Inlägg från: SnartFruSir |Visa alla inlägg
  • SnartFruSir

Ni med lite större budget (tråd nr 2)

Jag vet inte riktigt vad definitionen av "större" budget är men vi räknar med 100 000 + 2 resor. Vi kommer ha över 100 gäster. Anledningen till att vi lyckats kapa kostnaderna är att min pappa är kock och hans restaurant fixar maten. Så där sparade vi in 100 000 typ :) Istället lägger vi pengar på att ha en fint dekorerad brud, brudgum och följe samt mysigt dekorerad lokal med fri bar.

Det fanns inget ställe i Göteborgsområdet som tog lite större sällskap, som hade öppet efter 02.00. Vi bestämde oss därför för att hyra en bygdegård där vi kan fira i dagarna 3. Och det sparar också in en hel del. Fast vi tänker att det blir desto mer till allt det andra :) 

• SnartFruSir

Festen är också väldigt viktig för oss. Jag tror som sagt att om min pappas restaurant inte hade ordnat maten så hade vi betalat desto mer. Vi kommer satsa på DJ och ha bra ljud och ljusutrustning. Taket kommer täckas med "lining" (vet inte vad man säger på svenska) och det kommer finnas kandelarbar lite här och var.

Vi har sagt att vi gifter oss bara en gång men sedan tycker inte jag att det kan gå loss på hur mycket som helst. Så jag jämför alternativ utan att tumma på kvalitet helt enkelt.

Ni som skall ha fri bar, måste ni köpa alkoholen från stället då, eller köper ni med er själva?
    Vi kommer köpa all alkohol i Tyskland men sedan har vi anlitat två proffesionella bartendrar, så då känns det inte som att det spelar så stor roll var man köpt alkoholen.

• SnartFruSir

Med resa kommer vi nog också upp i 200 000 kr + fickpengar. Så det tickar på :) Men kul ska det bli!

Svar på tråden Ni med lite större budget (tråd nr 2)