Behöver lite råd :) OBS långt!
Detta inlägg kommer nog att bli långt men jag ska försöka ta en sak i taget. Jag älskar min blivande man så oerhört mycket och har inga som helst tvivel om att vi två hör ihop, men precis som alla andra människor så är han inte perfekt. Perfektion är inget jag eftersträvar men det finns ett par problem som jag tycker är ganska jobbiga.
Jag måste börja med att förklara lite hur han är som person. Han är väldigt tystlåten men glad, rolig och lojal mot de han känner och han älskar mig massor. Han är däremot oerhört inbunden, blyg och motvillig att träffa nya människor.
Vi har varit tillsammans i 6 år men ändå känner varken min familj, släkt eller vänner att de egentligen känner honom. När vi träffar några från "min sida" sitter han mest i ett hörn och har olidligt tråkigt. Detta känner såklart mina vänner av och tycker väl att han är lite ohövlig. Jag känner med honom, eftersom jag vet att han tycker det är så tråkigt, och går därför ofta hem tidigt med honom. Självklart stannar jag ibland ensam men det känns bara inte lika kul.
När vi är med hans kompisar (han har endast ett fåtal) är han oerhört glad och positiv och pratsam även om vi gör samma saker som vi gör med mina kompisar. Ändå tycker han att mina kompisar är tråkiga att festa med och hans kompisar är roliga! Det är klart jag förstår att man tycker sina egna kompisar är roligast men efter 6 år ser jag hans kompisar som mina och jag känner att han borde göra samma sak.
Nästa problem blir att prata om problem. När jag tar upp något jag vill prata om stänger han ner totalt och bara rycker på axlarna eller ber mig sluta tjata. Han har oerhört svårt att prata om problem och ska vi lösa något slutar det alltid med att vi pratar om det via msn eftersom han då kan uttrycka sig med ord istället. Detta problem gör också att jag inte känner att vi kan gå till en psykolog eller liknanade eftersom han bara blir som en mussla.
Det sista problemet är när vi ska komma på något att göra på lördagskvällar. Han är uppväxt i ett litet samhälle där lördagar alltid är vigda åt att festa, nu är vi snart 30 och jag känner att jag vill kunna göra andra saker än att festa, typ bowla, spela biljard, ha middagar med kompisar, osv. men det sitter fortfarande kvar i honom att lördagar är festdagen och det slutar alltid med att vi antingen festar eller sitter hemma vid varsin dator och TV.
Nu har jag skrivit av mig och jag hoppas ni har lite bra och trevliga råd till mig, och säg inte att jag borde tänka på om jag ska fortsätta med honom för jag har ju nu bara rapat upp de problemen som finns. Han är, förutom detta, en helt fantastisk person som jag älskar över allt annat!