• Tarzan66

Känner mig usel.. Usch! :(

Jag känner igen detta. Är han trött och stressad på riktigt så kan du vara hur attraktiv som helst och det ändå blir så här.

Dessa nya ideer och chefer på jobben tar nästan död på sexliven som finns. Man är stressad och försöker prestera max på ordinarie jobbtiden samt övertid som blir men detta räcker knappt till ändå för dem. Sen när man kommer hem är man helt slut och har detta pågått ett tag så räcker inte vanliga helger för att återhämta sig efter veckan. Försök få en ändring som är rejäl. Inte lätt att hitta nytt jobb men det har väl ljusnat lite. Han kanske kan gå ned i arbetstid om ekonomin tillåter. Har ni barn kan han kanske ta pappaledig lite.

Ovanstående är lättare sagt än gjort, jag vet själv men då är ett förslag att ta semester och åk iväg som jag gjorde ihop med varandra. Då kommer man ifrån jobbet (tar några dagar för hjärnan) och prata inte jobb i telefonen under tiden eller ha kontakt med arbetet.
    Har man hus trädgård mm som alltid ska grejas med så är en resa att föredra för man kommer även bort från detta samt att man får nya intryck. Kanske varmt väder och lite lättare kläder gör ju inte saken sämre. Jag tycker själv att en vecka är för lite så ta hellre 14 dagar. Hemma och packar och får upp stämningen några dagar först samt kopplar av och vilar så får man kraft inför resan.

Detta gör ju lite underverk men man är tyvärr snabbt tillbaka i den vanliga lunken igen när man kommit hem om man inte passar sig eller helst gör en större förändring av tillvaron.

Det var väl mina tankar/erfarenheter. Något kanske stämmer på er? Hör gärna av dig hur det går eller mer ideer.

Svar på tråden Känner mig usel.. Usch! :(