Inlägg från: JustMeAndMyLove |Visa alla inlägg
  • JustMeAndMyLove

Undrar en sak.

Finns bussresor! Ja såg en på fb som samlade ihop folk för att åa till Tyskland. D fick alla betala en resekostnad på ca 500kr och så fick man ta med x antal liter sprit var. Var rätt så jäkla mycket! 

Googla på det och se om det finns fler som har samma planer (vilket det alltid finns) så kan du nog komma undan väldigt billigt :)

• JustMeAndMyLove
    1700tal skrev 2010-11-07 10:26:54 följande:
    Måste bara lägga in ett varningens finger för de som tänker att det är fritt fram hur mkt alkohol ni får föra in i Sverige. Det ÄR det, men glöm för guds skull inte att kolla bilens övervikt! Tullen har "gett upp" att bekämpa införsel av spriten i sig (även om ni blivande brudar må ha rent mjöl i påsen och verkligen SKA ha spriten till ett bröllop) utan tar alla sprittransporter på bilens övervikt istället.Det går INTE att åka flera personer i en personbil och fylla med alkohol till ett bröllop på 50 gäster. Ni åker fast så det tjongar om det och får ställa av all alkohol för att få köra vidare!
    Att man tar folk som är dum nog att lasta övervikt handlar inte om spritpolitik utan om säkerhet! Att lasta övervikt är fruktansvärt oansvarigt och jag hoppas de flesta vet hur man läser av ett reg.bevis! 

• JustMeAndMyLove

Är det någon som vet om man får föra in alkohol från Norge om det är till ett bröllop?

• JustMeAndMyLove
    Amor in aeternum skrev 2010-11-10 14:16:12 följande:
    Det tror jag inte skulle vara några problem.. bokstavligen "tror" Men är det inte väldigt dyrt att köpa alkohol från norge? Var där över midsommar och det var svindyrt!
    Jo hehe, det är svindyrt :P

Det är så att vi bor i Norge nu och vi har gjort eget rabarbervin på rabarber som vi skördade här i somras. 

MEN så insåg jag att ohoh, att ta med sig 60 liter vin över gränsen kanske inte alls är tillåtet. Skulle vara så himla surt om vi ska behöva tulla det för flera tusen :S Vill ju inte gärna åka dit för smuggling!

Kanske lika bra att ringa svenska tullverket och höra? Vist är det deras tull det gäller eftersom vi då skulle åka in i Sverige från norge? Eller måste man kolla med Norska tullen med?

Svar på tråden Undrar en sak.