Fiaa skrev 2011-10-26 12:46:17 följande:
Ja precis :) hehe, ibörjan var det lite så där ojoj när det blev någon repa men ändå, dom är ju till för att användas :) det ska bli kul och få kolla ut en vigselring! Börjar kanske bli lite dags snart.. Eller jag vet inte? I juni gifter vi oss ;)
Börja kolla runt redan så har ni gott om tid att prova och fundera
Ibland kan man ju behöva prova samma ringar flera gånger innan man kan bestämma sig. Och hellre vara ute i god tid än att behöva stressa in i det sista och skulle det bli något fel när ringarna tillverkas kan guldsmeden behöva tid på sig att fixa det.
Jag vet ett par som hämtade tjejens vigselring dagen innan bröllopet och då hade guldsemden missuppfattat en del med ringen men de hade inget annat val än att hämta ut ringen, använda den vid vigseln och sedan lämna in den igen - det kanske inte är så farligt egentligen men kan bidra med stress och frustration i ett läge där man antagligen redan är lite stressad och det är onödigt att utsätta sig för risken att bli stressad och kanske ledsen dagarna innan bröllopet.
Vi beställde min vigselring låååångt i förväg och vi hade den här hemma i månader innan vigseln.
Det var väldigt svårt att inte prova den på fingret varje dag (jag provade den flera gånger i veckan

) men det kändes tryggt att veta att den var här hemma och jag kunde prova den många gånger i lugn och och känna mig trygg i att OM något skulle kännas fel så fanns det tid att ordna det.