Inlägg från: Rickina |Visa alla inlägg
  • Rickina

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Vi kommer också att gifta oss 30juli, så hoppar in här om det är ok?

Vi har bokat kyrka och festlokal. Brudklänning, tärnklänning och blivande makens kavaj är fixade och väntar på att bli skräddarsydda. Menyn är fastställd och inbjudningarna är beställda. Det är så långt vi har kommit. Känns som vi ligger lite efter om man jämför :D

• Rickina
    Mumseli skrev 2011-01-05 13:51:52 följande:

jag läste nu igenom hela tråden....oj känns som om man redan är efter. haha

Min sambo friade på nyårsafton så jag/vi började planera den här veckan, men men lokalen är bokad vilket är en Folkets park i nordösta skåne där vi bor....kommer att bli perfekt. Vi tänkte viga oss där också.

Ska träffa cateringen i morgon och klänningar provade jag i måndags. Har enorm ångest för klänningen så jag kommer att ha svårt att bestämma mig. Ska man hyra för flera tusen och då inte klänningen man verkligen vill ha eller beställa från Kina för bara några tusen...usch vad svårt....

Ska man skicka save the date-kort eller ska man skicka dom riktiga inbjudningarna direkt men rätt tidigt. Hälften av gästerna är inte från skåne?

Vi ska också ha buffé... ca 90 gäster

Vi bor också i nordöstra Skåne :) Var bor ni?
    dreams come true skrev 2011-01-02 10:20:15 följande:
    Rickina:
    Välkommen hit

Vad har ni för meny?
    Sitter och filurar över det nu, och vi håller på att bli tokiga och få allvarliga ångestsymptom känns det som...
    Det är så svåååårt!
    Vi funderade faktiskt också på att ha buffé, fast jag har gått in lite på att ha 2rätters, och bröllopstårtan som efterrätt och kanske nattmat. Men vi har inte riktigt bestämt oss ännu.
    Bröllop201187 skrev 2011-01-07 22:51:49 följande:
    Ligga vaken på nätterna det känner jag igen..

Men är det någon utav er som har en svärmor som ska lägga sig i precis allt?
    Min svärmor är fantastisk på att lägga sig i, men ännu har det inte blivit fel eller varit otrevligt. Men ett tag sa jag till min sambo att vi kanske får be henne lugna sig lite, men så blev det lugnt automatiskt efter det. Hehehe, kändes som vi inte kunde föra ett samtal utan att glida in på bröllopet. Hon hjälper mycket så det gör inte mig så mycket egentligen.
  • Rickina

Vad spännande att vi blir så många som ska gifta oss samma dag :) På lördag ska jag och mamma bege oss ut och leta efter de perfekta skorna till mig då jag måste hitta ett par snarast så klänningen som ska sys får rätt längd :D

Inbjudningskorten kommer vi skicka ut nästa vecka/helg.

Det vi mest lägger energi på just nu är att komma på vad vi ska bjuda på efteråt. Om vi ska ha buffé, eller två rätters. Tårta vet vi inte alls vad vi ska ha, jag gillar ju inte bakverk och äter aldrig tårta och det känns som jag skulle vilja ha en tårta jag själv äter på mitt eget bröllop. Min blivande make äter all sorts mat och alla bakverk, så för han är det ett enkelt val.

• Rickina
    dreams come true skrev 2011-01-12 21:55:50 följande:

Sitter och filurar på vår inbjudan, kan man byta orden middag och fest mot något annat?
    Meningen just nu är "efter vigseln inbjudes till middag och fest i ......"

Du kan ju avancera med att skriva efter vigsel kommer träffas i ............. för diné och festivitet.

Jag har själv valt att behålla "middag och fest" just för att alla som t ex inte vet vad "diné" betyder inte ska känna sig obekväma inför tillställningen. Alla är vi olika :)

