2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Jag känner mig lite nervös för det är än så länge bara två par som har OSA:t. Det är ju två veckor kvar till sista dag men ändå....
Så nu kan man bocka av en sak till på listan, gjorde provuppsättning och provsmink igår. Kommer att bli toppen med klänningen. Nu ska jag bara se till att hitta lite passande hårnålar
Känner också av att det börjar närma sig med storsteg. För oss är följande kvar:
- Fixa festprogram
- Fixa bordsplacering
- Fixa kort till bordplacering samt tavla
- Göra en spellista till festen
- Bestämma låt till första dansen
- Fixa med transport under bröllopsdagen
- Beställa vigselring
- Lämna in förlovningsringar för putsning
- Gravera hänglås
- Fixa med pappväska till bröllopsbidrag
- Maila konditoriet om tårtans utseende
- Bestämma fotograferingsplats
- Ha genomgångsmöte med vigselförrättaren
- Köpa skor till mig!!!
Det vill säga en hel del... Känner att tiden bara försvinner iväg och börjar att bli lite stressad nu...
Ja, det gör ju det. Får helt enkelt sätta min blivande i arbete
Så nu är OSA datumet passerat, och det är bara tre sällskap som inte har svarat än. Misstänker att de helt enkelt tycker det är så självklart att de kommer att de har missat att meddela oss det
Hur har det gått för era andra, fått in alla OSA svar?
Oj, vad kul! Vi har än så länge ett bortfall på ca 10 pers av 63 gäster. Mestadels barn men även något par som bor väldigt långt bort.
Idag hämtade jag mina brudskor som jag har beställt på Brandos, satt som de skulle. De belv inte drömskorna men de får bli bra
Till helgen är det dags för planeringsmöte med hela gänget, brudtärnan, toastmastern och vårt brudpar. Tänkte visa dom lokalerna och lite kort gå genom hur vi vill ha det under bröllopsdagen.
Sen börjar det verkligen bli dags att börja med festprogrammen... Har koll på hur de ska se ut, men innehållet!!! Har inte börjat skriva än, vet dock på ett ungefär vad vi vill att det ska innehålla så det är bara till att sätta igång. Hur går det för er andra, har ni klart alla sådana här detaljer?
Nu har jag äntligen börjat återhämta mig efter gårdagens möhippa Hade en helt underbar dag med tjejerna och hade hur kul som helst!
Blev kidnappad hemma kl 8, fick göra mig i ordning och sen var det dags för frukost med tjejerna ute. Jag har ganska mycket kontrollbehov så hade lite svårt att bara hänga med i början men det funkade bättre ju längre dagen gick antagligen på grund av alkolholintaget. Efter frukosten behav vi oss till dagens första aktivitet, där jag fick spela in i cover på en Brian Adams låt, galet kul!!! Tjejgänget fick köra i bakgrunden och vi fick slutresultatet på CD. Efter det var det dags för lunch och sedan glass till efterrätt. Vi hade tyvärr extrem otur med vädret då det i princip öste ner hela dagen och vi tog oss runt med cyklar. När vi åt glass hade tärnan fixat ihop med quiz med lite pinsamma frågor om mig där resterande tjejer fick svara och jag vara facit.
Sedan drog vi vidare till nästa aktivitet som var poledancing! Jag fick här ta på mig en fin rosa body och glittrig topp till övningarna. Vi hade riktigt kul vid stångarna men kan inte riktigt påstå att någon av oss såg vidare sexig ut. Och jag har numera en helt ny respekt för stippor, det är ju riktigt ansträngandet!!! Efter det tog vi alla en välbehövlig dusch och drog sen iväg på middag, god italiensk mat.
Kvällen fortsatte in på småtimmarna, med förfest, drinka dans och utgång. Hittade min blivande på utestället och vi gick hem ihop. Perfekt avslutning på en underbar dag!!!
Ihhh... Här börjar det att kännas lite stressigt. Har fått till bordsplaceringen i helgen men festprogrammet återstår fortfarande... Går riktigt trögt med skrivandet.
Ska dessutom boka ett möte med vigselförrättaren i veckan, känns som om det återstår en hel del...
En del såmpyssel kvar, ringde idag och stämde av med festställen angående placeringen av borden. Verkar vara vettigt och stämmer med det som vi tittade på när vi bestämde platser för gäster så jag bokar därmed av att bordsplaceringen är klar
Har även ringt och bokat tid för manikyr och ansiktbehandling idag. Lite tajt med tid för ansiktsbehandlingen men det blir nog bra ändå, behöver inte någon djuprengörande.
Nu återstår det sista på festprogramet, har 4 gäster kvar där det står helt still i huvudet. Sen ska det hela fästas ihop på något sätt, har lånat hem mammas symaskin och tänkte testa det nu i veckan.
Ska ikväll skicka iväg ett förslag på upplägget på vigsel till vigselförrättaren och sedan ringa henne under slutet av veckan för att stämma av det.
Låtlistan ska ses över och möjligen struktureras om lite grann.
Och detaljerna angående fotograferingen ska stämmas av med min syster som ska fota oss.
En hel pyssel kvar alltså, men det känns under kontroll
Helvete också! Fick precis mail från företag där jag beställde blivande mannens morgongåva (klockan9 för över 9 veckor sedan, den har utgått ur sortimentet!!! Känns lite sent att komma och berätta det nu!!! Suck, måste andas lite nu, har inte riktigt tid att börja leta efter ny morgongåva nu när det nästa bara är en vecka kvar!!! Fan vad sur jag blir!
PANIK!!!
Vår gitarrist verkar inte längre vara vidare sugen på att spela under vigseln... Någon som vet en bra gitarrist i Malmö-området som kan spela två låtar nästa lördag till ett rimligt pris???
Ihhh.... Nu börjar jag märka av stressen... En del som återstår!!!
Fick panikartatat kontakta ny musiker i helgen och har fortfarande inte bestämt låtar till vigseln.
Måste skriva ut festprogrammen igen (då vi fick ett avhopp idag). Påverkar som tur var inte bordplaceringen så mycket, bara en stol som ska bort.
Låtlistan till festen är inte helt spikad än... Någon som vet en bra låt som man kan dansa med sin far till???
Tur att man har semester från och med onsdag!
Känns som om det har svängt en hel del i väderprognoserna, så det det vänder kanske ingen
Ihhh.... Nu är det bara en dag kvar. Pirret i magen är där och kommer nog att hålla i sig tills vi har blivit gifta. Trodde inte jag skulle bli så nervös, men tji så fel jag hade.
Lite detaljer från våran dag