• Cianma

Titanringar?

Hej

Jag och min kille planerar förlovning. Jag har förstått det som att titanringar är väldigt tåliga och de flesta ångrar sig inte över att ha köpt i titan. De flesta verkar köpa ringar från titanringar.com, men jag undrar om någon har köpt titanringar ifrån TCOL - The circles of love? 

Har hittat ett par fina där, men skulle vilja höra hur andra upplever sina ringar därifrån. 

• Svar på tråden Titanringar?
  • Yez

Till er som har titanringar idag, kan ni inte lägga upp bilder på den/dom?! Vill så gärna se alla och få inspiration :D
    Berätta också gärna vart ni köpt dom (:

• teddy66

Jag är kanon nöjd med mina titanringar. Vi letade och letade efter både guld och titan men mannen ville ha lite ovanligt så det blev titan. Tråkiga är att oftast vanliga affärer som säljer ringar har så tråkigt utbud på titanringar. Slänger in en bild på våra. 
    Förlovningsringarna är T.C.O.L och vigselringen är egendesignad från titanringar.com med inspiration från deras Very White.

Den vill inte ladda upp så bilder finns i min galleri.

• Doofie
    teddy66 skrev 2011-11-12 16:15:33 följande:
    Nu gick det......

Så snyggt! Älskar verkligen den gråa färgen. Lite råare och tuffare än vanligt guld. För att inte tala om unikt och eget. Like it! Helt i min stil!

Vi har precis beställt våra förlovningsringar från titanringar.com. Hoppas de ser lika bra ut irl som jag fantiserar om ;)
  • bridetobe2013

Jag beställde mina från zelini.se

Bra bemötande. Tyvärr är jag inte jätte nöjd över ringen. mkt mörkare än på bilden och sen är den lite stor. Modellen jag valde fanns som minst i 5mm vilket blir ganska stort om man vill ha en till (som också bara fannsi 5mm)

Borde ha mailat dom mitt missnöje men tänkte att jag kanske börjar gilla den mer.... Inte än dock.

Ska nog maila ang färgen i vilket fall....

Såg att dom hade ett litet urval på titanringar på GULDFYND.....

• bridetobe2013
    Doofie skrev 2011-12-05 21:40:40 följande:
    Så snyggt! Älskar verkligen den gråa färgen. Lite råare och tuffare än vanligt guld. För att inte tala om unikt och eget. Like it! Helt i min stil!

Vi har precis beställt våra förlovningsringar från titanringar.com. Hoppas de ser lika bra ut irl som jag fantiserar om ;)
    Jätte fina. Tyvärr såg jag den hemsidan EFTER att jag hade beställt. Är lite bitter pga det ;-(
  • Doofie
    Tezz81 skrev 2011-12-05 22:43:33 följande:
    Jätte fina. Tyvärr såg jag den hemsidan EFTER att jag hade beställt. Är lite bitter pga det ;-(
    Usch vad synd att du blev missnöjd :( Hör av dig till zelini.se. Kanske går det att ordna? De vill säkert hjälpa till så du blir nöjd :) Kanske kan du ändra ytan till blank? Det ser ju lite ljusare ut. Om inte annat tror jag att titanringar.com kanske tar emot andra titanringar och kan ordna med dem. Hör vad de kan göra också, om inte zelini vill/kan hjälpa dig!

Hade själv tänkt ha två 5mm ringar i slutändan (förlovning + vigsel) men jag har ganska långa fingrar :P blev rätt förvånad över att jag kunde ha så pass stora (var och provade i en fysisk affär innan vi beställde) så förstår att det inte passar alla.
    Hoppas det löser sig, tycker inte du ska behöva vara missnöjd!
  • Doofie
    teddy66 skrev 2011-11-12 16:15:33 följande:
    Nu gick det......

Hur stora stenar har du förresten, hur många ct? Och hur breda är de? Har tittat och tittat på vigselringar och ju mer jag tittar ju mer känns det som att jag fastnar i någon slags karathets :P Vill inte att de ska se för fjuttigt ut samtidigt som det inte är min stil att ha någon jätteblaffa på fingret :)
  • Yez

Här är våra ringar, vi beställde från Titanringar.com och är suuuuuuper nöjda!!
    Tyvärr är inte bilden rättvis.. "randen" i herr ringen är blank och klarblå (inte svart som det ser ut på bilden!)
    och i dam ringen är inte stenen blå utan en vanlig vit.. Jag har en 0,3 sten i min ring.
    Räckte väldigt bra tycker jag, då jag längre fram innte vill att förlovningsringen "ska ta över" vigselringen..

Hursom, kan verkligen rekomendera titanringar.com.. Vi är super nöjda!! Precis som vi vill att dom skulle se ut.

I hans ring står det "Mitt hjärta är ditt evighetstecken Namn 2012"
    I min ring står det "Min lycka, Min kärlek evighetstecken 2012" Och har hans namn "On the edge" av ringen.

• Doofie
    Yez skrev 2011-12-13 08:33:28 följande:
    Här är våra ringar, vi beställde från Titanringar.com och är suuuuuuper nöjda!!
    Tyvärr är inte bilden rättvis.. "randen" i herr ringen är blank och klarblå (inte svart som det ser ut på bilden!)
    och i dam ringen är inte stenen blå utan en vanlig vit.. Jag har en 0,3 sten i min ring.
    Räckte väldigt bra tycker jag, då jag längre fram innte vill att förlovningsringen "ska ta över" vigselringen..

Hursom, kan verkligen rekomendera titanringar.com.. Vi är super nöjda!! Precis som vi vill att dom skulle se ut.