• Rickina
    dreams come true skrev 2011-01-13 15:37:47 följande:
    Ja det kanske är bäst att hålla det enkelt... Vi är ju faktiskt helt vanliga människor
    Ja precis så jag kände :)
  • Rickina
    Mumseli skrev 2011-01-13 18:38:46 följande:
    Vi bor i Hjärsås utanför Knislinge. Var bor ni??
    Vi bor i Bromölla, utanför Kristianstad :)
    Winterfresh skrev 2011-01-13 21:04:04 följande:
    Här skickades inbjudningarna ut i mellandagarna. Närmaste släkten fick inbjudningarna på julaftonen.
    Har gäster som alltid åker till Australien över sommaren så tänkte hinna få ut inbjudan innan de hinner boka flygbiljetten
    Kommer alla så blir det 100 gäster, hoppas nästan lite att inte alla kommer. Många barn som säkerligen får vara med barnvakt. Kommer ha med våra 2 egna så kändes fel att skriva att barn gärna fick tillbringa kvällen med en barnvakt...
    Bokade fotografen idag och ska dit nästa vecka för planering av fotograferingen.
    Cateringfirman ska jag ringa imorgon efter att sambo och jag bestämt vad vi ska bjuda på...Tvårätters för 130:-/person
    Tårta får vi gratis då min pappa känner en bagare/konditor.
    Med gästlistan resonerade vi så att de vi umgås mest med bjuder vi + hela sambos släkt + min lilla familj då jag ej umgås med min släkt. Sen ett gäng kompisar som står oss närmast...annars skulle det nog blivit över 200 gäster. Struntar i om folk blir griniga eller sura över att inte bli bjudna. Det är vår dag och vi bestämmer vilka vi ska dela den med
    Precis så har vi också tänkt. Vi har en del som jag vet vill vara bjudna, men vi bjuder enbart nära släkt och närmsta vännerna med ev respektive.
  • Rickina
    andreasochkarin skrev 2011-01-18 19:46:08 följande:
    Idag fick vi hem våra egendesignare stämplar vi beställt från MyCards!
    Ska bli så kul att börja pyssla med inbjudningskorten! =)
    Och vi fick hem våra beställda inbjudningskort :) Nu ska de bara skickas ut ;)
  • Rickina
    Winterfresh skrev 2011-01-22 21:26:42 följande:
    Blir galen snart....försöker hitta ett par skor som jag trivs i som inte har för håg klack och med täckt tå. Men hittar inga någonstans. Skickade efter ett par från brandos men de var för stora och de hade inga kvar i en storlek mindre
    Annars flyter planeringarna på för fullt, var och pratade med floristen lite i torsdags, ska ringa på måndag och besluta om jag ska låta dem göra den. de är populära och man måste vara ute i god tid för att vara säker på att de inte är uppbokade.
    Fotografen pratade vi också med i torsdags, ska få komma i maj och göra en provfotografering utan bröllopskläder...
    Klänningen är beställd och kommer väl i början av juni skulle jag tro. Cateringen är bokad och ska träffa dem i april då vi vet exakt hur många gäster som kommer.
    Guldsmeden ringer i mars och ger oss ett pris på ringarna, "smällt ner förlovningsring+ mormors alliansring + morfars vigselring)
    Mest nu så funderar jag på hur bordsdekorationen ska se ut...Velar fram och tillbaka hela tiden.

Vart beställer ni andra skor ifrån? tycker snart jag varit inne på varenda skosida på nätet och hittar verkligen INGA *panik*
    Jag beställde ett par skor där man kunde bestämma klackhöjd själv. Även färg och vilken passning till foten, så som smal, normal eller bred. Men minns inte vad sidan heter. Ska försöka finna det och återkomma.

Vi har nu bestämt oss för att fotograferas direkt efter vigseln och låta vår toastmaster ta hand om våra gäster i festlokalen undertiden. Vi pratade med toastmastern angående detta igår och han tyckte också det lät som en fin idé. Vi ska då bjuda på lite dryck och mingel och få alla gäster fotograferade parvis/familjevis. Har ni tips på något mer man skulle kunna göra den 1h-1,5h vi är borta?
    Inbjudningarna skickas ut imorgon :D
  • Rickina
    Trolljentan skrev 2011-01-25 10:41:02 följande:
    Här kommer en till som ska gifta sig då=)
    Vi skickade ut inbjudningarna i helgen och har börjat fått lite respons redan.
    Annars ligger vi nog ganska långt fram i planeringen.
    Det som fattas är kläder till m2b, marsalkar och våra söner som ska vara näbbar....
    Annars är det mest småsaker som dekorationer och liknande som inte är klart.. och bordsplacering, men den kan man ju inte fixa innan alla har svarat.

Appropå skor så har jag beställt ett par som jag är absolut störtförälskad i, från pernillasbrudbutik.se, men nu ligger den sidan nere så jag vet inte om jag kommer få några skor... om man går in på adressen så står det att alla ordrar som är lagda kommer att behandlas och skickas ut, men det är tre månader sen jag beställde dom....
    Nej men vad jobbigt för dig att vara så ovetande ang skorna. Har du inget tfnnr att nå de på? Som du fick i samband med ordern?

Vi har kommit ganska långt i planeringen, min m2b har alla kläder och skor och accessoarer klara. Jag beställde min klänning igår och har endast underkjol och tiara kvar. Ja skor också, men har hittat de och de ska bara beställas :D Inbjudningarna är ute, och svaren har strömmat in. Ringen är beställd och klar. Tror det är detmesta till festen som är kvar. Dekor, dukning, vilken middag vi ska bjuda på... ja ni vet.
  • Rickina
    Trolljentan skrev 2011-01-29 21:29:23 följande:
    Ne, det finns bara mail och den svarar hon inte på...Vet inte riktigt hur jag ska göra.. vill ju verkligen ha dom skorna, och det är ju inte riktigt någon panik än... men ändå.
    Är det nån som vet hur man gör om man nu inte skulle få skorna, och inte heller lyckas få tag på henne... Eftersom dom är betalda i förväg så vill man ju gärna ha pengarna tillbaka om mna inte får några skor... jag har alla orderbekräftelser och kvitton kvar...
    Jag hoppas verkligen du kan hitta telenr på länken som Willowfield skrev ut.
    MG11 skrev 2011-01-29 11:33:11 följande:
    Hej

här har ni en som gifter sig dagen innan den 29 men kanske kan få vara med ändå?
    Välkommen!
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?