• kapellösa

4e juni 2011

Hej på er!

Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

• Svar på tråden 4e juni 2011
  • Madde2011
    Helcore skrev 2011-05-10 20:40:07 följande:
    Att få blommorna på fredagen låter lite sent. Tänk på att du gärna vill ha fina utslagna blommor på din stora dag och inte knoppar. Mina kommer på Onsdagen och min florist ville ha dem kylt i 1 dag sedan i rumstemeratur. Värt att tänka på....
    Det är i och för sig sant, men det beror ju på vilka blommor du ska ha i buketten också, jag har inte så mycket rosor i min bukett, annars är klart, det ser lite tråkigt ut med bara rosknoppar, men jag litar på floristen och hoppas hon vet vad hon gör.
  • simple

bara 22 dagar kvar nu tjejer... =0D vad tror ni på för väder? =)

• MrsT2011
    simple skrev 2011-05-12 10:08:30 följande:
    Ja herregud vad tiden går fort! Glad

Börjar få allvarliga problem med att hantera nervositeten! Men samtidigt otålig som tusan, har planerat ihjäl mig känns det som, nu får det minsann ta och bli verklighet, ha ha!
  • simple
    MrsT2011 skrev 2011-05-12 10:12:37 följande:
    Ja herregud vad tiden går fort! Glad

Börjar få allvarliga problem med att hantera nervositeten! Men samtidigt otålig som tusan, har planerat ihjäl mig känns det som, nu får det minsann ta och bli verklighet, ha ha!
    Ja jag känner lite likadant, tills nu har jag kunna hantera stresser och nerverna men nu börjar de bli jobbigt *ler* Min familj ska komma hiut en vecka innan och svärmor och hjälpa oss med allt och jag längtar bara tills dom kommer nu och hjälper oss och vi får familjetid innan bröllopet =0))
  • Helcore

Jag är oxå sååååå nervös! Nästan så kan längtar tills allt är över så man vet hur det gick....Vi skall ha vigsel utomhus och allt hänger på vädret känns det som! Jag har varit jätte lugn innan och kännt att det löser sig men shit vad jobbigt det är! 

• Matilda Bäcker
    simple skrev 2011-05-12 10:08:30 följande:
    Vill ju gärna tro och hoppas att blir bra väder, åtminstone att det är uppehåll. Men kanske lika bra att ställa in sig på det värsta så man slipper bli besviken, eller..?
  • BlivandeFruW
    Matilda Bäcker skrev 2011-05-12 11:24:11 följande:
    Vill ju gärna tro och hoppas att blir bra väder, åtminstone att det är uppehåll. Men kanske lika bra att ställa in sig på det värsta så man slipper bli besviken, eller..?
    Jag hoppas också på bra väder, blir så mycket enklare med fotograferingen då.
    Dessutom så ska vi ha grillning på fredagen (Vi gifter oss i Skåne fast vi och gästerna kommer från Sthlm) så vi vill gärna ha sol då också så att vi kan vara på stranden :)
    Jag håller tummarna!

De två senaste åren har det varit fint väder iallafall där vi ska vara, jag googlade haha!
  • Sebastiána

Enligt statistiken brukar det väl vara dåligt väder i början av juni (hoppas att det inte blir så i år!!!). Därför ville jag gifta mig i maj, men så blev det inte.

Nu är nog det mesta klart. Festprogrammen blir färdiga den här veckan, placeringskorten är på G, bordsplaceringstavlan och gästpresentationen blir klara så snart vi bestämt oss för hur folk ska sitta. Jag har bokat in en massa skönhetsbehandlingar till mig själv och testat sminket jag tänkt ha på bröllopsdagen.

Vi har inte valt vilken låt vi ska dansa första dansen till. Vi har inte ens bestämt om det ska vara vals eller foxtrot.
    Jag har inte lyckats bestämma mig för vilket nagellack jag ska ha. Jag väljer just nu mellan Mavalas Vibrant Pearl och ett mindre glansigt ljust, ljust rosa nagellack.

Sedan är det ju en massa inköp som ska göras, men det tror jag att mina föräldrar tar hand om. De bor ju i närheten av festlokalen till skillnad från oss.

• Sebastiána

Enligt SCB har det varit 15-16 grader i juni de senaste åren där vi ska gifta oss. Låter kallt

• Matilda Bäcker
    Sebastiána skrev 2011-05-12 14:18:21 följande:
    Enligt SCB har det varit 15-16 grader i juni de senaste åren där vi ska gifta oss. Låter kallt
    Kallt får det väl bara, bara det blir uppehåll tänker jag. Blir som sagt mkt enklare med allt.
Svar på tråden 4e juni 2011