• Cianma

Titanringar?

Hej

Jag och min kille planerar förlovning. Jag har förstått det som att titanringar är väldigt tåliga och de flesta ångrar sig inte över att ha köpt i titan. De flesta verkar köpa ringar från titanringar.com, men jag undrar om någon har köpt titanringar ifrån TCOL - The circles of love? 

Har hittat ett par fina där, men skulle vilja höra hur andra upplever sina ringar därifrån. 

• Svar på tråden Titanringar?
  • Fiaa

På tal om repor.. Min är ju uppdelad som beskrivningen ovanför och min gubbes ring är helblank. Vi båda jobbar inom gruvindustrin och vi har ringarna alltid på oss! Visst har det blivit någon liten repa men inte så att man går i taket för det! ;) tycker dom har hållet jäkligt bra om man tänker på att vi jobbar som vi gör och mycket med händerna :) Sen har vi ju tänkt som så att det är väl meningen att vi ska sätta våra egna spår i ringarna ;)

• fruhgan

Jag har fattat det så att silkesmatt yta är känsligast för repor och att sedan kommer blank yta som näst känsligast och därefter sidenmatt och sedan matt yta och att grov yta är tåligast mot repor.
    Det finns ju bilder där man ser alla olika ytor, om du kollar på länken jag skickade i  förra inlägget och mitt på sidan är det ju en bild på en ring och i den bilden högst upp till höger kan du klicka på "Ytjämförelse" så kan du se skillnaden. Mina ringar och mannens ser du på bilderna nedan.
    Mannen har sidenmatt yta på sin Around Inlay 6 mm.

• fruhgan
    Fiaa skrev 2011-10-26 10:08:15 följande:
    Jag har själv en liknande ring i titan. Den är som uppdelad, ena sidan är blank medan andra är matt och på den har jag fem stenar. Min ring är halvrund. Hur har du din? Eftersom jag kommer kolla efter något liknande till vigselring, tänkte så det ser bra ut om man har halvrund mot halvrund? Att man kan få det att se enhetligt ut :) Jag har bild på min ring på profilen ;)
    Mina ringar är halvkupade, det är det du menar med halvrunda eller hur? Jag tyckte att det såg bäst ut med samma kupning på båda ringarna, det såg enhetligt ut som du skriver. Jag tycker du ska välja halvkupad vigselring till förlovningsringen så ser det snyggast ut. Fina ringar förresten
    Jag tycker inte heller att repor i ringarna är så himla farligt egentligen,det visar ju bara att dom används
    Jag vill egentligen ha mina ringar på mig hela tiden men mina prinskorvar till fingrar svullnar på nätterna så då måste jag ta av dom och när jag städar gillar jag inte att få fukt under ringarna så då tar jag av dom. Jag tycker det blir fuktigt om händerna även om jag använde gummihandskar så när jag ska städa tar jag av ringarna. Jag tror att man är mer försiktig med ringarna i början men efter ett tag är det inte lika farligt om man ser en ny repa Sen går det ju att lämna in ringarna och få ny yta på dom om man vill. Jag tänker kanske passa på och beställa ny yta på mina ringar när jag lämnar in dom på kontroll om några år (kontroll av fattningar och diamanter).
  • Fiaa

Ja precis :) hehe, ibörjan var det lite så där ojoj när det blev någon repa men ändå, dom är ju till för att användas :) det ska bli kul och få kolla ut en vigselring! Börjar kanske bli lite dags snart.. Eller jag vet inte? I juni gifter vi oss ;)

• Drullen

ja tänkte lägga upp en bild på min förlovningsring från titanringar.com, men verkar va för trög för att fatta hur man gör haha, den hamna i mitt bildgalleri iallafall om nån ville se.

Min sambo tyckte om lite på olika ringar o gjorde en egen variant till mig

Jättebra bemötande på titanringar.com och till dom som tror annat, de titanringarna går att ändra storlek på, för det har vi gjort.

Älskar min ring!

• fruhgan
    Fiaa skrev 2011-10-26 12:46:17 följande:
    Ja precis :) hehe, ibörjan var det lite så där ojoj när det blev någon repa men ändå, dom är ju till för att användas :) det ska bli kul och få kolla ut en vigselring! Börjar kanske bli lite dags snart.. Eller jag vet inte? I juni gifter vi oss ;)
    Börja kolla runt redan så har ni gott om tid att prova och fundera
    Ibland kan man ju behöva prova samma ringar flera gånger innan man kan bestämma sig. Och hellre vara ute i god tid än att behöva stressa in i det sista och skulle det bli något fel när ringarna tillverkas kan guldsmeden behöva tid på sig att fixa det.
    Jag vet ett par som hämtade tjejens vigselring dagen innan bröllopet och då hade guldsemden missuppfattat en del med ringen men de hade inget annat val än att hämta ut ringen, använda den vid vigseln och sedan lämna in den igen - det kanske inte är så farligt egentligen men kan bidra med stress och frustration i ett läge där man antagligen redan är lite stressad och det är onödigt att utsätta sig för risken att bli stressad och kanske ledsen dagarna innan bröllopet.
    Vi beställde min vigselring låååångt i förväg och vi hade den här hemma i månader innan vigseln.
    Det var väldigt svårt att inte prova den på fingret varje dag (jag provade den flera gånger i veckan ) men det kändes tryggt att veta att den var här hemma och jag kunde prova den många gånger i lugn och och känna mig trygg i att OM något skulle kännas fel så fanns det tid att ordna det.
  • Yez

Vad jag kan förstå som köps dom flesta titanringar fråb titanringar.com..

Har även kolat in denna sida, mycket fint! zelini.se

Men finns det inga fler som säljer titanringar?
    Jag vill gärna inte köpa på internet utan funderar på att åka till affärerna, jag bor i Gävle..

Något tips på affärer som säljer titanringar inom Sthlm-Sundsvall området?

• fruhgan

Men du titanringar.com har ju sin butik i Härnösand, hur långt är det till Sundsvall därifrån? 5-6 mil?
    Beställ tid så får du komma dit och prova! Det skulle jag ha gjort om vi inte hade bott här nere i södra Sverige. Passa på och titta på ringarna live och prova och att få träffa personalen som kan ge tips och hjälpa dig att välja, vilken chans.

• Yez
    fruhgan skrev 2011-10-27 16:48:07 följande:
    Men du titanringar.com har ju sin butik i Härnösand, hur långt är det till Sundsvall därifrån? 5-6 mil?
    Beställ tid så får du komma dit och prova! Det skulle jag ha gjort om vi inte hade bott här nere i södra Sverige. Passa på och titta på ringarna live och prova och att få träffa personalen som kan ge tips och hjälpa dig att välja, vilken chans.
    Ja, från Sundsvall är det ganska nära men jag bor som sagt i Gävle..
    Över 3 timmar i bil, men hittar jag ingen annan närmare så blir det att jag åker dit! (:
  • fruhgan
    Yez skrev 2011-10-28 08:13:38 följande:
    Ja, från Sundsvall är det ganska nära men jag bor som sagt i Gävle..
    Över 3 timmar i bil, men hittar jag ingen annan närmare så blir det att jag åker dit! (:
    Aha ok då är jag med, jag fattade fel....tänkte lite tokigt, jag fick för mig att du bodde i Sundsvall
Svar på tråden Titanringar?