• vinterbrud81

Skelleftebrudar 2011

Finns det nån fler än vi som planerar bröllop under 2011, i Skelleftetrakten? Vore bra om det fanns andra att byta idéer med och ge tips.
    Vi planerar att gifta oss i november 2011, så nu är det ganska precis ett år till. Vigselförrättaren är bokad men inte så mycket mer. Så jag tar gärna emot tips om lokaler som rymmer 50-60 personer, cateringfirmor, florist, frisör etc.
    Så om det finns fler hör gärna av er.

• Svar på tråden Skelleftebrudar 2011
  • Moas

JochJ:
    Jag har bestämt mig för att släppa det där. Ringer han inte och fixar en toastmaster då har vi ingen. Då får väl han agera toastmaster då!

• Moas

JochJ: jag glömde ju svara på mat frågan. Vi har inte riktigt bestämmt vilken mat vi ska ha ännu. Men mest troligt kommer vi att ha buffé. Jag föll lite för deras grekiska buffé. Jag älskar souvlaki så =)

• J och J

va kul. vi funderade på nyhamnsgården. men det var alltså ni som bokat ;)

vi skickade ut save the date i samband med julkort så vi inte behöver stressa med inbjudningar. men annars hade vi nog skickat tidigare. nu skickar vi i april tror jag

min blivande hjälper till med en del av pysslet.
    men inte så mycket av det praktiska om jag inte påminner honom gång på gång.

det löser sig nog moas. hoppas han ringer iaf!

mm grekisk buffé. vi funderade på nåt sånt.
    men vi kommer nog ha norrländskt tema på våran buffé.

hur många gäster har ni?

blommor80: vi ska vara i bureå. åbacka paviljongen.
    och festen i bure loge.

jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
  • Moas

JochJ:
    Nu har han äntligen ringt. Så preliminärt vart det ett positivt svar. Men han skulle prata med sin fru först.

Vi har ca 45 gäster.

Förövrigt så kom min tiara med posten i dag =)
    Underbart när det börjar "trilla" in saker

• J och J

Woho! kul att det blev positivt svar.
    så glad för dig.

ooh har du bild man får se?
    verkligen skönt när man blir klar med vissa saker.
    man känner att man är på rätt väg.

jag har blivit bjuden på bröllop i södra sverige helgen innan vårt. hinner man med det överhuvudtaget?
    dom kommer nog inte på vårt då dom är på resa då.
    beslutsångest!!

• Moas

Jag vet inte om jag skulle fara. Det beror lite på hur nära vän man är. Men hade det bara varit bekanta så skulle jag nog för min egen skull stannat hemma. Men som sagt det beror på vem det är och hur långt  man själv kommit i planeringen

Så här ser i alla fall tiaran ut:

• J och J

fin tiara!

nej vi har lite beslutsångest.
    vi var bra vänner när vi gick bibelskola ihop.
    närmare kompis med några som är bjudna på båda våra bröllop som mest troligt ska dit.
    men det är inte så att vi hörs ofta nu alls.

vill dit. men känns kanske lite tajt. plus att det kostar ju oss minst 4000 säkert närmare 5000 me resa present ev boende. vi ville åka till gotland o hälsa på min bästa vän. men vet inte om vi har råd med vårt bröllop, gotland, minimoon, och sen också deras bröllop.

känns som man måste välja mellan bröllop och gotland. och bröllop händer ju en gång. men samtidigt står jag min vän på gotland såååå mycet närmare 

• vinterbrud81

Oj här händer det grejer...har inte varit in på ett tag.
    Nu har vi outat oss på fb, så nu vet alla våra vänner att vi ska gifta oss. Känns så bra att äntligen kunna prata om det utan att smyga med det. Så nu ska jag försöka börja jobba lite mera med konkreta grejer och inte bara planera. Min sambo ska få ringa om en lokal på måndag, vi har ju bokat Österjörns kyrka så vi fundrar på herrgården som ligger bara ett stenkast från kyrkan. Skulle ju vara väldigft smidigt, att inte behöva ha nån transport mellan kyrkan och festen.
    Oj vad jag längtar nu

• Moas

vinterbrud81: ja visst är det kul när man äntligen kan börja prata lite mer "öppet" och planera lite mer specifikt.

I går kom inbjudningskorten i brevlådan, så jag satt under kvällen och klistrade på alla adresslappar och ris. Tror dock att riset tyvärr kommer att lossna i posten. =(
    Men men, jag vill ju skicka dem nu nu nu!

• J och J

man måste hänga med annars missar man :P

ja visst är det skönt när man fått meddela den glada nyheten!

vad har ni planerat fram till nu då?

vi ska ha både vigsel o fest  bure o det är verkligen skönt att slippa tänka på transport. 

jag längtar megamycket jag med :P 

Svar på tråden Skelleftebrudar 2011