Inlägg från: Trolljentan |Visa alla inlägg
  • Trolljentan

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Här kommer en till som ska gifta sig då=)
    Vi skickade ut inbjudningarna i helgen och har börjat fått lite respons redan.
    Annars ligger vi nog ganska långt fram i planeringen.
    Det som fattas är kläder till m2b, marsalkar och våra söner som ska vara näbbar....
    Annars är det mest småsaker som dekorationer och liknande som inte är klart.. och bordsplacering, men den kan man ju inte fixa innan alla har svarat.

Appropå skor så har jag beställt ett par som jag är absolut störtförälskad i, från pernillasbrudbutik.se, men nu ligger den sidan nere så jag vet inte om jag kommer få några skor... om man går in på adressen så står det att alla ordrar som är lagda kommer att behandlas och skickas ut, men det är tre månader sen jag beställde dom....

• Trolljentan
    Rickina skrev 2011-01-29 11:09:26 följande:
    Nej men vad jobbigt för dig att vara så ovetande ang skorna. Har du inget tfnnr att nå de på? Som du fick i samband med ordern?

Vi har kommit ganska långt i planeringen, min m2b har alla kläder och skor och accessoarer klara. Jag beställde min klänning igår och har endast underkjol och tiara kvar. Ja skor också, men har hittat de och de ska bara beställas :D Inbjudningarna är ute, och svaren har strömmat in. Ringen är beställd och klar. Tror det är detmesta till festen som är kvar. Dekor, dukning, vilken middag vi ska bjuda på... ja ni vet.
    Ne, det finns bara mail och den svarar hon inte på...Vet inte riktigt hur jag ska göra.. vill ju verkligen ha dom skorna, och det är ju inte riktigt någon panik än... men ändå.
    Är det nån som vet hur man gör om man nu inte skulle få skorna, och inte heller lyckas få tag på henne... Eftersom dom är betalda i förväg så vill man ju gärna ha pengarna tillbaka om mna inte får några skor... jag har alla orderbekräftelser och kvitton kvar...
  • Trolljentan

Jag är så glad just nu!!!
    När jag kollade mailen alldeles nyss så hade jag fått ett mail från pernillas brudbutik.
    Anledningen till att mina skor inte hade kommit var för att hennes paket hade försvunnit på väg från hennes tillverkare i Kina, så hon hade tre olika alternativ till mig.
    1. Hon lägger en ny beställning, men då kommer jag få vänta i minst 2 månader eftersom hennes tillvekare hade semesterstäng pga det kinesiska nyåret. ( Nej tack, tyckte jag.)
    2. Jag får pengarna tillbaka. (Det är ju bra men jag vill ju verkligen ha just DOM skorna...)
    3. Jag får ett par som hon har i lager till ett reducerat pris, men dom är strl 40 och jag hade beställt strl 39.

Detta tredje alternativ tyckte jag var hur bra som helst eftersom jag i normala fall har strl 39-40 på skor, men jag vet aldrig i förväg om jag ska ha 39 eller 40.
    Men jag tänkte att va f'*n, detta måste ju vara ett tecken!! Jag får dom skor jag vill ha, till ett REDUCERAT pris (jag sparar nästan 300 kr) och jag kommer antagligen ha skorna redan nästa vecka!!
    Detta är jättebra eftersom jag måste ha skorna snart så jag vet hur mycket jag ska lägga upp klänningen.

Sen va vi och valde ring förra veckan och den ska jag hämta ut på torsdag!!
    ÅÅHH vad det känns bra just nu, men ÅÅHH vad det känns lång kvar tills jag kommer få använda alla mina fina saker.

(Hoppas ni hängde med i alla svängar nu, känner att det finns risk för lite svamlandeTungan ute )

• Trolljentan

Vi kommer ha överlämning, om vi får för prästen. Känns viktigare för mig med kyrkan än med överlämning men jag vill gärna ha det så vi hoppas att det går. Även om det inte går så kommer vi iaf ha det lite mer amerikanska stuket, med att han inte ser klänningen innan och jag kommer antagligen sova borta natten innan. vi kommer även fotas efteråt.

• Trolljentan

Willowfield, Kan inte din mamma lämna över dig då?
    Min sambos syster ska göra så, men det är för att hon inte har någon bra relation med sin pappa.
    Det skulle nog kännas bäst för mig om jag skulle vara i den sitsen.

Det är ju inte så traditionellt men jag tycker att det skulle vara ganska fint...

• Trolljentan

Willowfield. Jaha.. jag belkagar... Då förstår jag att det är lite svårt, men om du känner att du har en bra och nära relation med din morbror så tycker jag absolut att du ska gå in med honom.

Winterfresh: Jag har faktiskt oxå funderar på det där med att gå halvägs... tycker det verkar jätte fint. Så nu är jag inte lika säker på hur jag vill göra längre. Har alltid varit hundra på att jag ville gå in med min pappa men nu vet jag inte riktigt....

• Trolljentan

När jag kom hem idag så låg mina fina skor i postlådan!!!! Dom är precis lika fina som på bild och dom sitter jättebra och är jättesköna =) Är sååå glad just nu!!!!

• Trolljentan

Vi har ingen aning om vad vi ska ha för musik... Det är det största problemet vi har just nu känns det som...

• Trolljentan

Vi skickade våra inbjudningar i mitten på januari. Det blev 98 personer totalt tillslut. Vi har lite både och med barn. Några av mina släktingar måste ta med barnen då dom inte har möjligthet att skaffa barnvakt, men till våra kompisar har vi sagt att det är barnfritt...

• Trolljentan

Vi funderade oxå på det där med save the date, men det kändes mest bara onödigt så det blev till att skicka hela inbjudningen på en gång. Men jag förstår absolut idén och tycker den endå är ganska bra.

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?