• kapellösa

4e juni 2011

Hej på er!

Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

• Svar på tråden 4e juni 2011
  • mysan33

hejsan, samma här, längtar såå mycket. men tre månader går fort...

• Tittski

Matilda; gud vad kul Skrattande Får man se en bild sen?? på lördag får jag vet mera om min ring, har lämnat in den för att göra om den, det är mormors vigselring från början Glad 

MrsT2011; Herregud ja de är de ja, har jag inte ens tänkt på kanske därför jag k'änner mig extra stressad idag....längtar till mamma kommer hit den 15/3 och hjälper mig lite med allt..har ångest för dekorationerna och få med alla färger..*ler*

Mysan33: Ja de går ju fort som tusan...roligt men lite otäckt ;) 

• Tittski
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-03 19:34:32 följande:
    Hade en hemsk mardröm om just regn och lera förra helgen så det är väl det som spökar Och nånstans är det ju så att allt annat kan man ju påverka mer, men vädret kan man inte råda över....
    Så det är mina bröllopsnerver som spökar, det jag inte kan påverka alls är ju vädret och då blir det just det som jag nojjar över...
    Gummistövlar funkar ju, det har du rätt i Det är egentligen mest fotograferingen som jag tänker på, vill ha den utomhus och hatar tanken på att behöva ta bilderna i fotografens studio pga av vädret. Egentligen kan det bli precis lika bra bilder i hans studio men jag har fått för mig att bilder utomhus är finast
    Vi har middagen inomhus som tur är, annars skulle jag nojja ÄNNU mer

Mitt jobb är bra på många sätt och jag trivs egentlgien med både arbetsuppgifter och kollegor och vi har en del bra förmåner men just detta, avsaknaden av flex, den minutiösa planeringen med bemanningen ...det är nackdelen med stort N och just nu stör jag mig extra mycket... Bridezilla? Jag?
    Jag har som tur är en sambo som vet hur jhag funkar och när vi bestämde att vi ska ha ALLT ute så sa han med att vädret kan vi inte råda över och vi gör de bästa av de och pussa mig  i pannan, så mycket av de släppte jag direkt..*ler* Men klart man är lite nervös för vädret.....ja fota ute är ju fint de är de..men ni får ta några bilder i regnet ute oxå annars under ett paraply el nått *Ler* kan nog bli rätt mysiga bilder Glad Hur långt har du kommit med dekorationerna?? jag håller på flippa ur för de, vet inte hur mycket jag ska ha lixom...och färger mm..håller på bli galen tror jag...
    för de bli vitt tålt och porslin, sen funderar jag på svarta dukar och vinröda dekoratoneri form av konfetti och blommor och svarta o vinröda ballonger...el ska jag ha rutiga dukar i svart och vitt el ska jag ha de som jag tänkt men behöver jag mera av något då? mm vet inte ens om du kan reda ut de där va jag skrevFlört snurrigt värre *haha*

Ja huvudsaken är ju faktiskt att man trivs på jobbet, sen har väll alla jobb sina negativa sidor Glad

Bridzilla DU!?!?!?!?! Då MÅSTE jag skrivit fel Flört Drömmer
  • Matilda Bäcker
    Tittski skrev 2011-03-04 16:51:36 följande:
    Matilda; gud vad kul Skrattande Får man se en bild sen?? på lördag får jag vet mera om min ring, har lämnat in den för att göra om den, det är mormors vigselring från början Glad 

Finns en bild här: http://matildabacker.blogg.se/2011/march/odet.html
    Fast den är lite oskarp, med flit. Jag är lite hemlig med mina brudattiraljer Men det är mest för att de som ska komma på bröllopet inte ska få se nåt. Men man kanske kan låsa sitt bildgalleri här inne på BT till enbart medlemmar? För isf skulle jag kunna lägga upp lite bilder där
  • Tittski
    Matilda Bäcker skrev 2011-03-04 17:05:45 följande:
    Finns en bild här: matildabacker.blogg.se/2011/march/odet.html
    Fast den är lite oskarp, med flit. Jag är lite hemlig med mina brudattiraljer Men det är mest för att de som ska komma på bröllopet inte ska få se nåt. Men man kanske kan låsa sitt bildgalleri här inne på BT till enbart medlemmar? För isf skulle jag kunna lägga upp lite bilder där
    Man såg inte så mycket där nej...de vet inte jag om man kan, men de borde man väll kunna =0)
  • Matilda Bäcker
    Tittski skrev 2011-03-04 17:11:21 följande:
    Man såg inte så mycket där nej...de vet inte jag om man kan, men de borde man väll kunna =0)
    Ja det kunde man :) Nu har jag lagt in några bilder i mitt galleri, på både ringen och klänningen och lite annat :)
  • Myskulla

På söndag ska vi smaka bröllopstårtor, det ska bli gott hoppas jag. =)
    Ska fixa de två sista inbjudningarna nu, sen är det bara att skicka iväg dem.

