• kapellösa

4e juni 2011

Hej på er!

Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

• Svar på tråden 4e juni 2011
  • kandersson174
    Myskulla skrev 2011-04-30 23:27:53 följande:
    Vi har ingen organist till vårt bröllop, utan vi har nog bestämt oss för att göra som vårt sista alternativ är.

Fästmannen spelar in sig själv på orgel, ochså spelar vi upp det i högtalare istället.
    Det är ju han som har komponerat brudmarschen och vi kommer nog ha den som utgångsmarsch också,
    det blir ju lite speciellt och personligt. =) 

Få se om han spelar live på orgeln när det är dags för psalmerna och om han spelar in sig åt solisten, fast där hade han funderat på sin morbrors sambo som är bra på piano om hon skulle spela för/med solisten. 

Men just detta organistletande har inte varit roligt.
    Vi var nära att få min körledarinna, frågade henne bara en vecka försent, nu spelar hon på ett annat bröllop i annan ort, nära Lund, en timme innan vårt bröllop.

dessutom är hon den nya organisten i den kyrkan som vi gifter oss i, så det går ju inte då. det hade varit hennes lediga helg, men ville fråga henne, men ibland blir det ju inte riktigt som man tänkt sig.

Men just brudmarschen är nog bra om den blir på det viset fästmannen vill, då han är rätt kräsen, då det ju är han som komponerat den.

Nu händer det mycket, på tisdag åker han utomlands ett par veckor med jobbet,  under den tiden kommer jag få samtal från några som fått erbjudande om denna lägenhet, vi ska ju flytta till radhus som vi har köpt.

Vi flyttar på pingsthelgen, men just då är jag och sonen uppe norrut hos mina föräldrar och firar studentfirande.

Så det blir 3 helger i rad med en del att göra, sonen fyller ju år helgen före bröllopet, så då tänkte jag ha kalas för honom, sen kommer bröllopet och sen resan upp för oss och flytten för de som är kvar här nere.

Det som är mer kvar att fixa, är att ringa in beställningen för bröllopstårtan, fixa kläder till både fästmannen och sonen och det är inte lätt. Vi ska ju ha ljusa kläder.

Han funderade på vit, men jag vet inte riktigt, gillar nog mer sand, beige på honom, vi får se vad det hinner bli. 
    Vill inte lägga mig i, ni verkar ju ha bestämt hur ni vill ha det, men... tror du inte det blir bättre om någon spelar brudmarschen på orgeln istället? Även om den personen inte är alls lika duktig tror jag det skulle bli bättre. Inspelningar ger ju inte alls samma stämning! Det verkar som om ni haft problem att hitta en organist, men det verkar som om ni ska vara i kyrkan ju och då borde de faktiskt hjälpa er att hitta en organist/kantor, det ingår ju liksom :) Fråga på pastorsexpeditionen!
  • Myskulla

kandersson174: Jo, nog hade det varit trevligt med någon som sitter vid orgeln, men då ska ju det ändå vara en person som kan spela orgel och kan just den dagen och det är inte lätt.

Pastorn har försökt, men ska nog fråga pastorsexpeditionen också och se om de känner till någon.
    Vi gifter oss i svenska kyrkan, men har vår missionskyrkopastor till kyrkan.

• Moemoe

Halloj tjejor! Inte mycket kvar nu! Idag har varit prövningarnas dag, har suttit med både bordsplacering OCH playlist. Don't try this at home, haha! Nu har vi i alla fall två förslag på placeringen och en timme mingelmusik till tårtan och när folk beställer första drinken. Och sedan 3 timmar kalas musik. Vi har "bara" 3-4 timmar dans, men lite mer musik ska in i alla fall, hellre för mycket än för lite. Hittade en bra tråd där folk delat med sig av musik, very nice!Solig

På onsdag blir det besök i klänningsbutiken för att göra justeringar och i helgen kostym till blivande.

Fler som börjar känna att det är kort tid kvar och mycket kvar att göra? Drömmer

• prinsessanogrodan
    Moemoe skrev 2011-05-01 19:54:13 följande:

Halloj tjejor! Inte mycket kvar nu! Idag har varit prövningarnas dag, har suttit med både bordsplacering OCH playlist. Don't try this at home, haha! Nu har vi i alla fall två förslag på placeringen och en timme mingelmusik till tårtan och när folk beställer första drinken. Och sedan 3 timmar kalas musik. Vi har "bara" 3-4 timmar dans, men lite mer musik ska in i alla fall, hellre för mycket än för lite. Hittade en bra tråd där folk delat med sig av musik, very nice!Solig

På onsdag blir det besök i klänningsbutiken för att göra justeringar och i helgen kostym till blivande.

