2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Här är en till som kommer gå upp för altaret den 30/7-2011
Bestämde oss för att gifta oss förra sommaren men datum bestämdes väl inte förens i höstas nångång.
Var idag och lade handpenning på klänningen och pratade med guldsmeden som ska göra våra ringar. Smälter ner våra förlovningsringar + min mormors aliansring och morfars vigselring + lite annat guld som legat och samlat damm.
Svärmor kommer med massa egna ideér utan att rådfråga med oss, pratat med svägerskan om att det minsann inte ska vara några pappdukar(?) på bordet och bestämt att de ska köpa linnedukar. Försökte förklara för svägerskan att jag hade tänkt mig knoppalakan på IKEA tillsammans med en vinröd löpare...Får väl se vad svärmor säger nästa gång jag träffar henne. + att hon bestämt vill göra desserten (ok för min del) men då vi har catering med personal vet jag inte om de godtar att man gör egen dessert, håller på och försöka få tag i dem för att bestämma menyerna. Kommer bli 2 rätters då bröllopet inte är förens kl 15:30.
Kommer alla så blir det ett bröllop för 100 personer, dock många barn som säkert blir lämnade till barnvakter.
Gifter oss i Glanshammar utanför Örebro, med fest i Bygdegården.