Inlägg från: Trolljentan |Visa alla inlägg
  • Trolljentan

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Imorron ska jag få hämta hem klänningen=)
    Och nästa söndag ska vi träffa hon som har hand om maten och även börja titta på deko till lokalen.

Och om ni nu inte har koll på det, så imorron är det 75 dagar kvar till dagen D !!!!!!! =)
     Shit va fort tiden har gått!! känner mig nästan sönderstressad över allt som ska fixas....

• Trolljentan

Jag vet!!! Det är lite jobbigt att jag ska jobba HELA långa dagen innan jag får prova den igen!!!
    Det var flera månader jag var där sist så det känns nästan som att jag inte kommer ihåg hur den ser ut riktigt.. =P

• Trolljentan

Är det nån av er som har en idé på vad man kan ha istället för fiberväv i taket??? Vi ska ha festen på ett gammalt bruk och själva middagen kommer vara på "logen". Och det är bara plåttak och takstolar i trä med lite fågelskit på vissa ställen. Känns inte så jättemysigt att sitta och titta på fågelskit hela middagen... det är en ganska stor lokal och vi räknade ut att om fiberväven var tre meter bred så skulle vi behöva lite under 120 meter...känns som att det kommer bli lite väl dyrt... men jga kan inte komma på nått annat å ha i taket...

• Trolljentan

Ne jag har oxå tänkt på att inte täcka hela taket... Det känns viktigast att täcka där vi ska sitta och äta.
    Det var ju inte så farligt dyrt med 59 kr för 10 m. Kanske ska försöka tänka om lite om man kan hänga på längden ist för bredden. Då behöver man juh inte lika mycket...

• Trolljentan

hallå brudar!!
    Herregud va jag tycker tiden går fort nu=)
    Har fått tillbaka papper på hindersprövningen, så nu är det klart. Har pratat med prästen som ska viga oss och hon verkar jättetrevlig. (Hon har även samma efternamn som jag, tyckte det va lite roligt =P)
    Vi har även lagt beställning på alkoholen till festen. Kommer ni bjuda eller har ni bar där ni säljer till självkostnadspris? Vi har bestämt oss för att ta betalt. Känns inte som att vi har råd annars eftersom det kommer 91 pers på festen...

• Trolljentan

Jo, vi har oxå köpt från tyskland. Annars hade vi nog inte haft råd allsTungan ute

• Trolljentan

Igår va jag och träffa min kompis mamma som ska fixa blommorna. Det slutade med mörkrosa rosor som grund och svagt limegröna nejlikor som accent. Och så lite grönt för utfyllnad. Buketten kommer bli rund. Tror det blir jättebra!

På lördag är det dax för m2bs svensexa oxå =D
    Känns verkligen att vi är där snart!!!

Bordsplaceringen har jag börjat spåna lite grann på men det är så svårt tycker jag.... Vi har ett långt honnörsbord med flera korta tungor, och jag tycker det är jättesvårt å veta vilka vi ska sätta där... Hade vi haft alla våra mor och farföräldrar i livet hade det inte varit några problem, men nu är det bara m2b som har sina morföräldrar kvar..

• Trolljentan
    S2011 skrev 2011-06-16 08:28:30 följande:
    Håller tummarna för att de ska få ändan ur vagnen och höra av sig till dig :)
    Trolljentan skrev 2011-06-16 07:57:35 följande:
    Igår va jag och träffa min kompis mamma som ska fixa blommorna. Det slutade med mörkrosa rosor som grund och svagt limegröna nejlikor som accent. Och så lite grönt för utfyllnad. Buketten kommer bli rund. Tror det blir jättebra!

På lördag är det dax för m2bs svensexa oxå =D
    Känns verkligen att vi är där snart!!!

