Välkomna till Tivoli Empatia!
Gäller att inte ha för skelögda rattar heller då.
Välkommen Mopedvin! Barnmorskor alltid extra välkomna
Oupsie: GRATTIS till nya familjemedlemmen! Hoppas det inte blev för tungt...
Vänner: hur harn i klarat er utan DVD i bilen tills nu? Vi har använt en från Moa var runt 1 år tror jag, inne på vår andra nu (köpt på MediaMarkt). Den används även här hemma ibland (både Moa och min mamma har lättare för att få på en film på den än på den riktiga mediaspelaren).
Apropå barnvakt är jag otroligt glad att vi har det ibland, det underlättar verkligen! Jag är så tacksam så länge min mamma håller sig frisk. Hon anmäler sig ibland och skickar iväg oss på bio (el som sist Thorskogs slott). Och så har vi ju partnat oss med våra kompisar i samma stadsdel - det är också ett tips. Vi "byter" barnvaktstjänst med dem ibland.
Dum fråga men vad betyder:
<3<3<3
???
Min erfarenhet av att sluta med blöjor och nappar mm är att vänta tills barnet är redo och när man väl kör då, så går det oftast fort. De måste ha motivation till att sluta bara, deras egen motivation och inte föräldrarnas.
Imorgon kan ni väl hålla tummarna runt 10-tiden, för då har vi vår UL-kontroll för denna vecka...
Sorry, var på lunch med maken efter kontrollen (som blev försenad pga ngn annans katastrof), sedan en sväng till några tapetställen och så var det mkt på jobbet när jag kom tillbaka... Tack Tinga för update!
Uppmätt vikt: Ada (fd donator) 420 g och Beda 525 g (sedan får man väl ta vikten med en nypa salt men sammantaget växer de och frodas)
Smint: imorgon fredag går jag in i v24. Tänk om de kommer redan v28 - det är bara FYRA veckor dit!!!! (Hoppas inte...)
Sweet: passa dig för sådana luncher så ni inte blir fyra i familjen (det var väl så Livia kom till?)!