4e juni 2011
Enligt SCB har det varit 15-16 grader i juni de senaste åren där vi ska gifta oss. Låter kallt
Enligt SCB har det varit 15-16 grader i juni de senaste åren där vi ska gifta oss. Låter kallt
Om vi håller tummarna allihop så blir det kanske fint och soligt i hela Sverige den dagen!
Vi ska ha grillat till huvudrätt som det är tänkt att gästerna ska gå ut och hämta själva. Inte så kul om det ösregnar direkt, och vi vill såklart fotograferas ute också.
Min blivande har äntligen fattat att han inte längre kan säga "jamen det är ju ett helt år kvar tills vi ska gifta oss"
Festprogrammen är färdiga, vigselprogrammen klara att skrivas ut, placeringskorten färdiga, bordsplaceringen är färdig men själva placeringskartan återstår. Min brudklänning har hämtats. Vi har börjat öva på brudvalsen och det går ganska bra
Vi måste göra ett körschema över dagen + ett över dagen innan och kolla så att vi inte missar något. Det är egentligen det jag är mest nervös för. Vigseln är jag inte lika nervös för.
Jag ska flyga ner till bröllopet om en vecka. Flera gäster ska flyga ner... och så läser jag om det nya askmolnet på Island som kan stoppa all flygtrafik... igen! Ångest!
Nu är brudparet klart också. Jag skrev en lista på vad som återstår att göras och det är mer än jag trodde, men mest smågrejor.
Prognosen i Helsingborg 4 juni. Änsålänge ser de lovande ut iaf *håller tummarna*
Vädret blir det det blir, men man vill ju ha lite koll. Om det blir regn måste vi hitta någon lämplig lokal där vi kan fotas.
Vädret i Hässleholm den 3/6
TV4: 20 och sol
YR: 14 och regn
SVT: 19 och halvklart
Klart.se: 19 och regn
Lite blandat minst sagt. Förmodligen spår de olika ändra fram till dagen B.
Försöker hitta en BH för djupt ringad rygg på nätet men hittar ingen. Tips?
Provade brudklänningen idag. Sitter perfekt
Brudklänningen satt perfekt i söndags. Nu har jag gått ner ett kilo till av ren nervositet, men det fixar sig nog ändå.
Jag har gjort ett nytt brudpar till tårtan, så nu har jag en reserv. Jag vet inte vilken vi ska ta - det som är stilfullt eller det som ser lite klumpigare, men mer förälskat ut... lutar åt det senare.
Jag är såååå nervös att vi glömt något!!!
Nu är vi hemma igen efter bröllopet. Vi tog ju en biltur genom Sverige. Det blev lite stressigt på söndagen efter städning av lokalen och packning innan vi kom iväg men sedan var det bara härligt. Skönt att kunna vara bara med varandra några dagar. Nästa år kommer den "riktiga" bröllopsdagen.
Allt flöt på perfekt på bröllopsdagen. Det var verkligen den bästa dagen i mitt liv hittills! Jag har läst så mycket här på BT, och hört av bekanta och kollegor, om bröllop där massor av saker gått snett, men det enda som inte gick som planerat var att spettekakan sjönk ihop och blev seg i värmen. Jag får väl importera en spettekaka upp till Norrland vid ett annat tillfälle så att de får smaka en.
Det tar nog lite tid att vänja sig vid att vara fru, men det känns härligt!
Så skönt det känns nu efteråt! Det var massa saker som jag oroade mig för innan, men på själva dagen tänkte jag inte ens på det. Jag hade med mig en massa extra smink så att jag skulle kunna bättra på under kvällen, men det tänkte jag inte ens på . Om vi hade haft stolsöverdrag hade jag inte lagt märke till dem heller...