Välkomna till Tivoli Empatia!
Snigel, ja lite vår börjar det allt bli. Truls tycker det är helt OK att gå ut nu åtminstone. Första veckan här kissade han så fort han bara kunde, rusade upp på min känga och satte tassarna mot skoskaftet och verkligen BAD "snälla snälla nu har jag varit duktig, får jag gå in nu?" skakandes som en liten vit tuss, stackarn. Nu skuttar han runt som ett yrväder och glömmer istället nästan bort att det var kissa han skulle.
Apropå rumsrenhet, så säger min syrra, kennelinnehavare, att det gentligen ofta funkar bättre att ta valp just nu, för att då är man lite mer på och nofa, medan man på sommaren när valpen kutar ut och in ganska fritt TROR att den nog är rumsren och sedan till sin besvikelse får bakslag på hösten.
Fast det går ju förstås snabbare att komma ut när det är sommar.
Fördelen med vår hund är storleken. Man kan ha honom på armen medan man klär på sig och i famnen verkar det inte troligt att han kommer på att kissa. Ställer man honom på golvet däremot, då är ju den lilla pölen där på nolltid under magen...
Undrar hur lång tid det tar innan han är "safe"? Hoppas det går rekordfort! Jag jobbar stenhårt på att allt ska ske ute, men klart man missar ibland.