Inlägg från: Willowfield |Visa alla inlägg
  • Willowfield

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

En till blivande Juli brud, tänk att så många valt just denna underbara dag. :)
    Oh! Vad långt ni hunnit allesammans. Vågar inte tänka på vad jag/vi gjort eller inte, men måste väl...
    imorgon verkar vara en bra dag att göra en checklista.. för att se på pränt vad man har klart och vad som kanske brådskar.

Jobbigast är att jag velar hela tiden, tänker, "tänk om jag ångrar mig" ang lokal, klänning osv..vill ju att allt skall vara bara så bra, och känner att med vissa saker får man ta det som finns och inte det man helst vill ha.. 

• Willowfield

dreams come true, problemet är inte att vi inte kollat upp saker, mera att vår lilla stad inte har så mycket att erbjuda i denna väg. Visst finns det vi vill ha men inte närmare än ett tiotal mil från oss, vilket gör att det känns lite som att ta det näst bästa. 
    Fast jag känner igen mitt syndrom sen tidigare fester, denna oro, brukar för det mesta visa sig vara totalt obefogad.. :)

• Willowfield

Svårt detta, med brudöverlämning, vi har haft det som tradition i våran släkt sen urminnes tider. dock har jag ingen far i livet längre och då är frågan vem kommer närmast i rad?
    Skall oxå sova borta från min blivande natten innan, vill att han skall se mig och jag honom utan att ha en aning om hur man ser ut, förräns i kyrkan, därför blir inte fotograferingen föräns efter vigseln.
    Tycker inte det känns rätt att ha ringen på sig innan man är gift på riktigt :) 

• Willowfield

Trolljentan det hade varit jättefint, men tyvärr somnade mor förra våren. Har en tanke om att fråga min morbror, den enda levande manliga nära släkting jag har kvar 

• Willowfield

Trolljentan, ingen fara, livets gång :)

Vad härligt detta med dina skor, grattis! 

• Willowfield

Vi har hyrt in ett band HB&CO :) Inte farligt dyrt heller 

• Willowfield

Vi ska skicka våra så fort veliga jag kan bestämma mig att inbjudningstexten är bra.. *skrattar*

• Willowfield

Korten skickas denna vecka, blivande talar just nu med kyrkan ang präst och kantor :)

• Willowfield
    Emmilie87 skrev 2011-03-02 12:32:38 följande:
    Visst är det spännande? :D

Längtar som f*n! hahha :P

I natt drömde jag värsta mardrömmen om bröllopet; jag hade missat min sminktid vilket gjorde att jag inte hann göra nån frisyr, så min mamma gjorde en enkelt fläta när jag skulle in i krykar :P Sen hade vi missat att ringa de som ska sjunga på vårt bröllop, men de kom iaf men hade övat in helt fel låtar! O när jag väl stod framme vid altaret kom jag på att jag glömt min så kallade "kroppsstrumpa" så klänningen var för liten, så jag sprang ut ur kyrkan o åkte hem o bytte om, vilet drog ut på tiden så gästerna satt o väntade i över en timme på mig... hahaha!

Är det bara jag som drömmer om bröllopet eller? :P
    Du... Tungan ute ge fan i mina drömmar...
    eller vänta...
    sno dem bara,,, 
  • Willowfield
    Margris skrev 2011-04-08 11:13:48 följande:
    Det känns som att det är ganska lugnt för tillfället, Håller på med det sista finliret på inbjudningarna innan beställning. Bordsplaceringen är prel.klar. Har börjat fundera på bordsdekorationer lite. Hade tänkt att odla gräs så det ska jag prova att göra så jag vet hur många veckor det tar...:)
    Odla gräs, menar du sånt där långt gräs?
  • Willowfield

Urtjusigt.. vilken toppenide, den snor jag nog rätt av :)

• Willowfield

Var på stan idag. 
    in på juvelerarens, snacka om turdag. Mitt pärlhalsband, ärvt från mamma, behövde lagas, var visst äkta :)  en glad överrskning.
    Och jag skulle ju ha mormors vigselring men nu blev det en ny. Gick som på moln efter det besöket, Tänk tjejer jag skall gifta migSolig  Blev så påtagligt när jag stod där med ringen.

Var sedan in på Linneskåpet, vet egentligen inte varför så himla dyrt där men tänkte kika kan man ju, leter efter bordsdekorationer, kikade in på deras sk fyndhörna och voila där låg tyg för bordslöpare för 50:- M i exakt rätt chokladbrunfärg, Sen visade det sig att Blomsterverkstan har sånt där ja vad heter det nu då: ni vet sånt där papperstyg liknande som man kan ha runt blommor osv, typ som fiberväv fast lite styvare...i exakt rätt aquablå..

Väska och vitt paraply inköpt med. Härlig dag.. 

• Willowfield
    Margris skrev 2011-04-09 19:18:16 följande:
    Willowfield: Du ska ha köpt en trisslott eller två ;)
    Hmm att jag inte tänkte på det Solig fast tänker jag efter så meckar min vinst bil just nu..man ska inte utmana ödet *skrattar*
  • Willowfield

Hindersprövning och namnändring inlämnat i torsdags.
    Kunde inte bestämma mig för vad jag skall heta som gift, så tillslut sa grabben som var med oss, "jag har en applikation på min Iphone som kan svara jag o nej" :) sagt o gjort jag frågade skall jag heta ...och fick ja, 3 ggr på raken så nu är det bestämt...

Gissar att sonen ledsnade på mitt velande. men men vad är det man brukar säga,.. alla sätt är bra utom de dåliga...

För övrigt är massor gjort men massor kvarstår.
    Klart är, i en total kaotisk ordning
    Ringar och smycken
    Blivandes kläder
    Marskalkernas kläder
    Näbbars kläder
    Lokal
    Buss
    Kyrka
    Makeup
    Frisör
    Sprit eller skall man säga dryck!!!
    OSA, tja 15 sista dagen så det närmar sig
    servitriser
    Köksansvarig
    Chaufförer
    Vår skjuts
    Bandet som skall spela
    Dekor
    Min slöja
    Hindersprövning /namnbyte
    Solist kyrka
    Fotograf
    Nästan alla tärnors klänningar
    Bartender
    Hundvakt
    Hotell bokat till oss bröllopsnatten
    Bröllopsgåve låda..önskar oss en slant av dem som vill ge till vår bröllopsresa
    Hemsidan
    Hmm undras vad jag glömt.....

Kvar att göra...
    Slutbestämma maten
    bordsplacering
    brudbukett (är på g)
    oh ja höll på att glömma.. oj oj
    MIN KLÄNNING (sömmerska jobbar för fullt på den)
    osv osv funderar så det knakar vad har jag glömt?

hur går det för er?

• Willowfield

Härligt det låter med era hippor och blivande makars svensexor :)
    Inte en aning om utifall jag blir hippad eller inte återstår att se. Blivande blir det vet jag

Igår träffade vi prästen, 2 timmars prat och genomgång, vad härligt det kändes, dock enormt pirrigt, och vad verkligt alt känns när man står där i kyrkan och repeterar.
    Jag skall bli fru Solig 

• Willowfield

Vilken dag, vilka ögonblick att minnas, helt sanslöst underbart...

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?