Jag vill se Porchez uppäggad av Hunken i påsk!
Vänner – ha det så skönt i helgen!!
Har precis smakat kladdkakemuffinsen (Leilas) men som vanligt är de mer kladd än bakat. Visserligen är det ingen direkt katastrof (heheh), men jag gillar när det blir lite skorpa och sen guckelimuckigt. Nu är det bara mjukt. Ack, ack, måste äta md sked. Arma mig. *tar en till* Tyvärr (?) så kan offret för mitt fikabröd inte komma i morgon för hennes so hade gjort sig illa (inget allvarligt dock), plus att kompisen jag skulle hälsa på i helgen blivit sjuk, så helt plötsligt är inget alls planerat på hela helgen. Och det ska bli kalasväder. Dags att ta tag i trädgården. Halva är krattad och fin, landen är rensade från döda perenner.
Jag behöver nu hjälp. Vi har en ful jävla plantering vid entrén, njurformad och risig. Två stackars rosa rosor som är hopplösa att få fina som kommer åka på komposten, en lavendel som jag vill flytta och sen resten är i princip backtimjan. Doftar gott, kväver allt. Jag vill här plantera ett litet träd som solitär. Max 1,5-2 m högt. Gärna fin stam och grenverk, får också gärna ha fina blommor men är ej nödvändigt. Har någon expert här något bra förslag?