Inlägg från: Dejli |Visa alla inlägg
  • Dejli

Viktigt!!! Till er som ska gifta er i Gustaf Vasa kyrka (Stockholm)

Cinnta skrev 2010-11-01 20:00:01 följande:
    Men egentligen... varför ska ni som inte har konstruktiva råd att ge den som är jätteledsen för något som hon sett fram emot väldigt länge, några råd utan bara klanka ner på att denne är löjlig och egocentrisk? Jag ser att några har försökt ge råd på hur man kan lösa det, och det är kanon. Men att bara säga att hon är ego och tänker fel är ganska taskigt. Har man inget konstruktivt att säga tycker jag nog inte att man ska säga nåt överhuvudtaget.
    Som man ropar får man svar... TS gick ut väldigt hårt i sitt startinlägg, och då får man ju räkna med att få svar i samma stil. Hade hon skrivit det lite mer ödmjukt så hade hon nog fått helt andra svar.
  • Dejli
    Cinnta skrev 2010-11-02 21:00:39 följande:
    Jag tycker inte det var särskilt hårt, om du läser inlägget igen var det inte särskilt hårt skrivet tycker jag. Svaren efteråt var mycket hårdare. Jag tyckte mer att det var information till andra, kan tycka det var ganska snällt att informera. Jag undrar vad som fick folk att go bananas på inlägget? Var det någon som personligen tog illa vid sig?
    Jag tycker ändå att om man skriver ett jättelångt meddelande där man flera gånger uppmanar till protest, då ber man nog lite om den här typen av svar.

Hade det varit formulerat så att hon protesterade mot den dåliga informationen och planeringen från kyrkans sida så hade det varit annorlunda. Det hade jag helt förstått, den överraskningen vill man inte få på sin stora dag.

Nu vill TS att man ska protestera mot övertäckningen som görs för att skydda kyrkan, för att det "knappast lika snyggt om man planerar gifta sig där.." vilket jag tycker är en helt annan sak, och otroligt egocentrisk.

• Dejli

Dessutom, är det verkligen enbart mot vibrationerna man vill skydda inredningen? Ett vitt skynke skyddar knappast mot detta, men mot smuts och damm som kan tänkas ta sig in, och som kanske är svårt/dyrt att få bort igen sedan när bygget är klart...

Svar på tråden Viktigt!!! Till er som ska gifta er i Gustaf Vasa kyrka (Stockholm)