• kapellösa

4e juni 2011

Hej på er!

Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

• Svar på tråden 4e juni 2011
  • mikita

Här är det mesta klart, men jisses vad nervöst det börjar bli...jag är inte heller hippad än. Just nu har vi (eller JAG) breakdown i bordsplaceringsarbetet. Därmed blir inte heller festhäftet färdigt. Men det blir nog bra så småningom. Ska till Panduro i mrogon och köpa de sista dekorationerna.

• MrsT2011

Ha ha vad häftigt med brev på posten som föraning inför hippa/sexa!

• BlivandeFruW

Jag har inte heller blivit hippad än så jag vågar inte planera något på helgerna. Jag gör allt som måste göras på kvällarna och det funkar bra hittills.  I går gjorde jag placeringskorten eller ja, en del av dem.
    Ska lämna in skorna för färgning idag :)

Solosången har vi inte löst än, jag lever fortfarande på hoppet. Min kompis erbjöd sig att sjunga in låten på skiva så fortsättning följer.

Men alltså, jag längtar så att jag håller på att spricka!
    29 dagar kvar ;)

• simple

är de bara jag som vet att man inte kommer bli hippad?? =0( Sambon kommer få en kanske två svensexor dock.. så är de när man är ny i stan..

• MrsT2011
    simple skrev 2011-05-06 11:19:38 följande:
    är de bara jag som vet att man inte kommer bli hippad?? =0( Sambon kommer få en kanske två svensexor dock.. så är de när man är ny i stan..
    Hur vet du att det inte blir något? Har tjejerna sagt det? Jag trodde knappt det skulle bli nåt heller med tre hög-gravida och fem som bor långt bort, men ALLA satte sig på tåget och var med! Vi hade den i mars några veckor innan bebisarnas ankomst, väldigt smart måste jag säga!
  • simple
    MrsT2011 skrev 2011-05-06 11:22:31 följande:
    Hur vet du att det inte blir något? Har tjejerna sagt det? Jag trodde knappt det skulle bli nåt heller med tre hög-gravida och fem som bor långt bort, men ALLA satte sig på tåget och var med! Vi hade den i mars några veckor innan bebisarnas ankomst, väldigt smart måste jag säga!
    jag har tjej kompisar men ingen så pass nära att de skulle orda en hippa inte ens mina tärnor skulle fixa de..och skulle de fixa en hippa så finns de inte så många som kommer känner ju typ bara de två...
  • MrsT2011
    simple skrev 2011-05-06 11:25:23 följande:
    jag har tjej kompisar men ingen så pass nära att de skulle orda en hippa inte ens mina tärnor skulle fixa de..och skulle de fixa en hippa så finns de inte så många som kommer känner ju typ bara de två...
    jag vet många som bara varit tre personer på hippan inkl bruden! men visst, det är kanske onödigt att bygga upp förväntningar ifall det nu inte skulle bli något. Men om du känner att du nästan aldrig träffar dina tjejkompisar och att hela fritiden går åt till umgänge med blivande mannen, då kan du väl säga nåt till tärnorna i den här stilen:

"Jag förstår om det är knepigt att få ihop en möhippa, men kan inte vi tre ha en mysig tjejträff, det vore toppen. Kanske bowla eller bada bubbelpool eller bara äta brunch ihop."

Visst, då går överraskningsmomentet förlorat, men jag tycker att denna variant är bättre än att du ska bli besviken.
  • simple
    MrsT2011 skrev 2011-05-06 11:38:45 följande:
    jag vet många som bara varit tre personer på hippan inkl bruden! men visst, det är kanske onödigt att bygga upp förväntningar ifall det nu inte skulle bli något. Men om du känner att du nästan aldrig träffar dina tjejkompisar och att hela fritiden går åt till umgänge med blivande mannen, då kan du väl säga nåt till tärnorna i den här stilen:

"Jag förstår om det är knepigt att få ihop en möhippa, men kan inte vi tre ha en mysig tjejträff, det vore toppen. Kanske bowla eller bada bubbelpool eller bara äta brunch ihop."

Visst, då går överraskningsmomentet förlorat, men jag tycker att denna variant är bättre än att du ska bli besviken.
    ja de va rätt bra förslag faktiskt, kan ju försöka få dom två till att vi ska göra nått...vet den ena pratat om att komma hit någon lördag innan bröllopet..kanske kan få henne sova över då och dricka lite vin el nått...
  • Matilda Bäcker
    simple skrev 2011-05-06 11:19:38 följande:
    Du är inte ensam, jag har exakt samma! Har bara bott i Norrköping sedan mitten på augusti. Visst, jag har flertalet kompisar här (inkl min tärna) men har också många kompisar på gamla orten. Och min tärna har ganska uttryckligen sagt att hon inte tänker ordna nån möhippa, isf blir det bara vi två för hon vill inte blanda in några andra sa hon. "De andra får ju göra vad de vill" tror jag var hennes ganska exakta ord. Och de andra som jag känner här, känner jag inte så bra, plus att de inte känner varandra så då är det svårt att få ihop nåt. Trist men sant
  • simple
    Matilda Bäcker skrev 2011-05-06 12:38:50 följande:
    Du är inte ensam, jag har exakt samma! Har bara bott i Norrköping sedan mitten på augusti. Visst, jag har flertalet kompisar här (inkl min tärna) men har också många kompisar på gamla orten. Och min tärna har ganska uttryckligen sagt att hon inte tänker ordna nån möhippa, isf blir det bara vi två för hon vill inte blanda in några andra sa hon. "De andra får ju göra vad de vill" tror jag var hennes ganska exakta ord. Och de andra som jag känner här, känner jag inte så bra, plus att de inte känner varandra så då är det svårt att få ihop nåt. Trist men sant
    Samma här då typ, vi har vänner som ska gifta sig på annan ort samtidigt hon har fått hippa och killarna ska med..men jag har en rätt bra känsla av att jag inte kommer få någon just för att de finns ingen som skulle samordna det lixom...ja jo jag känner ju folk här men ingen så pass att just någon skulle känna sig manad till att dra igång en hel möhippa lixom...
Svar på tråden 4e juni 2011