Inlägg från: Winterfresh |Visa alla inlägg
  • Winterfresh

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Hade toastmadamen över på besök. Gick igenom festprogrammet lite, helt plötsligt visar hon ett som hon knåpade ihop på jobbet idag mailade över allt jag hade gjort själv och nu slipper jag göra ett festprogramm :)
    Knåpa ihop musik till festen har jag bett min bror göra :)
    Så nu återstår det bara att göra vigselprogram, och det kan ej göras innan vi träffat prästen, som vi ska träffa 18/7 för genomgång osv...
    Konsultation hos frissan blir den 4/7, manikyr kommer jag göra nån vecka innan, har ett ställe där det är dropin och enligt svärmor är de superduktiga och inte så fasansfullt dyra :)

I veckan som kommer ska jag få kliva i min klänning igen ;) inte sett den sen i januari när jag beställde den, nästan så jag glömt bort hur den ser ut :)
    Ringarna är klara den 17/6 så då ska vi dit och betala dem och kika så de passar :)

• Winterfresh

Klänningen provad och sitter som smäcken, måste bara läggas upp lite.
    Var och hämtade ringarna i fredags
    Smeden hade fått lite fria händer och blev överlycklig när jag såg min ring nästan så jag började grina..*S*
    Priset slutade på 19200:-, men då vi hade lämnat in guld + att vi fick presentkort av mina föräldrar betalade vi enbart 3000:- för ringarna

• Winterfresh
    S2011 skrev 2011-06-20 13:10:10 följande:
    precis kommit tillbaka efter en "lite lätt" promenad på 13,5 km. känner mig sjukt stolt över mig själv

winterfresh: har du några bilder på ringen? jag blir nyfiken! 
    Ska se vad jag kan göra, måste hitta digitalkameran som sonen lagt på nåt bra ställe :)
    3 diamanter (0,09) upphöjda i ett guldhjärta, m2b´s en vanlig slät ring. 8 mm breda.
    Men hittar jag kameran ska du få se bild, lättare än att förklara
    Dock jobbigt att det ska behöva ligga i ett skåp i lite över 1 månad till *S*

Ingen liten promenad du tog....känn dig rejält stolt ;)
  • Winterfresh

Usch känns som paniken och stressen blir värre och värre varje dag. Känns som det är så himla mycket kvar att göra...Men när jag börjar kolla så är det inte det...Förstår inte vad jag stressar över.

Ikväll på jobbet ska jag sätta mig och skriva ut bordsplaceringen på A5 papper så man kan börja fundera på hur folket skall sitta.
    Festprogrammet ska jag kolla igenom när vi gjort bordsplaceringen klar eftersom svägerskan håller på med det.
    Vigselprogram kommer göras den 19 juli då vi träffar prästen den 18:e,
    Prova klänningen en sista gång idag
    Stryka alla förbaskade dukar och se om jag måste göra fler. Sambo hade först räknat med 2 bord ut från honnörsbordet, men nu ändrat sig till 3 bord...*panik* får be mamma i helgen annars.
    Skriva bordsplaceringskorten måste göras också....

• Winterfresh

Nu hänger klänningen hemma i garderoben :)
    I förrgår blev vi helt klara med bordsplaceringen, nu ska det bara skrivas något roligt om varje person, men tagit svägerskan till hjälp.
    Sambon skall kidnappas imorgon :) ska bli skönt då jag är påväg att försäga mig varje dag...gissar att min hippa kommer vara nästa helg då det är den enda lediga helgen jag har innan bröllopet :) så förbereder mig så gott det går..*S*

Var och handlade klart allt som skall handlas för pyssel till borden + plastglas till själva festen. Hårkonsultation skedde i måndags och blev riktigt nöjd...Börjar dock bli en aningen nervös nu, inte alls lång tid kvar ju...