I hans ring står det "Mitt hjärta är ditt evighetstecken Namn 2012"
    I min ring står det "Min lycka, Min kärlek evighetstecken 2012" Och har hans namn "On the edge" av ringen.

Vad fina! hur breda är de? :) Håller med dig, tycker inte förlovningsringen ska ta över för mycket, är för det lite mer enkla :) Har  också beställt från titanringar.com, är så jäkla nyfiken på hur ringarna ser ut!
    Funderar på en likadan ring som du som vigselring, men med fler stenar.. men är ett tag kvar, så hinner nog bestämma mig ;)
  • Yez
    Doofie skrev 2011-12-13 09:18:29 följande:
    Vad fina! hur breda är de? :) Håller med dig, tycker inte förlovningsringen ska ta över för mycket, är för det lite mer enkla :) Har  också beställt från titanringar.com, är så jäkla nyfiken på hur ringarna ser ut!
    Funderar på en likadan ring som du som vigselring, men med fler stenar.. men är ett tag kvar, så hinner nog bestämma mig ;)
    Jag tror min ring är 5mm bred och hans 6 eller 7mm, lite osäker faktiskt..

Ja, ringar är från titanringar.com, men vi vågade inte beställa utan att kolla på dom först så vi satt oss och åkte 3h t o r.. Ganska i onödan faktiskt för ringarna såg ut precis som på deras bilder ;-P hehe.

Lycka till, vet hur svårt det kan vara för att bestämma sig.. Dom har så mycket snyggt! hehe. Jag stod mellan den som jag köpte och den som ser likadan ut fast har silver i inlägget där "jacket" är.. Också super fin! :p
  • Doofie
    Yez skrev 2011-12-13 11:20:29 följande:
    Jag tror min ring är 5mm bred och hans 6 eller 7mm, lite osäker faktiskt..

Ja, ringar är från titanringar.com, men vi vågade inte beställa utan att kolla på dom först så vi satt oss och åkte 3h t o r.. Ganska i onödan faktiskt för ringarna såg ut precis som på deras bilder ;-P hehe.

Lycka till, vet hur svårt det kan vara för att bestämma sig.. Dom har så mycket snyggt! hehe. Jag stod mellan den som jag köpte och den som ser likadan ut fast har silver i inlägget där "jacket" är.. Också super fin! :p
    Nä det är ju lite spännande att beställa osedda.. men känner mig inte så orolig. De har fått så pass bra omdömmen! Det enda som känns liite osäkert är storleken, var in och provade storlekar hos en guldsmed, så det borde ju bli rätt :)

Den med inlägg är också jättefin! Skulle kunna tänka mig en sån med silverinlägg.. vi får se vad det blir så småningom :)
  • Pertinax

Köpte våra titanringar från TCOL. Det är den som heter T2012 och jämför man så överensstämmer de inte så väl med deras bild, men vi är nöjda ändå. Valde 4 mm bredd isstället för 5 som är standard,
  • teddy66
    Doofie skrev 2011-12-12 20:43:33 följande:
    Hur stora stenar har du förresten, hur många ct? Och hur breda är de? Har tittat och tittat på vigselringar och ju mer jag tittar ju mer känns det som att jag fastnar i någon slags karathets :P Vill inte att de ska se för fjuttigt ut samtidigt som det inte är min stil att ha någon jätteblaffa på fingret :)
    Hm.
    Förlovningsringen som har en tunn guldkant är: 5 mm bred. (4mm titan och 1 mm guld). Diamanten är 0,05 ct.

Vigselringen är 4 mm bred och är 16*0,01ct 

Jag ville inte ha alldeles för stora stenar (förlovningsringen är inte modifierad av tillverkaren) och sen ville vi båda att stenarna i vigselringen inte skulle ta överhand så förlovningsringen "försvann"
  • Doofie
    teddy66 skrev 2011-12-14 17:33:25 följande:
    Hm.
    Förlovningsringen som har en tunn guldkant är: 5 mm bred. (4mm titan och 1 mm guld). Diamanten är 0,05 ct.

Vigselringen är 4 mm bred och är 16*0,01ct 

Jag ville inte ha alldeles för stora stenar (förlovningsringen är inte modifierad av tillverkaren) och sen ville vi båda att stenarna i vigselringen inte skulle ta överhand så förlovningsringen "försvann"
    Väldigt fint i vilket fall! Tyckte stenarna såg precis lagom stora ut :)
    Wirre 81 skrev 2011-12-14 19:06:46 följande:
    Satte på oss våra ringar från titanringar.com igår och jag är super nöjd. Förutom att dom är skitsnygga är dom otroligt lätta.

min är 4 mm och sambons är 6 mm
    Stilrent och snyggt :) Våra kommer se ungefär likadana ut (men kommer vara text på kanten av ringen). Kul att ni är nöjda!
    Grattis till förlovningen också!
  • 201212
    bridetobe2013 skrev 2011-12-05 22:38:58 följande:

Jag beställde mina från zelini.se

Bra bemötande. Tyvärr är jag inte jätte nöjd över ringen. mkt mörkare än på bilden och sen är den lite stor. Modellen jag valde fanns som minst i 5mm vilket blir ganska stort om man vill ha en till (som också bara fannsi 5mm)

Borde ha mailat dom mitt missnöje men tänkte att jag kanske börjar gilla den mer.... Inte än dock.

Ska nog maila ang färgen i vilket fall....

Såg att dom hade ett litet urval på titanringar på GULDFYND.....

TACK FÖR TIPSET PÅ zelini.se jag tyckte de verkade JÄTTEBRA!

Hittade ringar som jag ville ha.

Svar på tråden Titanringar?