4e juni 2011
Gaaaaah, är så pirrig! Nu får tiden ta och ticka på!
Gaaaaah, är så pirrig! Nu får tiden ta och ticka på!
Ursäkta en tråkig realist men hur skulle SMHI:s uttalanden om något som ligger 3 veckor fram i tiden kunna vara säkert när de knappt kan spå vädret två dagar framåt?
Vädret spelar väl ingen roll, det är ju knappast en faktor som hindrar en från att bli gift. (Orkaner och liknande är ju inte så vanliga på våra breddgrader.) Det enda jag oroar mig för är att något ska hända som leder till att vi måste ställa in, som dödsfall eller att jag eller min blivande blir allvarligt sjuk eller råkar ut för en olycka...
Men för det mesta försöker jag att inte oroa mig alls, det är ju så mycket roligare att längta och vara förväntansfull!
Min fästmans svensexa i lördags blev en succé!
De klädde ut honom i fångdräkt och sen fick han sälja kramar på stan för 5 kr. Han fick bland annat en kram av Maud Olofsson, hon var i stan med anledning av regionvalet här i Göteborg. Finns en bild på de två tillsammans i gårdagens Svenska Dagbladet...!
Hur ska man tänka kring allt som är kvar?? Ska man sitta uppe riktigt sent några kvällar och få undan allt pyssel eller ska man ta lite i taget med följden att det aldrig känns tillräckligt? Tiden räcker verkligen inte till nu, hur gör ni andra? Eller också är det bara jag som är extremt stresskänslig...
Har påbörjat allt pyssel i denna lista men har minst hälften kvar på allt...! Hmm, lite dålig på att avsluta saker kanske...? Vi har åtminstone bara ca 30 gäster som tur är.
- Bordsdekorationer (servettringar och enklare ljuslyktor)
- Festprogram inkl gästbeskrivningar
- Bordsplacering, färdigställa + printa i litet och stort format.
- Vigselprogram, insidorna ska printas och sättas ihop med de färdiga omslagen.
- Kartongtårta till presentbordet, allt material är inhandlat, hattaskar i olika storlekar ska dekoreras.
Tänk om man ändå hade varit lite mer stresstålig... Helst hade jag velat göra klart allt det här redan i mars, men fick skjuta upp det på grund av sjukdom i familjen. Sånt kan ju ingen hjälpa eller förutse, det är ju bara att vara tacksam att alla är friska nu.
Ett tips om ni tänkt lägga till vigsel-gravyr i mannens förlovningsring eller lämna in ringarna för putsning: Stäm av ordentligt med guldsmeden att det blir klart i tid. Jag tappade hakan igår när tjejen på albrekts (förlovningsringarna köptes där) säger att "det tar ca 3 veckor". Nä då får det banne mig vara, riskerar inte att stå utan våra förlovningsringar på bröllopsdagen! Ska nog köpa en sån där putsduk som liksom "sandpapprar" ringarna litegrann, det får duga. Är ju trevligt med nyputsad ring till den ljuvliga, skinande vigselringen! =)