På måndag är det ledig dag från jobbet för min del så då ska sambo och jag åka runt och bestämma oss för vart vi skall fotas innan vigseln. Tanken var först att vi skulle fotas vid Hjälmarens kant 1 km hemifrån oss, men pga tidsbrist känns det som att det är bättre att fotas i närheten av kyrkan, så ska checka av om det finns nåt fint ställe därikring och sen hoppas på att solen visar sig från sin bästa sida.

Måste dock försöka hitta en tackgåva till toastmadamen...hade tänkt ett smycke men därifrån jag hade tänkt ta går icke då hon har semester över hela sommaren så nu måste jag hitta på något snabbt...

dags att återgå till arbetet ett par timmar til innan man får åka hem och sova ett par timmar innan man åter skall infinna sig på jobbet...

Ha en trevlig helg allesammans...

• Winterfresh

18 dagar kvar :)
    Precis strykit klart 15 dukar 3 meter var...*pust och stön* ska aldrig mer stryka något...eller ialla fall inte på väldigt länge..*S*
    Här är det bara vigselprogrammet kvar att skriva, ska träffa prästen på måndag (18/7) så skriver ihop dem under nästa vecka.

• Winterfresh

Här räknar jag nästan med att bli hippad imorgon. Enda helgen som jag är ledig innan bröllopet stundar.
    + att svägerskan nästan försagt sig när jag sa lite på skoj att denna helg skulle jag resa bort från fredag kväll- söndag kväll. Då frågar hon om någon skvallrat..*S*

På måndag är det träff med prästen så man äntligen kan skriva vigselprogrammen. Sitter just nu och skriver en presentation om varje gäst (vänner och de från min sida) skall sedan mailas över till toastmadamen som skriver resten... :)
    Sen är det mesta klart, kanske skulle börja gå lite i skorna så man slipper få jordens skoskav av dem...

• Winterfresh

Hippad igår... :) Nog haft min underbaraste dag på länge :)

Blev väckt av svägerskan kl 6 på morgonen, var bara att klä på sig det man blev tilldelad, ta en banan i bilen och sitta med en liten flaska skumpa *som jag sprade ett par timmar*
    Började med frukostbuffé på Clarion Hotel med 2 svägerskor, syster och tärnan.
    Fortsatte sedan med ögonbindel till en guldsmed som tärnan känner.
    Där fick vi alla göra en sak var som vi ska ha på bröllopet. För min del blev det en enkel silverring, ska försöka lägga in bild här när jag har mer tid.
    Sen blev det återigen ögonbindel för att åka iväg till stadsparken för picknick och första tävlingen...sambo fick samma tävling och vi får veta vem som vann på bröllopet...Jag skulle äta en stor skål chokladpudding utan sked *älskar chokladpudding...tills igår* :)
    Sen skulle jag ha en blöjbytartävling med varfri okänd person med ögonbindel, visade sig dock att det bara var jag som hade ögonbindel :)
    frågade ut 10 gifta par efter äktenskapstips och fick klippa 5 st tvättrådslappar från 5 kalsonger.
    Skulle få naglarna målade av en okänd kille.
    Skulle sälja plyschblomman jag hade och lyckades få den såld för 100:-
    Sen blev det en paus hemma hos tärnans mamma med en kanna vatten (behövdes efter x antal små-skumpaflaskor) och en lång skön dusch. sen var det bara att svida om till kvällsoutfiten :) och åka ner på stan igen.
    Blev middag på Harry´s och sen lite krogbesök där jag skulle tigga till mig 5 drinkar, men då jag hade sovit som en kratta natten innan och hade gruvligt ont i ryggen ville jag avbryta kvällen och kom hem kl 00:30 överlycklig över en helt underbar dag med mina kära kompisar...En dag jag nog aldrig kommer glömma...

