• Telis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Lappis, jaaa, man vill ju ha en lite längre rapport än den på Facebook.

• Telis

Aaaaaaaaaah, höll på att glömma!

Hjärta Hjärta Hjärta  Dom allra varmaste lyckönskningarna och gratulationerna till Piggelin med make idag!!! Hoppas ni får en alldeles underbar dag!  Hjärta Hjärta Hjärta

• Telis

Lappis, åh, vad gott det låter alltihop! Det där med bla lantchips och löjrom har AM tipsat om någon gång så det har jag skrivit upp och tänkt prova, det har bara inte blivit av, men det ska tydligen vara galet gott.

Vickan, jag är inte ett dugg förvånad över att ni hade trevligt.

Här har vi varit och beställt nya kaklet till köket. Ett beslut mindre kvar att ta.

• Telis

Oms, vad ÄR det för ett konstigt ställe du jobbar på? Ni får inte ha med er egen mat och bara ett visst antal personer får jobba hemifrån varje dag?! En fd sovjetisk kolchos eller? 

Nenne, grattis! Vad duktig du är!!

Tinga, det kommer att bli två stycken hoar.

Ore, jag har rätt lätt för att fatta beslut (och tursamt nog har jag en make med ungefär samma smak och om maken velar säger han ofta att jag får bestämma ) men jag förstår verkligen att det kan vara ett problem. Det finns alltid för mycket att välja på tycker jag. Sen tror jag också att svårigheten att bestämma sig ökar med antalet val man ska ta, så om man ska fatta 30 beslut på kort tid så blir varje beslut jobbigare än vad varje enskilt beslut i sig skulle vara. Jag skulle nog inte klara av att välja allting till ett nytt hus utan att drabbas av lite beslutångest jag med.

Cicci, synd att du missar ost- och vinkvällen men vad härligt med Dubairesan! Dina barn har alltid varit så lugna och gulliga när jag har sett dom så resan kommer säkert att gå bra. Men jobbigt förstås att byta flyg mitt i natten!

Hej gosnosen! Lycka till när det nu blir!

• Telis

muggles, det blir en röd kristallmosaik, 10x10. Köksluckorna behåller vi, det är inget fel på dom även om jag inte hade valt dom själv. Men det är egentligen ingen köksrenovering vi ska göra utan sätta upp en ny vägg i köket, vi bara passar på att byta diskhon och kaklet som vi verkligen retat oss på, så köksluckorna får stanna.

muggles igen, hahaha, joooo nog kände man igen det alltid. Jag har gått och fnissat hela dagen åt "nej, vet du, jag tror musslan slöt sig."

• Telis

Snorkis, förstår verkligen att det känns überläskigt att köpa saker till araben! JAG tyckte att det var läskigt och då hade jag ju inte er erfarenhet med i bagaget.

Snorkis igen, det får bli en bild till galleriet på mosaiken sen.

muggles, det är orangegult och så där oregelbundet i kanterna, jag vill ha raka plattor.

Nu mot sängen. Kramar!

• Telis

AM, åh vad härligt att Hektor sovit så bra! Kan han inte ringa Televinken och ge lite tips? T gnyr och gråter nästan en gång i timmen nu för tiden. Undrar om det är tänderna och hur länge det ska hålla på i så fall?

Jag är också frustererad över att jag inte förstår vad Televinken vill, det känns som om det blir onödigt mycket frustration från hans håll på grund av det. Jag läste en intressant artikel härom dagen om att teckna med sina barn, jag undrar om man kanske skulle börja med det? Kängu gjorde ju det med Ru och det hade väl funkat bra om jag minns rätt.

Kristallmosaik är förresten (ungefär? detsamma?) som glasmosaik.

Lappis, ingen hemdator?! Vi har fem stycken.

• Telis

AM, om det är till någon tröst så är Televinken sen med allt. Men som Lappis säger så spelar det ingen roll, om ett par år så kommer man inte att se minsta skillnad mellan dom som var tidiga med hittan och dittan och dom som var sena.

Fast jag trodde att man brukar säga att barn som hade syskon är tidigare än det första barnet för att dom har någon att härma? Det har iallafall jag skyllt på när det gäller Televinken.

Jag tror inte att du behöver oroa dig varken för Hektors utveckling eller för att han har fått för lite tid. Du har ju varit hemma mycket med dina barn och Hektor har fått mycket egentid med dig när Livia varit på dagis.

snaily, det kommer att gå bra! Jag håller tummarna! Fast du kanske skulle passa på att gå på toaletten nu innan dom ringer?

• Telis

kängu, hojt! Jag vill jättegärna ha tips på teckensidor, tycker det verkar jätteintressant.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!