Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

Ore skrev 2011-03-28 11:31:58 följande:
    Am: Jag tyckte de var jättefina! Dessa får lillkillen: www.pediped.com/Product/ProductInfo.aspx?id=5...
    och www.pediped.com/Product/ProductInfo.aspx?id=5...

BS: Uteleksaker borde ligga i tiden? Antingen någon badleksak inför sommaren, eller rockring och liknande saker? Eller "hjälpa till"-saker. Kanske kan ge bort en blomma i kruka och en fin vattenkanna att vattna blomman med?
    Ore,
    å DE första skorna du länkade till har dottern!!! De är SÅÅÅÅÅ BRAA!!!!
    jag gillar öht deras "flex system" där man kan "växa i skon" lite!
    Skorna är superbra kvalitet också. Och BRA sulor för fötterna vilket är viktigt för växande fötter.

Såg BS kommentar om bredden och det kan stämma till viss del. Jag vet inte men för min dotter har dessa passat bra. Hon ahr inte breda fötter utan rätt "normala" eller vad man ska säga.
    Dock är Pedipeds skor väldigt MJUKA utan att för den skull vara ostadiga så jag tror du och sonen kommer gilla dem mycket.  
  • sweetstreet

Ett annat företag som säljer skor till barn här heter Stride Rite och där vet jag att de har skor för bredare fötter också. Som en speciell storlek alltså. Typ "24 wide" eller ngt liknande. Minns inte exakt var de kallar storleken men ni fattar grejen. Dotterns första par "riktiga" skor var från detta företaget, men sedan har jag gillar Pedipeds mer. Fråga mig inte varför? Men de skor jag handlat därifrån har alltid passat henne superbra och varit sååå tåliga. Trots lera och sand och vatten och jag vet inte allt så håller de bra.

• sweetstreet

Liten,
    känner inte igen märket, men det bästa är väl om du kollar när du är där. Rent allmänt är kläder mycket billigare här än i Sverige. Har vänner som köpt på sig en hel del barnkläder och barnskor när de varit här just på grund av detta. 

• sweetstreet

Fru E
    nu håller jag tummarna så hårt att det känns som om det ska bli blodförstoppning där...
    Hoppashoppashoppashoppas!!!!!!!!!!!!!!!! 

• sweetstreet

I övrigt har jag och maken varit till den mest slemmige läkare NÅGONSIN idag!! Inför vår green card ansökan måste vi göra en läkarundersökning och det är endast särksilda "certifierade" läkare som gör detta. Alltså för immigrationärenden. Vi fick en lista med sådana och jag ringde en som låg i närheten av oss. När han kom in  i undersökningsrummet var han bara heeelt creepy!!!

Vet inte exakt vad det var men han bara utstrålade slemmighet!
    han var dessutom gynekolog egentligen, men OM jag skulle varit där för NÅGOT ANNAT än för en vanlig hälsokontroll hade jag sprungit iväg! Jag hade ALDRIG velat göra någon form av gynekologisk undersökning hos den läkaren! FY!

Senare när jag googlade honom insåg jag att han fått många usla omdömen. 
    Vi insåg även att han knappast ägnade sig åt några gynundersäkningar heller längre utan verkade numera nästan enbart köra just immigrationsärenden!  
    Självklart mycket bättre inkomstkälla. Vi betalade 175 dollar var för ca 10 min undersökning!!!!
    När vi lämnade mottagningen var hela väntrummet fullt av personer som endast var sådana som vi, alltså aliens... 

• sweetstreet

Men nu kan vi inte byta utan ska dit igen för att få svar på alla prover.
    Känns bara surt att bidra till en sådan läkares kassa...  

• sweetstreet
    fru AM skrev 2011-03-31 12:36:37 följande:
    Kattkräks låter riktigt vedervärdigt. Ännu en anledning för mig att inte ha katt (frånsett allergi med arstma förstås)
    Hahaahaaa
    Vår Bullemiska katt, jo jag tror banne mig han är det.... kräktes idag igen. Men denna gång nästan inte en enda droppe på golvet. ALLT kom i dotterns BÅDA skor! Hur gick det till?!?!?!!?  
    Det var en rätt rolig syn öndå när dottern arg som ett bi på katten sprang efter honom och sa "Dumma kissen dumma kissen!" och hytte med pekfingret.

Men trots att vår Bullemiska kat t kräks väääldigt ofta (alltid efter att han hetsätit.....) så är det ändå SÅÅÅÅÅÅÅ UNDERBART att h katter! Skulle aldrig vilja vara utan dem. De är verkligen en del av familjen och ja, de är så himla gosiga! Haha Lipton lyckades ju till och med charma Lappis när hon var här trots att hon ju inte alls är så kattförtjust i vanliga fall om jag förstod det hela rätt...

Och efter att Nenne och Nennemannen varit här och träffat just Bullemiske Lipton så blev de ju så förtjusta att de senare satsade på sin Nancy!

Så nej, ett liv utan katt har jag svårt att tänka mig idag. Kräket till trots....  
  • sweetstreet

I övrigt har jag inte så mycket att säga. Har inte hunnit läsa ikapp mer än just hit.
    Nu har jag bara tre veckor kvar på jobbet. Och trots att jag känner en stress över detta med att bli arbetslös så längtar jag fruktansvärt mycket efter att få vara "ledig". Det har varit så intensivt de senaste månaderna att jag känner att jag behöver lite andrum. Så jag ser ändå fram emot detta på ngt vis. Hoppas bara at det inte ska bli alltför svårt att hitta ett nytt jobb sedan.

• sweetstreet

Nu undrar jag även mycket över hur det gått för FruE??? Någon som vet?????

• sweetstreet

Heeej alla gullisar!!
    Jag har inte varit in här på år och dar känns det som. Tänker på er men det har varit fullt upp. Konstigt va nu när man blev av med jobbet trodde man minsann att det skulle bli lugnare men det har ändå varit fullt upp...

Nu har jag mer jobb igen. För min artikel behöver "major revisions" innan den blir antagen så det lär bli en del jobb med den framöver. obetalt men hey jag hoppas den ska publiceras så man får se det som en investering. 

Om NÅGON av er där ute har ngt tips på jobb man skulle kunna utföra på "distans" tager jag tacksamt emot tips och råd!!!! Typ skrivjobb eller annat man kan sköta härifrån. Jag skulle behöva det mesta tänkbara nu framöver. 

Jag är sjukt ouppdaterad på vad som hänt här dock.

Några goda nyheter?
    Några dåliga?

MEGABAUTAKRAMAR till er iallafall!!!

Och A.M SJÄLVKLART ska du klippa dig lite rockigare!!!! Ibland måste man byta frisör för att det ska funka dock. Kan kännas jobbigt eftersom man kan ha skapat en form av "relation" till sin frissa och går man någonannanstans käner man sig nästan lite "otrogen"  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!