• Winterfresh

Träff med en otroligt virrig men härlig vigselförrättare idag :)
    Hade varit förutseende och bestämt psalmer, in- ochgångsmarsch + solosånger :)
    Så han gick igenom vilken ordning allt skulle komma i så jag hinner göra vigselprogrammen. Ska maila över ett till honom imorgon så han kan kika igenom det.
    Annars är det mesta klart, sätta ihop vigsel+festprogrammen när de är klara, försöka få tag i fotografen om ändrad fotoplats, men han verkar omöjlig att få tag i...
    Ska gå och fixa naglarna i slutet av veckan eller i början av nästa vecka. Jobbar sista veckan innan semester och känns superrörigt då det saknas personal...Så imorgon blir en fin dag...7:00-21:30 *pust* men i sin tur fick jag en extra ledig dag denna vecka :) men gör hela helgen då jag mer än gärna hade velat vara hemma och förbereda allt det sista :) men har ju hela veckan på mig sen..*S*
    M2B var till bolaget idag och lämnade in beställningslistan, skulle ev få det redan i slutet av veckan :)
    Sen skall det bara köpas engångskameror på NetOnNet och hämta papper som vi beställt på Panduro Hobby...

Nervositeten börjar så sakteliga smyga sig på...Men kommer bli en alldeles underbar dag för oss alla brudar :)

• Winterfresh

Nu är det verkligen inte långt kvar...*smånervös*
    Måste försöka skriva ut vigselprogrammen men får inte till det med utskrifterna, antingen blir det som ett festprogram eller så blir det snett och all text kommer inte med håller på att bli galen...
    Och i samma veva ska jag jobba tills på måndag på ett jobb där kaos bara är förnamnet...Idag fick man frukost 12:15, trodde jag skulle svimma miljoner gånger om innan den inföll...Ser verkligen inte fram emot sista helgen innan man får en efterlängtad semester...Avverkade 14½ timmes arbetspass i tisdags då det fattas personal så helt slut i kroppen...Känns som jag sover som en kratta då jag hela tiden försöker komma på om jag glömt något till bröllopet...*suck*

• Winterfresh

Skam den som ger sig, nu är vigselprogrammet klart , nu ska det bara skrivas ut 84 st. Får ta med och smygkopiera på jobbet i helgen...

• Winterfresh

Tänk tjejer...nu är det inte långt kvar :) om en vecka vandrar jag upp för altaret vid denna tidpunkt :)
    börjar bli en smula nervös, drömmer så sjuka drömmar så det finns inte.
    Har förstört kopiatorn på jobbet med alla mina utskrifter...*S* så måste hitta en annan lösning på resterande utskrifter...Får väl bli att sätta sig hemma och skriva ut...*pust* kommer ta slut på allt bläck i skrivaren...
    M2B är nog ganska lugn tror jag...
    Sa till honom igår kväll att det känns som jag jobbar dygnet runt...Heltid på jobbet där det är kaos sen kommer man hem och planerar och förbereder för att få en lugn nästa vecka...sitter på jobbet nu och ska jobba till 20:30 sen jobbar man 7-14 imorgon sen är den efterlängtade semestern äntligen här...och man kan ägna mer tid åt allt som ska göras och fixas...Köpa läsk och hämta alkoholen på bolaget...

• Winterfresh

Fick nyss ett samtal som gör att jag nu får göra om hela bordsplaceringen..*suck* 6 personer som ej kommer då deras båt gått sönder...Så nu är det bara att sätta sig och göra om hela bordsplaceringen så alla har någon att sitta med och slippa massa tomma platser...Sicken jäkla tur de inte ringde ikväll, för ikväll kommer allt skrivas ut...Sen är vi klara med alla förberedelser ;)
    Jisses så härligt med känns...inhandlade läsk, loka och kritor till barnens festprogram nu på förmiddagen :)
    Kanske man hinner slappa och få ryggen att må bra innan lördagen....så gruvligt ont i ryggen och går det inte över kommer jag nog inte kunna gå på söndag med tanke på vad klänningen väger...
    Nu återstår bara dukningen på fredag och servettvikning som svågern nog ska få göra..*S*

• Winterfresh

Margris: har för korta muskler i ryggslutet och när jag haft mycket att göra på jobbet och sedan slappnar av så kommer det som ett brev på posten. Så nu är det massage varje kväll av m2b och stretchövningar flera gånger om dagen...så förhoppningsvis kommer det ryggonda vara över till lördag.

