Välkomna till Tivoli Empatia!
Mopedvin - vinerna var bra till maten men inga, förutom det österikiska, som vi skulle leta upp för att köpa hem. Den första från Piemonte minns jag faktiskt inte ens hur den smakade. Den andra var Veltlinger som vi tyckte mycket om. Inte så mycket smak, lätt men ändå komplex. Supersvår att förklara smaken men tillhör absolut inte något tungt ekfatsvin medan Syrahn från Sonoma var en saftbomb. Förstod det när han förklarade att det var från Kalifornien och när vi sedan såg färgen på vinet. Jag sa med en gång ... saft! Och det är inte vår smak men till maten var det riktigt bra. Till osten fick vi en jättegod päroncider från Normandie. och det sista, dessertvinet, från Roussillion smakade portvin.
Vickan - har ätit på Wagamama i London och Köpenhamn (luncher), dock inte i Stockholm och tycker det är gott. Mycket nudelrätter etc. De blev testade av SvD i veckan som gav dem 3 av 6 möjliga poäng.
AM - har pratat om Råkultur med maken men jag tror vi tar den ultimata sushi-upplevelsen i Tokyo istället för varje gång jag för det på tal så skriker han inte direkt tjohoo. Kanske är det för att han äter sushi minst en gång i veckan och därför inte ser det som något extra.
pb - obehagligt att köra! Har idag på vår promenad ned på stan sett många sladdar och folk som försökt gräva fram sina bilar. Helt otroligt vad mycket snö det kom på en gång.