moonlightgirl skrev 2010-11-17 20:05:56 följande:
Bara en fråga, jag läste lite om Cambirgekuren och att det är pulverdiet. Så nu till min fråga, var du inte hungrig när du gick på denna dieten??
Lite konstigt, men faktiskt inte. Men nr 1: Jag hade bestämt mig sedan i våras (körde nu under september och oktober) att jag ville försöka med detta. nr 2: jag satte ett mål att jag skulle klara 8 veckor. nr 3: jag tillät mig inte att tänka på något annat än att jag skulle klara 8 veckor. (det blev 6 veckor pga att kroppen sa ifrån, fick saltbrist.)
Du dricker minst 3 liter vatten om dagen. Det gör att du kissar en gång i halvtimmen de första dagarna och sedan kanske en gång i timmen. Beror såklart på din blåsa :D
Men nej, var inte hungrig det minsta. Och då tränade jag också tre dagar/vecka. Nu äter jag mat, men ca 1000 kcal/dag (för att gå ner lite till) och tränar 3-4 dagar per vecka.
Men pulver är nog inte för alla. Och det handlar ju inte bara om att pulverbanta, utan pulvret är ju bara en genväg till nya vanor och ny livsstil. Det är lika viktigt att ändra på hjärnan och vanor, som på kilona på vågen.