• litet hemligt bröllop

Borgerlig vigsel

Hur funkar det vid borgerlig vigsel? Står alla par runt en och kollar eller hur funkar det? Pussar man varandra som en del av akten osv? Berätta era historier om hur det gick till :)

• Svar på tråden Borgerlig vigsel
  • litet hemligt bröllop

Tack för svaren :) roligt att höra andras berättelser :)

• ClaraH

Vi kommer att viga oss på ett café i Gamla Linköping. Gästerna står runt en litne scen som har tak. Det kommer finnas ett fåtal stolar för de äldre. Caféet ställer ut stolar och ställer ut ett litet bord där vigselförrättaren och vi står. Vi hoppas att han och hans barn kommer att spela fiol vid inmarschen och sedan önskar jag mig diktläsning av någon och kanske ett musikinslag. Vigselförrättaren är en vän till oss. Vi har inte planerat det så noga ännu.

Om det skulle bli regn har vi en plan B. Vi lite regn får de ha paraplyer och vid mycket regn flyttar vi allt till dansbanan istället.

• litet hemligt bröllop

Gud va mysigt :) låter jättetrevligt!

• hoodilady

Vi ska gifta oss i en herrgårdsträdgård på Muskö och ha festen i herrgården efteråt.

Vad har ni för vigselförrättare allihop?

• LillieMae

Vi kommer gifta oss vid min karls sommarställe mellan Östersund o Åre.
    Det kommer va borgeligt med en twist.
    Vår vän kommer att fejkviga oss inför alla gästerna (typ 100 st)
    Men han har ingen vigselrätt så vi gör det bara för att det är kul o han är en väldigt bra vän. Lite samma känsla som med Joey i Vänner.
    Men det kommer va mer än 10 minuter.
    När vi ska fotas så kommer min morfar(som har vigselrätt) att "fullborda" det.
    Jag kommer ha en klänning med 50-tals stil och den är inte vit. den är mer gulaktig el nåt. Knepigt att förklara.
    En annan vän håller på att skriva ingångsmusiken, har hört lite o det va så vackert så jag börja grina på stört. (Kommer färga ögonfransarna o sen köra lös uppepå ;) )

• Sammet

svårt att hitta vigselförättare tycker jag. Har ni tips i stockholms området??

• Dolly P

Vi ska också ha en borgerlig vigsel. Men har inte funderat så mkt på hur vi ska lägga upp det. Vi ska iaf ha vigslen i samma lokal som vi ska ha middag och fest i sen. Här har vi 6 olika vigselförättare att välja mellan. När jag pratade med dom, så sa dom att man fick utforma det precis som man ville. Alla dessa vigselförättare är politiker.

• Sammet
    Dolly P skrev 2011-01-29 18:32:12 följande:
    Vi ska också ha en borgerlig vigsel. Men har inte funderat så mkt på hur vi ska lägga upp det. Vi ska iaf ha vigslen i samma lokal som vi ska ha middag och fest i sen. Här har vi 6 olika vigselförättare att välja mellan. När jag pratade med dom, så sa dom att man fick utforma det precis som man ville. Alla dessa vigselförättare är politiker.
    finns det nån speciell sajt? har de egna hemsidor? alltså vigselförättararna...jag hittar ingen
  • Dolly P
    Sammet skrev 2011-01-29 18:42:50 följande:
    finns det nån speciell sajt? har de egna hemsidor? alltså vigselförättararna...jag hittar ingen
    Vissa kommuner har dom på sin sida. Min kommun har det inte, men grannkommunen har det. Ring annars och fråga dom.
  • ClaraH
    ClaraH skrev 2010-11-06 11:05:37 följande:

Vi kommer att viga oss på ett café i Gamla Linköping. Gästerna står runt en litne scen som har tak. Det kommer finnas ett fåtal stolar för de äldre. Caféet ställer ut stolar och ställer ut ett litet bord där vigselförrättaren och vi står. Vi hoppas att han och hans barn kommer att spela fiol vid inmarschen och sedan önskar jag mig diktläsning av någon och kanske ett musikinslag. Vigselförrättaren är en vän till oss. Vi har inte planerat det så noga ännu.

Om det skulle bli regn har vi en plan B. Vi lite regn får de ha paraplyer och vid mycket regn flyttar vi allt till dansbanan istället.

Jag det var såhär vi tänkte det tills för någon månad sen. Nu blir det Stockholm istället. Vi har en lokal mitt i stan och kommer att vara på innergården som det ser ut nu. Men vad gör vid regn?!

Vi är inte alls klara med cermonin men ska nog träffa vigselförrättaren nästa helg. De är ju av muskerfamilj så vi ska prat ihop oss om musiken också.
  • Fröken T
    ClaraH skrev 2011-01-29 19:52:18 följande:
    Jag det var såhär vi tänkte det tills för någon månad sen. Nu blir det Stockholm istället. Vi har en lokal mitt i stan och kommer att vara på innergården som det ser ut nu. Men vad gör vid regn?!

Vi är inte alls klara med cermonin men ska nog träffa vigselförrättaren nästa helg. De är ju av muskerfamilj så vi ska prat ihop oss om musiken också.
    Får man fråga vad ni har för vigselförättare? Har problem med att hitta ngn och skulle vilja boka en för att kunna skicka ut inbjudan nästa månad.
  • hoodilady
    Fröken T skrev 2011-01-29 21:21:17 följande:
    Får man fråga vad ni har för vigselförättare? Har problem med att hitta ngn och skulle vilja boka en för att kunna skicka ut inbjudan nästa månad.
    Vi har prel.bokat Liselott Vahermägi från Nynäshamn. Hon verkar vara väldigt trevlig!
Svar på tråden Borgerlig vigsel