• Cianma

Titanringar?

Hej

Jag och min kille planerar förlovning. Jag har förstått det som att titanringar är väldigt tåliga och de flesta ångrar sig inte över att ha köpt i titan. De flesta verkar köpa ringar från titanringar.com, men jag undrar om någon har köpt titanringar ifrån TCOL - The circles of love? 

Har hittat ett par fina där, men skulle vilja höra hur andra upplever sina ringar därifrån. 

• Svar på tråden Titanringar?
  • Fiaa

På tal om repor.. Min är ju uppdelad som beskrivningen ovanför och min gubbes ring är helblank. Vi båda jobbar inom gruvindustrin och vi har ringarna alltid på oss! Visst har det blivit någon liten repa men inte så att man går i taket för det! ;) tycker dom har hållet jäkligt bra om man tänker på att vi jobbar som vi gör och mycket med händerna :) Sen har vi ju tänkt som så att det är väl meningen att vi ska sätta våra egna spår i ringarna ;)

• fruhgan

Jag har fattat det så att silkesmatt yta är känsligast för repor och att sedan kommer blank yta som näst känsligast och därefter sidenmatt och sedan matt yta och att grov yta är tåligast mot repor.
    Det finns ju bilder där man ser alla olika ytor, om du kollar på länken jag skickade i  förra inlägget och mitt på sidan är det ju en bild på en ring och i den bilden högst upp till höger kan du klicka på "Ytjämförelse" så kan du se skillnaden. Mina ringar och mannens ser du på bilderna nedan.
    Mannen har sidenmatt yta på sin Around Inlay 6 mm.

• fruhgan
    Fiaa skrev 2011-10-26 10:08:15 följande:
    Jag har själv en liknande ring i titan. Den är som uppdelad, ena sidan är blank medan andra är matt och på den har jag fem stenar. Min ring är halvrund. Hur har du din? Eftersom jag kommer kolla efter något liknande till vigselring, tänkte så det ser bra ut om man har halvrund mot halvrund? Att man kan få det att se enhetligt ut :) Jag har bild på min ring på profilen ;)