Inlägg från: LSJS |Visa alla inlägg
  • LSJS

28 maj 2011

Om 4 månader är vi gifta!!!!

Buppielove, låter supertufft med röda naglar till din övriga outfit!
    vi ska göra klart våra inbjudningskort i helgen och skicka dem i början på nästa vecka!

20110528
  • LSJS

Nu är alla inbjudningskort klar. Måste köpa 7 kuvert till och sen få fram alla adresser sen ska de skickas. Vi tänkte skicka dem den 1 för då får alla dem den 2 så blir det precis två månaders O.S:.A! Oh, vi gav min pappa och hans fru sitt kort idag och de tyckte att det var superfint! Känns kul att få lite feedback innan de övriga skickas.
    Oj, vad jag längtar, det ska bli så himla kul och häftigt, fast lite pirrig börjar det att bli...inte för själva giftemålet men för allt runt omkring som ska klaffa och tänk om festen inte blir så vi tänkt oss.. osv...

20110528
  • LSJS
    mri skrev 2011-02-06 18:27:18 följande:
    110 dagar och 20 timmar kvar :)   Ska skicka in hindersprövnings-ansökan  till veckan. :)
    Vi skickade in om hindersprövning och namnbyte häromdagen! Nu börjar det bli verkligt! Alla inbjudningskort är skickade men ett kom till fel person...det var sambons kusin som tydligen har en namlike här i stan...Vi har fått några svar men jag tycker att fler borde ha svarat... Men vi gav dem ju två månaders o.s.a så folk vill väl inte vara för ivriga! Jag längtar så till våran dag nu!
    20110528
  • LSJS
    mri skrev 2011-02-08 14:42:27 följande:
    Igår var vi och pratade vigsel med hon som ska viga oss, då blev det oxå VÄLDIGT verkligt en stund.  :)

förstår det...hoppas också snart på ett samtal från "vår" präst för att prata igenom hur vi vill ha vigseln. Läste om nån som inte kunde hålla bort tårarna då...antar att det kommer bli likadant för mig, för bara vi var inne i kyrkan när vi bokade den i höstas kom tårarna...jag såg framför mig ohur vid stod där framme och sa ja till varandra med våra underbara ungar bredvid oss! Det kommer bli en underbar dag!

20110528
  • LSJS

Nu är vi hindersprövade och godkända för att ingå äktenskap! Det tog bara en vecka att få, hade jag vetat det hade vi nog väntat...risken är ju att man "städar" bort papprena innan det är dags

20110528
  • LSJS

3 månader kvar idag tjejer! Nu börjar nedräkningen!

20110528
  • LSJS
    Salat skrev 2011-02-28 21:41:41 följande:

Och till sist, varför är alla så tröga med att svara JA VI KOMMER PÅ ERT BRÖLLOP

ja...samma säger jag...vi har fått jättenågra svar och flera har tackat nej....men igår bokade vi buss för resan tillbaka till stan efter festen och la ut på vår hemsida så det kanske underllättar för en del...jag tror många har haft funderingar på hur de ska ta sig hem eftersom festlokal och kyrka är 2,5 mil utanför stan. Vi ville ju inte riskera att hälften är spiknyktra då vi inte tror att det blir den feststämning som vi vill ska infalla sig helt utan alkohol, speciellt inte eftersom många av våra gäster inte känner varandra sedan tidigare (min släkt och hans släkt samt våra vänner).
    20110528
  • LSJS
    LoveinSthlm skrev 2011-03-03 11:27:20 följande:
    Är så glad, måste bara skriva av mig!

Ett ordentligt huvudbry för mig har varit tärnklänningarna, skall alla ha likadan eller olika? Eftersom vårt bröllop går i guld och vitt och 2 av dom är vitguldsfantaster så har jag varit lite orolig över färger och även haft svårt att visualisera dem i något guld/beige...

Igår åkte jag och syrran in till stan för att ta en runda, vi har tagit den för en månad sen men i hopp om att något nytt kommit in. (med 3 tärnor så är det extra svårt om klänningarna skall vara lika)

Vi går in på en butik vi inte varit i och vips, direkt till höger hänger champange/guldfärgade klänningar!!!
    Vi ringer omedelbart tärna nr 2 som går tidigare från jobbet för att kunna komma in och prova modellen, den sitter super på båda och de är bara så fina!!!!
    De hade samma storlek och det fanns bara 2 stycken kvar i den storleken, tärna nr 3 kunde inte komma in och prova så jag köper vad jag tror är en bra size (tur att hon inte har samma som de andra).
    Hon provade den igår kväll och skickade bild. SÅ VACKER!!!

Vet inte hur det lyckades men, tärnklänningar check!!!!
    vad kul, grattis!!! Visst är det en härlig känsla att bocka av på listan, speciellt sånt som skapar huvudbry
    jag har bokat hår och smink nu och har tider för konsultation och det känns superbra att få testa innan så man verkligen blir nöjd! att jag dessutom fick veta att min mamma ger mig sminkningen i födelsedagspresent gjorde det ännu bättre!!
    20110528
  • LSJS

Har ni alla bestämt er för toastmaster/toastmadame? Hur tänkte ni och hur kom ni fram till de ni valde? Personlighet, nära vän eller släkting (hedersuppdrag). Vi tillfrågade min syster som inte blev eld och lågor precis...Hon bor i Sydafrika och känner sig osäker på svenska efter 5 år utomlands..samt att hon helst bara vill njuta av vår dag utan att ha massa uppdrag. Jag respekterar verkligen hennes åsikter och blev inte sur eller besviken. Jag hade bara tänkt att hon skulle bli glad över att få en stor roll i vårt bröllop eftersom vi inte ska ha någon tärna (barnen är brudnäbbar)...men jag förstår precis hur hon tänker att hon hellre bara vill njuta och ha kul! Så nu sitter vi här och har ingen aning om vem vi ska fråga och det börjar verkligen att bli dags att bestämma oss nu....Tips hur ni resonerade och tänkte mottages tacksamt!

20110528
  • LSJS

Tack för era svar....Vi vet fortfarande inte hur vi ska göra. Men det lutar nog att vi ska ha både en toastmadame och toastmaster för att liksom dela på ansvaret så det inte blir en stackare som får styra upp hela festen...Min äldsta vän har redan gjort hintar om att hon ska ordna möhippan och jag vet inte hur glad hon skulle bli i att få äran att prata inför ca 80 gäster..?? Dessutom bor hon långt upp i Norrland och kommer nog ner dagen innan bröllopet....m2b har ju en vän som är väldigt glad i att prata (kanske för glad tycker jag...) och han är van att prata inför folk och har varit toastmaster förut...så det lutar åt att vi ska fråga honom...och så kanske syrran kan ta på sig ansvaret att ta emot i kyrkan och dela ut vigselprogram och sen också få alla att promenera upp till festlokalen som ligger bredvid samt ansvara för brudskålen...Jag tror att det lutar åt att det är så det får bli...Hoppas bara m2b kompis vill ställa upp....Vi tänker ju göra allt förarbete som att fixa festprogram och schema över hur vi vill att festen ska förlöpa sen om han o syrran vill ordna nåt spex får vi väl avsätta lite tid för sånt i schemat....

20110528
Svar på tråden 28 maj 2011