28 maj 2011
Tjoho igen! Nu är första mötet med prästen bokad! 16 mars ska vi träffas! ska bli spännande!
Tjoho igen! Nu är första mötet med prästen bokad! 16 mars ska vi träffas! ska bli spännande!
Nu har vi bokat bröllopsresa. Vi åker till Lisabon två dagar efter vigseln och ska vara där 4 nätter utan barnen! Ska bli superhärligt att få rå om varandra som nygifta! Trist bara att man får boka resan som om man är ogift eftersom ingen nytt pass kan fixas i förväg!
Fårävvör: Härligt det låter!! Hoppas ni får en härlig bröllopsresa. Oh vad jag längtar nu!! Vi har hittat en frack nu till m2b. Vi köpte den på blocket för 1000 kr med frakt. Byxor, skjorta, väst och frack samt bröstknappar och fluga, helt suveränt bra och precis i rätt mått!! Ska bli spännande att se hur den ser ut och hur den ser ut på!!
Nu har vi varit på provlyssning hos solisten som vi valt till vigseln och jisses säger jag bara, vad duktig hon är!! Jag fick kämpa för att hålla tårarna borta...Det kommer bli svårt i kyrkan...Vi har nu bestämt oss får två låtar som bara stämmer in så bra på oss!! Öppna din dörr och Att älska dig (shirley clamp) i en lugnare version som hon bara gjorde helt underbar! Det kommer att bli så bra!!!!!
2 april har vi o.s.a och 31 personer har ännu inte svarat ( 17 sällskap.,,) vad väntar alla på? Måste man vänta till sista dagen innan man svarar? Visserligen har alla vi vill verkligen vill ska komma svarat (tyvärr kan en del av dem inte komma pga resor, förtidigt födda barn...) Det är mest våra respektive släktingar som inte svarat ännu....hade vi inte bjudit dem hade varit gnäll över det, nu när vi bjuder alla men önskar oss bidrag till festen i bröllopspresent 270 kr per person (ungefär halva kostnaden för vad vi lägger ut per person, exklusive kostnader för lokal och kläder och dekorationer, hyrd buss så alla slipper betala taxipengar + allt annat som kostar..) är dom sura och svarar inte...Släkten är värst!!!!!
Nu har vi vart i tyskland och handlat öl/vin och whiskey!! Vi bodde två nätter i köpenhamn innan och hade en liten minimoon!! Jättehärligt har vi haft det ! Känns bra att ha handlat nu men det mousserande vinet tar vi på systemet då vi inte tyckte att det var tillräckligt billigt att släpa på 20 flaskor vin från tyskland, vi köpte några backar öl till i stället, så har vi det säkra före det osäkra...ölen och vinet kommer definitivt att räcka....det gör ju inget om det bli över...det blir ju sommar och semester och då går det ju åt en del på alla grillpartyn!
Hämtade våra ringar igår!! Dom blev så himla fina, är jättenöjd! 5 veckor kvar nu och en hel del kvar att fixa...festprogram och låtlista och bordsplacering är det som är på gång nu!! Nu är jag mest nervös för att bli hippad...det lär väl hända snart antar jag Ser att en del av er redan har blivit utsatta Fast det blir säkert superkul! Provade min klänning för nån vecka sen och - 9 kg hade gjort vissa förändringar på klänningen...den var för stor över bysten. En kompis som är sömmerska hjälpte mig att sy in axelbanden och jag ska köpa "kuddar" att stoppa i bhn och sen ska jag prova den igen för att se hur det ser ut! Klänningen ska lämnas in för strykning också...Hoppas den sitter bra efter alla justeringar
GLAD PÅSK önskar jag er alla!
Har lite små panik över festhäftet, vi ska göra det själva och har börjat lite smått..men jag använder nån mall från kortdesign.se, när jag försöker kopiera in så byter den format och så vidare...jag är verkligen inte bra på word...Har du nåt tips om vilket program ni använder? Jag har försökt ladda ner publisher men lyckades inte, vi har windows 7Vi tänkte faktiskt binda ihop festhäftet med ett vanligt glansigt snöre man använder till att slå in paket med..en kompis gjorde det och det blev helt ok. Vi ska ha samma tapet som vi använde till inbjudningskorten som omslag..och sen binda samman med snöret.
Helt galet om fyra veckor är det bara en timme kvar tills man ska gå ner för altargången...gud vad pirrigt det börjar bli! Tack för tipset om bröllopsguidens sida ska kolla upp det! Trevlig valborg!
