• kapellösa

4e juni 2011

Hej på er!

Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

• Svar på tråden 4e juni 2011
  • Helcore

Åh vad glad jag blev när jag hittade denna tråden! Vi skall oxå gifta oss den 4/6!! Och det känns att det börjar närma sig! Jag  blir nervösare och nervösare för varje dag! Jag har inte läst alla inläggen...
    Tänke bara höra om det är många som blivit hippade än? De har inte kidnappat verken mig eller min blivande och jag har inte hört någonting.......Börjar bli nervös att det inte blir något!! 

• Helcore

Jag har en fråga till: Har ni några förslag på hur man numrerar borden snyggt inne i matsalen? Honnörsbordet är ju självklart men jag vill att de tydligt skall se 1-6 så det slipper springa runt.

• Matilda Bäcker
    Helcore skrev 2011-05-05 11:24:33 följande:
    Åh vad glad jag blev när jag hittade denna tråden! Vi skall oxå gifta oss den 4/6!! Och det känns att det börjar närma sig! Jag  blir nervösare och nervösare för varje dag! Jag har inte läst alla inläggen...
    Tänke bara höra om det är många som blivit hippade än? De har inte kidnappat verken mig eller min blivande och jag har inte hört någonting.......Börjar bli nervös att det inte blir något!! 
    Jag känner samma. Det är det enda som gör att jag vill bromsa tiden, för att hinna bli hippad. Blir jätteledsen om jag inte får en möhippa :(
    Varken jag eller blivande maken har blivit utsatt, men jag vet att min blivande får TVÅ stycken, en från hans bowlinglag och en som hans bror (och bestman) sköter. Orättvist, jag vill också ha!!
  • BomBom

Ja jag går också och funderar på hippan.. Som det ser ut nu är vi bara lediga sista helgen men det är ingen som bokat upp oss med nåt då så de vet att vi är hemma heller.. Sen har vi ju småbarn de måste fixa barnvakt till om de ska ta oss båda samma helg.. Vore synd om det inte blev nåt.... Nån som redan har blivit hippad? Hur gick det i så fall?

• Matilda Bäcker

Det ringde på dörren nyss. Jag kände hjärtat hoppade till lite extra. Tänkte att kanske kanske är det tjejgänget som står utanför med bubbel och fula brudkläder till mig.

Det var Livets Ord. Snacka om bottennapp.

• prinsessanogrodan

Om 30 dagar är det bröllop tjejer! Om 30 dagar så här dags den dagen...sitter vi och äter middag med våra gäster,nygifta och lyckliga
    Jag är så förväntansfull att jag knappt kan sitta still

• Moemoe
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-05 19:51:03 följande:
    Om 30 dagar är det bröllop tjejer! Om 30 dagar så här dags den dagen...sitter vi och äter middag med våra gäster,nygifta och lyckliga
    Jag är så förväntansfull att jag knappt kan sitta still
    Ja det är ju helt galet! Snart snart dags! Weee! Solig
  • impegno di nozze

Vad skönt att höra att ni inte heller haft er möhippa än. Jag har varit så säker på att mina vänner skulle ha en hippa för mig. För en vecka sedan fick min sambo ett brev på posten där det stog att han skulle packa en väska med vissa saker, inget datum..de kommer efter honom :) som det stog. 

• nsdtr

får så ont i magen när jag läser allas inlägg,,blir ju jättenervös ju mer man läser:)) Det är verkligen inte långt kvar nu :))

Själv är jag ganska färdig med det mesta,,nästan bara bokade saker kvar,,tex göra naglar o färga håret o så.. Kan inte förstå att vi snart står där o ska gå in hand i hand i kyrkan o säga ja till varandra,,tusan vilken känsla. Imorgon ska vi åka o provfota med fotografen på platsen vi ska va,,jätteskönt att veta på bröllopsdagen hur vi ska stå o så vidare,

Har inte heller blivit hippad ännu,,har dock fått två brev på posten med en veckas mellanrum,,det va urklippta bokstäver på båda, på den ena stog det,,hörde det ska bli bröllop,,  på det andra stog det,, rosor är röda, violer är blå, bruden börjar bli nervös o det kan vi förstå,,,,    inget nervös man blir av sådana brev då:/

Svar på tråden 4e juni 2011