Viktigt!!! Till er som ska gifta er i Gustaf Vasa kyrka (Stockholm)
Cinnta skrev 2010-11-03 15:55:18 följande:
Fast, återigen, hon skriver att hon tycker att de borde informerat om detta. Det tycker jag med. Sen tror jag inte hon skrev nånstans att hon skiter i byggnaden, det är mer andra som skriver att hon gör det. Det är ju information man skulle vilja ha så man kan göra ett annat val om man känner att det är viktigt. Bröllopsdagen är ju den dag man inte vill ska gå fel. Hon är ju upprörd över att hon kanske skulle kommit till kyrkan och upptäckt det här på bröllopsdagen. Hur kul hade det varit? Sen kan man väl självklart tycka att man ska sätta det i perspektiv och ta i beaktning att kyrkan behöver skyddas. Försök dock sätta er in i hennes, och de andra som det här påverkar, situation. Jag tycker det är lite för starka reaktioner på inlägget, det är allt. Kan man inte försöka hjälpa varandra och stötta den som skriver inlägget istället för att slänga ur sig att hon är en sån där brud som bara bryr sig om sig själv? Vad får man själv ut av det?Så jag kan räkna med att kyrkan ska se ut precis som den gjorde när jag var där i somras när vi gifter oss i juni? Varför har kyrkan en skyldighet att berätta om ändringar sålänge vigseln kan ske ändå utan avbrott eller störningar? Att många brudar har stora krav på hur kyrkan ser ut är en sak men jag tror faktiskt inte en vacker vigselplats är huvudsyftet med en vigsel för prästen.
När mina föräldrar gifte sig hade fel kyrka värmt upp men dom blev lika gifta för det.