Ringar ska jag också titta på, det har jag glömt av lite. Men man har ju så mycket att tänka på.

Vi var och tittade på ett hus och gillade det och skrev kontrakt och allt, men nu efter besiktningen var
    det lite för många fel på det tyvärr, så vi drar oss ur och idag hörde en av sig som jag ringde i förrgår för ett
    lägenhetsbyte, men de ville inte byta då det inte finns hiss i detta hus.
    Det kan nog ha varit det enda de föll på.

Men tur man har bröllopet att se fram emot.

Organisten ska höra av sig nästa vecka om han kan, annars får vi söka vidare.
    Då vi har bröllop då kyrkans organist har ledigt, så måste vi fixa egen.

Fast kyrkans organist får pension i år, så det kommer en ny, få se vem det kan bli. 

• Tittski
    Matilda Bäcker skrev 2011-03-04 17:51:17 följande:
    Ja det kunde man :) Nu har jag lagt in några bilder i mitt galleri, på både ringen och klänningen och lite annat :)
    Jättefina kort, klänningen är superfin på dig!!!!! Ringen är väldigt fin. =0) Strumpeband, måste man ha de? Har jag inte tänkt på..*ler*
  • prinsessanogrodan
    Tittski skrev 2011-03-04 17:00:48 följande:
    Jag har som tur är en sambo som vet hur jhag funkar och när vi bestämde att vi ska ha ALLT ute så sa han med att vädret kan vi inte råda över och vi gör de bästa av de och pussa mig  i pannan, så mycket av de släppte jag direkt..*ler* Men klart man är lite nervös för vädret.....ja fota ute är ju fint de är de..men ni får ta några bilder i regnet ute oxå annars under ett paraply el nått *Ler* kan nog bli rätt mysiga bilder Glad Hur långt har du kommit med dekorationerna?? jag håller på flippa ur för de, vet inte hur mycket jag ska ha lixom...och färger mm..håller på bli galen tror jag...
    för de bli vitt tålt och porslin, sen funderar jag på svarta dukar och vinröda dekoratoneri form av konfetti och blommor och svarta o vinröda ballonger...el ska jag ha rutiga dukar i svart och vitt el ska jag ha de som jag tänkt men behöver jag mera av något då? mm vet inte ens om du kan reda ut de där va jag skrevFlört snurrigt värre *haha*

Ja huvudsaken är ju faktiskt att man trivs på jobbet, sen har väll alla jobb sina negativa sidor Glad

Bridzilla DU!?!?!?!?! Då MÅSTE jag skrivit fel Flört Drömmer
    Jag tror jag hänger med i tänker kring dekoratiner och dukning Jag skulle köra på det första du skrev, alltså vitt täly, vitt porslin, svarta dukar, vinröda dekorationer - blommor och konfetti och svarta och vinröda ballonger...låter jättefint!
  • Tittski
    Myskulla skrev 2011-03-04 18:22:37 följande:
    På söndag ska vi smaka bröllopstårtor, det ska bli gott hoppas jag. =)
    Ska fixa de två sista inbjudningarna nu, sen är det bara att skicka iväg dem.

Ringar ska jag också titta på, det har jag glömt av lite. Men man har ju så mycket att tänka på.

Vi var och tittade på ett hus och gillade det och skrev kontrakt och allt, men nu efter besiktningen var
    det lite för många fel på det tyvärr, så vi drar oss ur och idag hörde en av sig som jag ringde i förrgår för ett
    lägenhetsbyte, men de ville inte byta då det inte finns hiss i detta hus.
    Det kan nog ha varit det enda de föll på.

Men tur man har bröllopet att se fram emot.

Organisten ska höra av sig nästa vecka om han kan, annars får vi söka vidare.
    Då vi har bröllop då kyrkans organist har ledigt, så måste vi fixa egen.

Fast kyrkans organist får pension i år, så det kommer en ny, få se vem det kan bli. 
    Vad gått de lät att smaka på tårta, de är aldrig fel. Du får berätta sen vad de blev =0))  Vad jobbigt med boendet..hoppas ni hittar nått snart....och att de löser sig med organist..
Svar på tråden 4e juni 2011