Brudöverlämning - en sansad tråd om ett problem
Jag och min blivande har tänkt att gå in tillsammans, som för att säga att det här har vi valt tillsammans av egen fri vilja oavsett vad alla andra tycker och tänker så är det något vi väljer själva. Ingen överlämning alls! :) Det behövs inte tycker jag.. Det enda som är tråkigt med det är att det inte blir en lika stor överraskning för min bm.. menar klänning och hela rasket. Överlämning tycker jag personligen är lite omodernt, även om det är en fin gest.
När jag var liten drömde jag om det, nu när jag är äldre finner jag att jag har blivit otroligt självständig och det är även min blivande så.. det kändes helt konstigt att jag skulle gå in med min far och sedan bli överlämnad. Men, tycker hon om den traditionen... är det inte upp till henne på sätt och vis. Menar, även om du inte gillar den så är det ju hon som blir överlämnad till dig inte tvärtom och om hon känner att det känns bra så kanske inte det borde vara en sådan sak att gräla om. Problematiken ligger i om jag förstår det hela för vem är det detta görs? är det för henne eller för att hon gör det för sin far eller någon annan. Är det verkligen något som ska få färga eran dag negativt. Det finns så mycket annat som är värd sådan energi. Välj era strider. Vad alla andra tycker har inte med saken att göra, tycker jag i varje fall.