön sov stund det var tur det. Så nu har nässugen åkt fram och koksalt.. typiskt att sambon åker bort imorgon och är borta över natten, men det skall väl gå..   åhh ka det inte bli vår nuuuuuu...  bort med alla eländiga sjukdomar

• smint

EA: Hejja hejja, nu får dom gosa in sig ordentligt.

Mugglan: Skönt att du är sjukskriven nu, vila vila vila. Min kompis som fick tvillingar i går kväll var sjukskriven rätt länge vill jag minnas. Det slutade med akut snitt för henne efter igångsättning, tv 2 gick ned i hjärtljud innan tv 1 var ute så det fick bli snitt, men det hade gått bra och dom mådde fint nu. 

• smint

Snartis: Åh så härligt Grattis Nalle

Håller på att somna stående, natten var katastrof, T somnade sent då hon sovit på förskolan och tydligen rätt länge trots att vi sagt till.. Rätt ok sedan, Hugo åt mat och då vaknade T till i sitt rum och skulle ha napp osv, r gck upp men sedan hade hon så svårt att somna om. R skulle upp kvart i 5 för att åka till arlanda, T kom in i våran säng och stökade runt. Somnade som tur var om. Men det gjorde inte jag och H, eller H sv en stund men sedan blev han hungrig igen..

Tycker han låter så tät i sina luftrör när han anstränger sig.. lite snuvig idag med men inte så att det rinner, men jag sköljer med koksalt. Typiskt att R inte är hemma i natt. Men fick faktiskt en tid på bvc idag så hon skulle lyssna lite på honom, dom har en barnläkare i rummet bredvid så det var bra.  Men han äter och är aktiv så förmodligen bara jag som nojjar.

Så nu kom ett ego inlägg till.  Du har mina sympatier AM, peppar peppar har T aldrig behövt pencelin, men jag bävar för den dagen.   Och ipren i flytande finns på vissa apotek, i sjöstaden iaf.  Var också upprörd över det häromdagen, fanns inte vätskersättning, inte ipren, astma spray vr också slut hos leverantör..  Det är ju samma sak varje år, blir tokig..

• smint

ja smygläsare är lätt att bli igen, men får skylla på kommande 3 årskalas, förkyld bebis och bortrest sambo.. men snart kommer jag igen

var på vä'gning på bvc idag, stadiga 5290 gram och 59 lång. lät inget på lungorna elleri bröstet.. lite tungandad men inte alls någon fara.. hon trodde inte på rs iaf..  och den senaste infon från smittskyddsinst var att det hade börjat gå ned nu sedan 3 veckor tillbaka

• smint

Porchez: Lät som en god middag, och nu var jag ju lika nyfiken som AM så var tvungen att snoka lite jag med, han såg ju riktigt snygg och go ut

Väntar på R som lägger T, eller hon somnade i soffan men vaknade förmodligen till så pass att hon ville höra saga.. Sedan blir det snabbstekt tonfisk och en sallad med rödbetor, chevre och sallad till. Sedan skall det bakas en kaka och plockas undan här. Hugo har somnat i babysittern, fick köpa grannens gamla baby björn sitter, den är ju grym med gung i så rör han sig så gungar den till så han somnar om

ANG dagis och närhet som ni diskuterat tidigare i veckan, vi har ju nu valt att byta till hösten igen, dels för att H också skall gå på samma, sedan så där hon går nu kommer ingen av barnen gå till den skolan som hon kommer gå i sedan och det känns lite viktigt att ha några som dom känner igen när dom börjar. 

• smint

BS: Stor kram till dig, hem och prata och fundera i lugn och ro. Men jag förstår era tankar.HjärtaÄpple 

• smint

Kram BS igen, skönt att ni landat hemma nu iaf. Kan i ärlighetens namn säga att hade jag blivit gravid så "snabbt" igen hade jag nog funderat både en och tre gånger. Man måste ju se till kvaliten på det man har och ger barnen den tid dom behöver..

MSW: Usch vad jobbigt med sjukstuga, nu borde det väl ändå vända tycker jag..

Vi överlevde kalaset igår, och det var fullt ös här. Men mkt trevligt. Grillade massa korv på terassen, fikade på tårta och bullar. Dottern fick massa spel så nu kan vi spela spel varje kväll, måste dock byta ett som det fattades massa grejer i..

Hugo är fortfarande snuvig och lite tät i luftrören. snart 1 vecka sedan snuvan kom.. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!