Inlägg från: Cinnta |Visa alla inlägg
  • Cinnta

Viktigt!!! Till er som ska gifta er i Gustaf Vasa kyrka (Stockholm)

Men egentligen... varför ska ni som inte har konstruktiva råd att ge den som är jätteledsen för något som hon sett fram emot väldigt länge, några råd utan bara klanka ner på att denne är löjlig och egocentrisk? Jag ser att några har försökt ge råd på hur man kan lösa det, och det är kanon. Men att bara säga att hon är ego och tänker fel är ganska taskigt. Har man inget konstruktivt att säga tycker jag nog inte att man ska säga nåt överhuvudtaget.

• Cinnta
    Dejli skrev 2010-11-02 10:25:50 följande:
    Som man ropar får man svar... TS gick ut väldigt hårt i sitt startinlägg, och då får man ju räkna med att få svar i samma stil. Hade hon skrivit det lite mer ödmjukt så hade hon nog fått helt andra svar.
    Jag tycker inte det var särskilt hårt, om du läser inlägget igen var det inte särskilt hårt skrivet tycker jag. Svaren efteråt var mycket hårdare. Jag tyckte mer att det var information till andra, kan tycka det var ganska snällt att informera. Jag undrar vad som fick folk att go bananas på inlägget? Var det någon som personligen tog illa vid sig?
  • Cinnta

Fast, återigen, hon skriver att hon tycker att de borde informerat om detta. Det tycker jag med. Sen tror jag inte hon skrev nånstans att hon skiter i byggnaden, det är mer andra som skriver att hon gör det. Det är ju information man skulle vilja ha så man kan göra ett annat val om man känner att det är viktigt. Bröllopsdagen är ju den dag man inte vill ska gå fel. Hon är ju upprörd över att hon kanske skulle kommit till kyrkan och upptäckt det här på bröllopsdagen. Hur kul hade det varit? Sen kan man väl självklart tycka att man ska sätta det i perspektiv och ta i beaktning att kyrkan behöver skyddas. Försök dock sätta er in i hennes, och de andra som det här påverkar, situation. Jag tycker det är lite för starka reaktioner på inlägget, det är allt. Kan man inte försöka hjälpa varandra och stötta den som skriver inlägget istället för att slänga ur sig att hon är en sån där brud som bara bryr sig om sig själv? Vad får man själv ut av det?

• Cinnta
    Semlorna skrev 2010-11-03 16:25:01 följande:
      Så jag kan räkna med att kyrkan ska se ut precis som den gjorde när jag var där i somras när vi gifter oss i juni? Varför har kyrkan en skyldighet att berätta om ändringar sålänge vigseln kan ske ändå utan avbrott eller störningar? Att många brudar har stora krav på hur kyrkan ser ut är en sak men jag tror faktiskt inte en vacker vigselplats är huvudsyftet med en vigsel för prästen.När mina föräldrar gifte sig hade fel kyrka värmt upp men dom blev lika gifta för det.
    Ärligt talat skulle jag nog vilja veta det men jag förstår att sånt inte är viktigt för alla andra. Nu handlade inte mitt inlägg så mycket om detta utan mer om att man inte behöver trycka ner människor för vad de känner och tycker. Men tydligen funkar inte det tänket här inne.
  • Cinnta
    Semlorna skrev 2010-11-03 20:37:23 följande:
      Jag tycker att den som varit otrevlig i den här tråden är TS och då får man räkna med att inläggen som följer inte är så förstående. Känner du för att komma med lugnande inlägg när du kallas bitterf*tta?
    Hon var inte otrevlig från början, utan först efter ganska ironiska och elaka kommentarer. Jag förstår att hon tog illa vid sig efter det eftersom inlägget från början inte var särskilt elakt alls utan mest informativt. Skit det samma, det löser sig nog för henne och vi behöver inte lägga mer energi på det.
Svar på tråden Viktigt!!! Till er som ska gifta er i Gustaf Vasa kyrka (Stockholm)