Välkomna till Tivoli Empatia!
Borde gå och sova men...
start: du kan gärna få vår blöjhink! Vi fick en när vi hämtade ut box från babyproffsen med A, men om den är bra eller inte vet jag inte för den är helt oanvänd, har ngn förpackning påsar till också...
Nattblöja: här kör vi utan sen förra sommaren när han slutade på dagen.. Fast han klarar inte vara utan på natten egentligen, så vi tvättar mycket! Nu är det dock bättre och han klarar sig ibland flera nätter i rad..
Samsovning: vi kör nog mer på samsovning nu än när han var liten.. Han somnar alltid (i princip) i sin säng(vilket jag tycker känns skönt) men går allt som oftast in till oss på natten(för det mesta har jag/vi inte särskilt ont av att han sover hos oss).. När han var liten la jag nog honom i sin säng för det mesta, men så åt han också väldigt effektivt.. Typ aldrig mer än 5-10 minuter (och ändå var han ett kräkbarn av stora mått och blev tjock som bara den innan han började krypa/springa av sig det).. Periodvis har han varit väldigt duktig på att somna själv, några gånger har vi fått "vänja tillbaka" honom till det.. Men sista gången som det slutade funka att han somnade själv så kom jag på att ligga och gosa/mysa innan han somnar förmodligen kommer vara en sådan sak som man kommer sakna när man inte längre får det, så då struntade vi i det! Vi hade (till BVC-tantens skräck) honom i spjälsäng i eget rum (fast första nätterna fick han sova i vagnen precis utanför vårt rum).. Hans rum låg vägg i vägg med vårt och vi hade dörrarna öppna.. Fast vi/jag var nog ganska hård med det bara för att "alla" sa "vänta du så kommer ni nog ha honom inne hos er".. Hade han varit som yngla hade det väl dock inte hjälpt hur envist jag hade kämpat, dock..
Nya bebben kommer att få ha sängen bredvid vår, mest pga "platsbrist", men känner inte att jag har lika stort princip-behov denna gången.. funderar lite på att införskaffa ett babynest också, om/när det blir så att båda barnen ska vara i sängen.. Kan också förstå rädsla att rulla på/över bebisen, även om det säkert ska mycket till..
känns som detta blev långt och rörigt.. Det är så svårt att få överblick vad man egentligen skriver när man sitter med telefonen!