Fler som börjar känna att det är kort tid kvar och mycket kvar att göra? Drömmer

För mig är det tvärtom, jag är rastlös
    Vi väntar på att prästen och kantorn ska godkänna ingångslåt och utgångslåt - när de gör det så beställer vi vigselprogram.festprogam och placeringskort.
    M2b fixar sina kläder och skor och tårtan nu i veckan.
    Jag ska till frissan nu i veckan för klippning och slingor och ska sen i slutet av veckan få löshåret gjort och efter det är bara kvar göra provuppsättning en gång och att öva i kyrkan 2 veckor innan bröllopet och så ska jag få naglarna gjorda några dagar innan bröllopet.
    Så nu nojjar jag och tror att vi glömt nåt
  • MrsT2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-01 20:17:38 följande:
    För mig är det tvärtom, jag är rastlös
    Vi väntar på att prästen och kantorn ska godkänna ingångslåt och utgångslåt - när de gör det så beställer vi vigselprogram.festprogam och placeringskort.
    M2b fixar sina kläder och skor och tårtan nu i veckan.
    Jag ska till frissan nu i veckan för klippning och slingor och ska sen i slutet av veckan få löshåret gjort och efter det är bara kvar göra provuppsättning en gång och att öva i kyrkan 2 veckor innan bröllopet och så ska jag få naglarna gjorda några dagar innan bröllopet.
    Så nu nojjar jag och tror att vi glömt nåt
    Gud vad jag känner igen mig! Först var jag skitnervös över att inte hinna med allt, sen när jag insåg att allt var lugnt blev jag rastlös och nu börjar jag istället bli nervös över det man kan ha glömt och allt som kan gå snett! Skrattande

Men mest längtar man ju såklart, det kommer bli alldeles, alldeles UNDERBART!!
  • Moemoe

Kanske bara jag som stressar upp mig i onödan. Det mesta som är kvar är sådant som det är bokat till och som jag ändå inte kan göra tidigare än det är bestämt. Men som Prinsessgrodan sa så är jag lite nojjig över att ha glömt något. Drömmer

• prinsessanogrodan
    MrsT2011 skrev 2011-05-01 20:34:13 följande:
    Gud vad jag känner igen mig! Först var jag skitnervös över att inte hinna med allt, sen när jag insåg att allt var lugnt blev jag rastlös och nu börjar jag istället bli nervös över det man kan ha glömt och allt som kan gå snett! Skrattande

Men mest längtar man ju såklart, det kommer bli alldeles, alldeles UNDERBART!!
    Exakt!
    Nu har jag "vakna" mardrömmar om vad som kan gå fel, dvs jag sitter och fantiserar ihop "problem" och mardrömsscenarion och så får panik innan jag "hittar en lösning på problemet"
    Ha ha ha snacka om att jag bearbetar alla problem som kan uppstå "just in case"....så att ajg vet vad jag ska göra OM det skulle bli knas
  • Nalinie

Jättenervös och orolig över alla men och tänk om jag eller vad gör jag om och bara hjälp. Tror inte att jag klarar detta. supernervös och förväntansfull 1 månad kvar på onsdag. 

• BomBom

Shit vad långt ni har kommit! Själv börjar jag bli jättestressad eftersom jag har MASSOR kvar som ska göras.. Ceremonin har vi inte ens börjat fundera på, överdrag till alla stolar ska sys, bordsplaceringen är inte ens påbörjad mm mm.. Jag börjar få lite panik eftersom kvällar o helger som är kvar börjar bli ganska uppbokade.. Ingen mer som känner så??

• BlivandeFruW

Jag har precis kommit hem efter välbehövlig semester i 10 dagar, det gjorde susen.
    Nu har massor av energi till att göra allt som är kvar, vigelsprogram, meny, placeringskort etc.
    Längtar helt galet mycket och börjar bli lite smått nervös. Det som gör mig stressad än är att jag inte haft möhippa än vilket gör att antagligen så försvinner en lördag att fixa på. Men men, jag tr dagen som den kommer och fixar på vardagskvällar så mycket jag kan. Har ni haft möhippa?

Någon som har tips på ett bra ställe som har tiaror/diadem? jag är ute efter ett platt diadem/hårsmycke till mitt brudhår.

Hihi, 1 månad och 2 dagar kvar ;)

Svar på tråden 4e juni 2011