Samma här som för dig MrsT2011. Julfokus de närmaste veckorna, men sedan så...
Ah, bestämma mat ska man ju göra också ja... Som jag förstått det kan vi bestämma menyn fritt på vårt ställe. Obegränsat med alternativ att välja mellan alltså... Blir svårt... :/ Tror nästan jag delegerar den uppgiften till H som är den matintresserade av oss två. Det enda jag vet är att jag vill ha en efterrätt med mycket choklad...
impegno di nozze skrev 2010-12-10 21:20:28 följande:
Det här med save the datekort var inte alls en dum idé, speciellt med tanke på att 4:e juni kan vara en helg som folk bokar in annat på. Men jag har inte så mycket tid att fixa med allt så jag funderade på en sak. Kanske vi skulle kunna göra ett snyggt dokument och maila någon form av save the date. Vad tror ni om det?
När tänker ni skicka ut era inbjudningskort? Vi funderar på att göra det ganska snart, kanske slutet på januari början på februari. Är det tidigt? Vi vill ge de inbjudna möjligheten att planera sin tid då en del är långväga, både inom sverige och utomlands. Plus att de inte ska hinna planera in annat. Hur tänker ni?
Det fina med Save the date är ju att det förhoppningsvis hindrar folk från att boka in annat. Då får jag lååång tid på mig att pyssla ihop inbjudningskorten och behöver inte känna panik för dem än på ett tag. Då kan jag säkert hålla ut till mars/april med inbjudningarna tänker jag.
Januari tycker jag spontant låter tidigt. Men finns det nackdelar med att skicka för tidigt? Typ att folk glömmer bort det hela och att de tackat ja och sedan inte dyker upp..? Eller det kanske bara är bra ju tidigare man får iväg dem?
Maila Save the date tycker jag för övrigt fungerar mycket bra!