Bordsplaceringen har jag börjat spåna lite grann på men det är så svårt tycker jag.... Vi har ett långt honnörsbord med flera korta tungor, och jag tycker det är jättesvårt å veta vilka vi ska sätta där... Hade vi haft alla våra mor och farföräldrar i livet hade det inte varit några problem, men nu är det bara m2b som har sina morföräldrar kvar..
    Ja, det är inte så himla många veckor kvar nu och nu börjar det kännas! Jag har uppfattat mig själv som rätt lugn och "kicked back" hittills, men nu börjar jag märka av lite bridezilla och mycket nervositet! :)

Vi har iofs runda bord och valde att bordsplacera men inte platsplacera (svårare än vad vi trodde och vad det låter). För vår del så är det bara min mormor som är i livet av alla våra far-/morföräldrar. Vi har valt att sätta oss, föräldrar samt tärna och bestman på honnören och flyttat ut mormor till "gästhavet". Men när vi gjorde placeringen tänkte vi ganska mycket på att det skulle finnas minst en människa som varje gäst kände sig bekväm med (och här betyder "bekväm" att de känner den personen väl).

Det är svårt med placeringen, typ bland det svåraste man gör, tycker jag.
    För egen del tycker jag att det hjälpte att lägga in alla i en lista i word och markera upp dem med färg beroende på om de var "mina" (gula) eller "m2b's" (gröna) gäster. Sen försökte vi bara fördela ut gula och gröna gäster så jämnt det gick över borden (samtidigt som vi då såg till att de hade iaf en som de kände väl vid bordet).
    Hmm... smart att sätta tärna och bestman vid honnörsbordet. Vi har som sagt ett väldigt långt sådant med 18(!) pers som ska sitta där... så jag har haft lite problem... men nu löste det sig nog tror jag=)
  • Trolljentan
    Emmilie87 skrev 2011-06-19 09:20:35 följande:

Blev hippad igår! Fan va kul det var! :D

Jag var på väg till jobbet när jag blev stoppad på parkeringen av hela tjejligan :p Blev verkligen helt överraskad :D

Dagens absoluta höjdpunkt var att jag fick spela in en cd-skiva i en riktig studio. Först var jag svinnervös, och allt lät förjävligt, men så blev det bara bättre o bättre. Jag sjöng Aldrig ska jag sluta älska dig. Den kommer sedan att spelas upp som en överraskning för min blivande på bröllopsfesten :D Har jättelänge försökt att komma på nån överraskning till honom, men har verkligen inte kommit på nåt. Men nu behöver jag ju inte tänka längre! ;) Spelade också in Tusen och en natt, där mina vänner och de övriga i möhippan körade i bakgrunden :D

Snacka om att dagen blev ett minne för livet! Jag är supernöjd :D Nu känns det istället lite sorgligt att möhippan är över... en gång, aldrig mer... ;)

Va roligt för dig!!!!!!
    Jag väntar fortfarande med spänning/oro på min... Har försökt lista ut når den är men har inte lyckats så speciellt bra:/

Min m2b fick oxå sin svensexa igår=) Han hade jättekul, men det blev kite mycket dricka och lite väl sent så han har legat som ett slakt hela dagen, vilket inte var så jättebra eftersom vi hade tid för att träffa prästen idag på em..=)
    men det blev gjort iaf så imorron ska jag ringa kantorn och kolla lite kring musiken, och sen kan jag börja knåpa lite på vigselprogrammen.
  • Trolljentan

För våran del så är det ca 10 pers som inte kommer, men alla lyckades osa innan sista datum=)

Det vi har kvar att göra:
    Kläder till m2b och bestman. (ska fixas på måndag)
    Spellista till kvällen.
    Bestämma oss om vi ska försöka oss på att dans vals eller en "vanlig" tryckare, som första dans.
    Träffa fotografen.
    Bordsplacering.
    Festprogram
    Vigselprogram
    Lämna in förlovningsringar för putsning, samt gravyr i min vigselring och m2bs förlovningsring.
    Fixa lite mer dekorationer till borden.

Känns som jag har glömt nått.... men det löser sig nog=)

• Trolljentan

Vi har varit och fixat kläder till M2b och bestman idag!! Så skönt att det är färdigt...
    och skor till sönerna är oxå fixade. Ska fixa skjortor och slipsar till dem oxå, sen är dom oxå klara.