Regn skall det bli här med :( 23 mm...skitkul...
    Några fest och vigselprogram blev aldrig utskrivna då kopiatorn på svärmors jobb krånglade och sa att det var slut på färpatroner fast att vi satte in nya....Så förhoppningsvis har teknikern varit där imorgon så vi kan åka imorgon kväll och göra klart det vi började med..*panikstressad* Annars måste m2b blåsa iväg till sitt jobb på fredag och fixa det....*suckar* snacka om att vara ute i sista sekunden...Har ingen större lust att skriva ut 84 festprogram och runt 100 st vigselprogram hemma på våran skrivare...kommer ju ta år och dar...

Nu är det inte långt kvar hörrni....Nervösa??? Än sålänge känner jag ingen nervositet men den kommer garanterat infinna sig på lördag...
    Nu blir det en lugn stund på altanen efter pysslande hela dagen med storstädning av huset + annat tråkigt...

• Winterfresh
    Margris skrev 2011-07-28 01:07:25 följande:
    Winterfresh: det låter inte kul alls, hoppas att massagen hjälper : )

Hoppas också det hjälper, annars får det bli en rejäl löprunda så musklerna värms upp ordentligt och sen massage efter det...Men känner inte direkt att jag har tid för en löprunda när inte allt är klart.
    Svärmor ringde nyss och sa att kopiatorn på hennes jobb skulle ta 2 dagar att laga :( så nu blir det panikkopiering hemma och på svärfars jobb ikväll...*suck*
  • Winterfresh
    SnuttisSessan skrev 2011-07-28 12:59:32 följande:
    Jag gifter mig i morgon och är sjukt nervös. Jag hoppas bara att allt klaffar , att vi inte glömmer något och att det är glad och härlig stämning :)
    Lycka till imorgon...
  • Winterfresh

Gomorron tjejer! Hoppas ni alla mår bra och inte är allt för nervösa ;) Idag gäller det, äntligen är dagen här och vi alla ska vigas under olika tider. Min vigsel börjar 15:30, evigheter dit men fullspäckat Tills dess, snart ska m2b köra mig till frisören för makeup Och frisyrsättning. Sen är det bara att kliva i klänningen för Fotografering innan vigsel, middag och fest. Njut massor av denna dag som är er alldeles egna dag.

• Winterfresh

Vilken underbar lördag man fick... Är fortfarande i något slags lyckorus...
    Hela dagen var alldeles underbar trotts gegantisk ryggvärk...kunde inte så still i kyrkan utan fick röra mig till och från och byta ben att lägga all styrka på...Syster trodde jag höll på att svimma :)
    Regnstänk blev det i både bukett och tiara :) sådär en 4 st droppar...*S*
    Sen sken solen som bara den resten av dagen....
    Bilder kommer upp senare när jag fått alla skivor med bilder :)

• Winterfresh
    Trolljentan skrev 2011-08-02 22:46:15 följande:
    Jag vet!!!! Jag blev nästan förvånad när prästen sa åt oss att det var dags att gå ut ur kyrkan=)

Hur gick det för er med tårarna då, brudar?
    Jag började grina så fort jag klev över tröskeln in i kyrkan och kunde nästan inte få fram löftena =P
    Trodde jag skulle börja gråta när kyrkklockorna började ljuda men klarade mig. Men snacka adrenalin till max :)
    Grät inte förens min mamma kramade mig utanför kyrkan :) då gick det inte att hålla sig längre.
    Var även på väg när första solosången började sjungas (on this day) men försökte att inte lyssna på texten :)
  • Winterfresh

Hade tänkt lägga in bild på klänningen här men går inte att få in den i forumet så ligger under mina bilder på min sida om nån är intresserad av att se ;)
    Ha en toppenhelg tjejer, själv skall den tillbringas med mannen vid en sjö för fiske i 1 dygn ;) jag, mannen och säkerligen miljoner med mygg.... ;) det är livet det

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?