Tur & retur
Nu har jag också hittat hit
Åh, Koko - vilken underbar NYC-berättelse! Var tillbaka I NYC & levde mig in i miljön & alla ställen ni var på, när jag läste - vill dit igen! Vad mysigt att åka med mamsen också, det är ngt som jag aldrig skulle få med min mamma på
Kul att London närmar sig, Tinga! Minns det där horribla priset på färjan Esbjerg-UK som du skrev om i våras/somras, snacka om avskräckande!
Vår helg på Österlen för drygt en vecka sen var jättehärlig med knallblå himmel & strålande sol, dock aningen kallare & blåsigare jämfört med förra året. Fick panikshoppa en fleeceväst i Ystad på lördagsförmiddagen för att värma magen (hade fel kappa med mig - dvs en som inte gick att knäppa... Kylan kom så snabbt & oväntat!).
Lite stressigt när vi skulle iväg på fredagen efter lunch, det var ju min allra sista arbetsdag (självklart strulade det med backuper etc) & på mannens jobb körde det ihop sig oxå, men vi kom ner till Karnelund i lilla lilla Gislöv vid halv fem-fem & hade en supermysig kväll där med underbar mat, precis som förra året. Amanda åt före oss & sen kunde vi lägga henne & sätta på babywatchen & njuta av middagen i restauranten helt ostört. Lyx! Underbar frukost dagen efter (Amanda frossade i hallon, jordgubbar, ananas & melon...) & de som har stället är verkligen så himla supertrevliga & föreslår tips på vad man kan göra osv. Det blev en tur till Ystad, där vi strosade runt lite, fikade etc - Ystad är en himla fin stad & det var några år sen vi var där senast. Sen körde vi längs kusten & lunchade på Skillinge Hamnkrog efter tips från mina föräldrar. Klart bra & väldigt gott!
Tog en vända förbi Olof Viktors i vanlig ordning & shoppade på oss bla deras Gröna Tomater-marmelad, som är så himla grym till dessertostar www.olofviktors.se/index.jsp&akt=1&sub=0&lang=se
Sen hälsade vi på min kompis som miste sin make i början av sommaren, tungt, sorgligt & tragiskt, men tror & hoppas att hon uppskattade vårt besök. Jättekul att se Amanda & hennes dotter leka tillsammans!
På kvällen ännu en underbar middag på Karnelund (attans bara att jag inte fick dricka vin - men smuttade lite på mannens iaf ) & likaså frukost dagen efter. Efter att ha lämnat Karnelund hade vi Ilva i Svågertorp/Malmö i sikte, men eftersom vädret var så himla underbart så tog vi vägen via Ystad-Trelleborg & stannade till i Smygehuk en sväng, där mannen aldrig varit förut. Skåne är så himla fint!
Så det var vår Österlenhelg - perfekt uppladdning inför nya bebisens ankomst (& skönt att vi slapp ta vägen via Ystads lasarett - babyskyddet liksom min journal var med för säkerhets skull!).