Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Viktigt!!! Till er som ska gifta er i Gustaf Vasa kyrka (Stockholm)

Bäst i test skrev 2010-10-31 15:32:24 följande:
    Jag visste att det skulle dyka upp några bitterfi**or och klanka ner på mitt inlägg. Det är något som man har blivit van vid här på bröllopstorget... Jag är ganska så säker på att inte NI kommer att gifta er i denna kyrka så det är lätt för Er att säga. Men jag undrar hur Ni skulle reagera om Ni en och en halv månad innan bröllopet fick reda på att Eran kyrka inte skulle se så fin ut som ni trodde från början. Visst fan blir man irriterad när man bokat kyrkan och de inte talat om sina "täckningsplaner" för en. Vilken normal person som helst skulle bli upprörd men tydligen inte Ni... Självfallet hade man haft förståelse för detta om de hade talat om det vid tillfället när man bokade kyrkan, då hade man kunnat välja om man hade velat gifta sig där ändå eller inte. Men att inte säga något och eventuellt få en otrevlig överraskning på själva bröllopsdagen är INTE ok. Hade inte vi spanat in kyrkan så hade vi säkerligen fått en sådan överraskning... Och jag tycker inte att det är konstigt att vi då vill protestera mot detta för det var kyrkan som gjorde fel från början! Därför skrev jag ett inlägg om det här på BT för dem som ska gifta sig där och som kanske inte känner till dessa planer. INTE för er som gillar att dissekera varenda mening och förlöjliga allt man skriver.
    Jag lägger mig inte i. Bor inte i Stockholm. Men jag undrar om du tycker att man är bitterf'***a bara för att man inte tycker som du?
  • Sebastiána
    Dejli skrev 2010-11-02 23:52:38 följande:
    Dessutom, är det verkligen enbart mot vibrationerna man vill skydda inredningen? Ett vitt skynke skyddar knappast mot detta, men mot smuts och damm som kan tänkas ta sig in, och som kanske är svårt/dyrt att få bort igen sedan när bygget är klart...
    ...men det vill kanske brudparet bekosta...

...eller troligen inte...
Svar på tråden Viktigt!!! Till er som ska gifta er i Gustaf Vasa kyrka (Stockholm)