• kapellösa

4e juni 2011

Hej på er!

Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

• Svar på tråden 4e juni 2011
  • BomBom

Åh, äntligen någon mer än jag som är lite stressad.. Jag håller på och knåpar lite med festhäftena nu men känner att jag har kört fast lite.. Någon som har nåt tips på bra sånger man kan ha med?? Gärna enkla, lite roliga och med en melodi de flesta kan!

• Matilda Bäcker

Endast TRE veckor kvar nu brudar! Tre veckor låter så himla lite! Och det är det också, det kommer gå galet fort!!

• c4trin
    BomBom skrev 2011-05-14 10:54:05 följande:
    Åh, äntligen någon mer än jag som är lite stressad.. Jag håller på och knåpar lite med festhäftena nu men känner att jag har kört fast lite.. Någon som har nåt tips på bra sånger man kan ha med?? Gärna enkla, lite roliga och med en melodi de flesta kan!
    Vi har 4 visor, men den här e lätt favoriten :D

VAR NÖJD MED…
    Melodi: Var nöjd med allt som livet ger

Till gästerna:
    Var nöjd med allt som köket ger och all mat du på bordet ser.
    Glöm övervikt och kaloribesvär.
    Bli tjock och nöjd för vet du vad att lämna gör ju ingen glad.
    Var nöjd med maten som vi äter här!

Till Bruden:
    Var nöjd med allt som giftet ger och XXX som du kring dig ser.
    Glöm gamla killar som du hade kär.
    Var glad och nöjd för vet du vad, XXX gör nog svärmor (inte) glad.
    Var nöjd med XXX och hans små besvär!

Till Brudgummen:
    Var nöjd med frugan som du fått. Hon vill dig säkert bara gott.
    Hon köper kläder till dig och sånt där.
    Var glad och nöjd för vet du vad, här nödrimmar vi nu en rad.
    Var nöjd med XXX och håll henne kär!

• BomBom

C4trin: hihi, den var ju störtskön! Det tar vi!! Tack!!

• c4trin
    BomBom skrev 2011-05-14 13:32:07 följande:
    C4trin: hihi, den var ju störtskön! Det tar vi!! Tack!!
    Haha ja jag älskade den direkt jag såg den :P
    Kan mejla över våra andra till dig också =)
  • BomBom

Har ni tänkt ge någon present till de nära och kära som hjälper till med saker till bröllopet, och i så fall vad? Vi har några som hjälper oss jättemycket och man vill ju visa att man uppskattar det...

• Sebastiána
    mikita skrev 2011-05-14 01:20:29 följande:
    Vi har också börjat bli lite oroliga för syrenerna...jäkla tidiga vår! Måste komma på en plan B, tipsa gärna om ni kommer på något.
    Jag är både orolig för syrénerna och för liljekonvaljerna. Vad finns sedan, prästkragar? Inte samma sak riktigt.
  • Sebastiána
    BomBom skrev 2011-05-14 15:17:47 följande:
    Har ni tänkt ge någon present till de nära och kära som hjälper till med saker till bröllopet, och i så fall vad? Vi har några som hjälper oss jättemycket och man vill ju visa att man uppskattar det...
    Jo det har vi och det är ju dags att fixa det nu, särskilt om något måste beställas, men vi vet absolut inte VAD. Jag skulle vilja ge tärnan ett halsband med specialgraverad text men hittar inget bra, armband finns det mycket av med såna använder hon inte... och vad ska vi ge marskalken och våra föräldrar?
  • prinsessanogrodan
    BomBom skrev 2011-05-14 15:17:47 följande:
    Presentkort på deras favoritaffär? Smidigt att köpa, smidigt att "slå in" - behövs ju bara fina kuvert och lite omslagssnöre ? Och så slipper ni fundera ut presenter till varje person.
    Biobiljetter? Biljetter till något evenemang typ biljetter till någons favoritartist (om ni har råd)?
    Presentkort hos en frisör? Det har jag fått en gång och det jättehärligt att kunna gå till frissan och få håret fixat och de pengar jag egentligen skulle lägga på frisören kunde jag köpa riktigt bra hårprodukter för.
    Presentkort på en restaurang?
  • prinsessanogrodan

Vi ska ge vår toastmaster presentkort och tärnan ska också få det, kanske även killen som ska spela i kyrkan och kanske även min frisör/nagelterapeut/makeupartist.
    Vi ska försöka ge presentkort som passar varje person så det blir personligt trots att det är presentkort.

Svar på tråden 4e juni 2011