• Emdyl

Exempel på Gästpresentationer någon?

När det kommer till förhållanden, så har vi inte skrivit på alla vad de har för relation till oss.
    Speciellt inte om det är en väns sambo tex, då inledde vi helt enkelt med: sambo till nr blabla,

Samma gäller min svärfars nya fru. På henne skrev vi bara "gift med nr..."

Problemet vi hade var med hur man skriver med dem som har "plastbarn".
    Har tre par där många av barnen är gemensam utom typ ett, men de har levt med honom som deras pappa i flera år. Skriver man då "son till"?
    Mycket får man gå på känsla tycker jag.

Detsamma när det gäller din halvbror. Tycker du att det är viktigt att betona att det är en halvbror så gör det, annars strunta i det. Man får försöka kompromissa hur man undviker att trampa på så många tår som möjligt, men visst är det tidsödande!!!

• Emdyl

Matilda Bäcker skrev 2010-11-10 15:01:41 följande:
    Jag sitter med samma sak och jag har fastnat på om man ska skriva "förlovad med nr..." eller "sambo med nr...", vad tycker ni?Skriver ni presentationer av dem som personer också, t ex nåt om deras intressen eller så? Jag tänkte göra det men det är svårt. Några tips/förslag till hur man bör gå tillväga gällande det? Det ska ju bara vara kort, en rad eller så.

Jag skriver "förlovad med" tycker det är lite kul att poängtera nu när det är bröllop om det gäller :)

Vi ska också skriva något lite personligt om varje, men visst är det svårt!? Man ska hitta nått lagom som är lite kul och inte för långt utan att sätta för mycket stämpel på personen om hur den är.
    De bröllop vi varit på där de skrivit om oss har ofta tagit fram någon om yrke/plugg, och sen hobby. Men det är det ju inte alla man har koll på, så det tar tid!

Svar på tråden Exempel på Gästpresentationer någon?