Hur gör ni era vigselprogram? Ska börja knåppa på det men vet inte riktigt hur det ska se ut...

• Trolljentan

Jag fick oxå min hippa i lördags!!! Det var jätteroligt!!!
    Dagen började iofs inte på topp eftersom jag blev hämtad på motorcykel... (jag tycker inte om att åka motorcykel) men jag överlevde det med och sen blev det poledance även för min del=) (verkar väldigt populärt). Det var sjukt jobbigt och jag hade träningsvärk utav bara f-n i söndags kan jag säga... efter det blev det picnic lunch följt av lite uppdrag på stan. Efter det åkte vi till en kursgård här i närheten där vi grillade och hade femkamp och bara hade allmänt jättemysigt=) Vi spenderade även natten där, så jag fick ett helt dygns möhippa=D

igår träffade vi fotografen och tog lite provbilder. Det kändes jättebra och vi fick en så fin bild på våra söner så det var jätteroligt.
    Imorron ska jag åka till lokalen för att kolla ut hur mycket fiberväv och hur många dukar och liknande vi kommer behöva. Ska även träffa hon som har hand om maten för en sista touch up på menyn.

• Trolljentan

Nu är all dekoration till festen inhandlat.
    Vigselprogrammet är färdigt.
    Festprogrammet påbörjat. Är nog färdig till ca 80%
    Bordsplaceringen fixad

Nu ska jag bara sätta mig och sy 48 m bordslöpare... det lär inte ta så jätte lång tid va =/

Hur går det för alla? Ligger ni i fas?

• Trolljentan

Dukarna är fädiga, vigselprogrammen ska bara skrivas ut, ringarna ska lämnas in  för gravering imorron, Bordsplaceringen är färdig, festprogrammen i princip klara. Det fattas lite gästpresentationer och sånger bara.

Och eftersom det är såååå lång tid kvar till bröllopet så har hela familjen åkt på värsta dunderförkylningarna och båda sönerna har och har haft ögoninflammation...känns som att vi inte kunde ha bättre timing =/ Skulle vara bra typiskt om jag och m2b åker på ögoninflammation lagom till den stora dagen. jag kommer ju säkert ha röda ögon ändå, men jag hade ju lixom tänkt att det skulle vara av gråt och inte sjukdom...=/

• Trolljentan

Här går allt som på räls (ta i trä) =)
    Avstämt allt med kantor och vaktmästare i kyrkan.
    Pojkarnas kläder kom idag så dom ska hämtas ut imorron. Hoppas att dom passar....
    lämnade in ringarna idag. Och jag måste säga att jag känner mig väldigt naken utan min ring=/ trodde inte jag skulle bry mig men det har varit jättejobbigt hela dan...=)

På fredag är det en inplanerad pysseldag med toastmadame och master mfl och göra iordning en körlista för dagen D, samt fixa det som är kvar gällande programmen. Och sen lär det bli ett evinerligt stoppande av påsar =)
    Ska äve fixa ögonbrynen imorron. Manikyr är bokad till torsdag nästa vecka, och jag ska även färga håret i slutet av denna vecka...

Börjar verkligen känna av pressen nu =) *pirrar duktigt i magen ibland*

• Trolljentan

Grattis till oss alla!!! Vi hade en helt perfekt dag!
    Det enda jag kan klaga på att allt tog slut för fort...=)

• Trolljentan
    Rickina skrev 2011-08-02 13:31:15 följande:
    Där jag kan jag verkligen hålla med dig. Jisses vad snabbt det gick :D
    Jag vet!!!! Jag blev nästan förvånad när prästen sa åt oss att det var dags att gå ut ur kyrkan=)

Hur gick det för er med tårarna då, brudar?
    Jag började grina så fort jag klev över tröskeln in i kyrkan och kunde nästan inte få fram löftena =P
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?