Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Välkomna till Tivoli Empatia!

hej igen, jag bara sydde en gardin till fäbon. Den blev lite för kort och mönstret var för stor rapport för att bli snyggt. Men nu slapp jag ha dåligt samvete längre för den där metern jag köpte ehh... -05? Bättre än den som satt där innan iaf (säg inte till svårmor att jag sagt det!)

• nennesjuttioåtta

Fru E Men hörru, här får alla känslor plats, både hurrarop och gråt. *kramar om* Jag vet PRECIS hur det känns, hopplöst och meninglöst och svarta, avundsjuka tankar. Fy fan, det är ett helvete. Har ni kontakt med någon psykolog eller dylikt? Vi borde nog ha gått hos någon då, inser vi så här efteråt (tillsammans eller en och en), men just när man är inne i det så orkar man inte ta tag i det själv. Gör det!! Har kliniken någon så är ju det det bästa, som har hört allt förut och vet vad man går igenom. 

Porchez – hoppas den nya tjänsten blir av, låter ju superkul och vad roligt att få höra så mycket superlativ! 

• nennesjuttioåtta

Vickan – Murikka, en fleecetröja/underställ, dyra ullsockor och en svampkniv, biljett till teater (presentkort?!?)...?

• nennesjuttioåtta

gud vad skönt det är med riktigt bra ullsockor! Sånt är ju inte så kul att köpa själv. Och när man är över 25 så är det uppskattat att få också, hahah!

• nennesjuttioåtta

Vickan, ja fast stickat är ju en sak men ullfrotté eller annat funktionsstrumpor är ju (väl) inget man gör själv. Som är formsydda (älskar dem med resår runt foten liksom). Förresten, hade du tänkt hälsa på här eller vad blev det av det? Jag börjar jobba snart men inte varje dag ju.

• nennesjuttioåtta

Jag vill se Porchez uppäggad av Hunken i påsk!

Vänner – ha det så skönt i helgen!!

Har precis smakat kladdkakemuffinsen (Leilas) men som vanligt är de mer kladd än bakat. Visserligen är det ingen direkt katastrof (heheh), men jag gillar när det blir lite skorpa och sen guckelimuckigt. Nu är det bara mjukt. Ack, ack, måste äta md sked. Arma mig. *tar en till* Tyvärr (?) så kan offret för mitt fikabröd inte komma i morgon för hennes so hade gjort sig illa (inget allvarligt dock), plus att kompisen jag skulle hälsa på i helgen blivit sjuk, så helt plötsligt är inget alls planerat på hela helgen. Och det ska bli kalasväder. Dags att ta tag i trädgården. Halva är krattad och fin, landen är rensade från döda perenner. 

Jag behöver nu hjälp. Vi har en ful jävla plantering vid entrén, njurformad och risig. Två stackars rosa rosor som är hopplösa att få fina som kommer åka på komposten, en lavendel som jag vill flytta och sen resten är i princip backtimjan. Doftar gott, kväver allt. Jag vill här plantera ett litet träd som solitär. Max 1,5-2 m högt. Gärna fin stam och grenverk, får också gärna ha fina blommor men är ej nödvändigt.  Har någon expert här något bra förslag?

• nennesjuttioåtta

snaily - n söndagsutflykt kanske?! 

• nennesjuttioåtta

snaily – vi har redan tall på tomten.  

• nennesjuttioåtta

såg en hängsälg men tyckte den såg lite töntig ut. 

• nennesjuttioåtta

idag var det catfight så nära att båda höll på att trilla in genom kattluckan. När jag kom ner i källaren kom Nancy med flaskborst-svans som en raket och bakom plastluckan stod en friare och kikade in. Herregud vilket liv det var.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!