Shit ser att ni börjat blivit hippade...är jättenervös att det är min tur i morgon??? Jag hoppas visserligen på det för jag känner att de två nästkommande helgerna kommer jag inte hinna och jag tror att m2b blir det nästa helg som jag fått hintar om men eftersom jag inte hört nåt mer om det börjar jag bli nervös att de hippar oss samma dag Vi får väl se, bäst att man tar sig en dusch ikväll och gå och sova tidigt utifall att.. M2b städar här och jag undrar varför, städa en fredagkväll???
haha..
kan ni fatta att det bara är 3 veckor kvar nu??? Shit vad pirrigt, oh jag längtar, börjar bli trött på bröllopsplanering nu..haha..
Tack för tipset om bröllopsguiden, vi har fixat både bordsplacering och festprogram nu...lite finslip kvar på festprogrammet bara,,,
Jag blev hippad igår.... Vilken helt underbar surrealistisk dag! Jag fick hoppa tandemhopp från 4000 m!!! Helt galet underbart. Två av mina vänner och min syrra hoppade också! Jag har aldrig haft sån dödsångest som när jag skulle hoppa ut (jag hoppade inte, han jag hoppade med fick putta ut mig) men jag aldrig känt mig så nöjd och lycklig som när jag svävade där uppe i luften med hela mälaren nedanför. Det var så oerhört vackert och den häftigaste upplevelse jag varit med om!! Dagen fortsatte sen med picknick och uppdrag på stan utklädd i klänning med puffärmar och slöja och sen fick jag spela in Robbie williams Feel i en studio!! Efter det åkte vi hem till en av mina vänner och där blev det middag på verandan och sen bad i deras utomhusjacuzzi och sen avslutades den underbara dagen på nattklubb där vi dansade och hade så kul!! Jag är så lycklig över mina underbara tjejer, vilken dag dom hade planerat till mig!! Jag kan inte fatta att de tycker att jag är värd allt det där!!
Helt galet tjejer, det är bara 11 dagar kvar nu och jag har åkt på världens dunderförkylning....hoppas verkligen att jag blir frisk och att jag inte smittat övriga familjen....Stressad både över en massa på jobbet och det som ska ordnas...men det löser sig väl!! Är lite deppig över att liljekonvaljerna troligtvis hinner blomma ut tills nästa lördag, jag hade verkligen velat haft det i min brudbukett....men det blir nog bra i alla fall. I söndags var vi på genrep i kyrkan med prästen och vi körde igenom hela programmet...vi blev faktiskt riktigt rörda båda 2, det kändes så verkligt och så nära nu, att snart är vi man och hustru!!! Våra barn de bara sprang runt runt i kyrkan så vi får väl se hur det går att ha dem som brudnäbbar haha men vi kan väl hoppas på att när kyrkan är full av folk och vi är uppklädda allihop, blir tagna av stundens allvar och skärper sig...annars har vi backup planen med leksaker och godis framme hos deras moster att ta till! Lycka till allihopa nu med eran stora dag!
10 dagar kvar och vi har blivit beordrade att jobba 10 timmars övertid under maj och juni och jag jobbar 5 dagar till i maj samt 5 dagar i juni....kul, not...fattar inte hur jag ska hinna med allt och här ligger jag hemma och är genomförkyld...Är något stressad nu, jag trodde jag skulle tycka den här sista tiden innan bröllopet skulle va underbart men jag känner mig bara stressad att vi inte ska hinna med allt...inte kul alls. Men jag längtar förstås till bröllopet även om det går väldigt fort nu...Ska bli så skönt när det är klart och dags och sen få åka iväg i fyra dagar och bara rå om varandra! HÄRLIGT!! Förlåt för lite klagomål men det är så typiskt att jobbet ska få förstöra en tid som bara skulle vara roligt annars!!
Om en vecka är vi gifta!!!! Hoppas på lika bra väder som idag!! Håller på att skriva ut festprogrammen nu men lyckades få slut på patroner... Får fortsätta i morgon! Vi firade genom att ha lite vinprovning vad vi ska ha för mousserande som brudskål med grannarna, trevligt! Det ska bli så underbart härligt att äntligen få bli fru till min älskling!
Vi fick en helt underbar dag vi också, vi är så nöjda! Alla var så hjärtliga och talen var så kärleksfulla och stämningen på topp, allt var underbart. Våran son (2 år) stod för hela underhållningen och röjde runt under vigseln så jag blev lite distraherad men i efterhand känns det bra för annars hade jag nog bölat 2 ton.. Vi
har varit iväg på vår bröllopsresa till Lissabon som var helt underbart mysigt! Vi hade fyra underbara dagar tillsammans, bara vi 2 och strosade runt i en mycket romantisk stad och njöt av det underbara vädret och varandras sällskap...Nu är vi äntligen gifta och det känns alldeles underbart!! Grattis till er alla. Visst är det skönt att inte behöva planera längre??...jag undrar bara var vi ska göra av alla saker vi fick och alla grejor som blev kvar från festen som dukar, löpare, ljus, festprogram, vinkaraffer, servetter...etc etc. en del vill man ju ha kvar som minne men vi kan inte spara allt...