Inlägg från: zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • zvartaliljan

Karlshamnsbrudar 2011?

Bor i Kuggeboda (Ronneby). Vi ska gifta oss på Karlsnäsgården utanför Ronneby den 11 Juni

• zvartaliljan
    hannahsofia skrev 2011-04-07 19:02:52 följande:
    zvartaliljan: karlsnäsgården har jag itne hört talas om, är det ute i skogen nånstans så ni kommer ha ett lummigt sommarbröllop? :)

A loves A: Ah vad roligt! får man fråga varför det blir karlshamn eftersom ni bor i sumpan? :) aha, ja vi var och kollade på den men hittade andra vi hellre ville ha. plus att det kändes lite sådär att ha den så långt ute vid havet i november, vem vet vilka stormar det kan bli :)
    Det ligger nere vid Ronnebyån i ett friluftsområde www.karlsnasgarden.se
    Vi ska ha vigseln nere vid vattnet på en äng och festen i deras stora fina loge
  • zvartaliljan
    hannahsofia skrev 2011-04-07 19:59:24 följande:
    zvartaliljan: ah det ser superfint ut, så fint att det är nära vattnet :) hur har ni annars tänkt er bröllopet?

A loves A: ja det är verkligen superfint där! själv är jag ursprungligen från halland men flyttade till kristianstad för att plugga och där träffade jag mannen i mitt liv och han är från karslhamn, och en stor anledning till varför det blir just där är ju för att det är så vackert! hur har ni planerat ert bröllop annars? :)
    Vi ska ha helgrillat vildsvin och stor "bonnafest" som vi kallar det Lite medeltidsinspirerat.

Om någon är intresserad av att byta tjänster här så är jag på...letar just nu efter någon/några som kan hjälpa till med serveringen och maten (allt färdigt, bara uppvärmning/uppläggning/påfyllning/servering till buffén) och agera lite "lekledare" åt barnen så de hålls sysselsatta (kommer ordna ett lekrum för dom med film, spel m.m)...kanske någon av er par här som kan tänka er hjälpa till med det mot att vi gör detsamma på ert bröllop? Eller så kan jag sjunga på ert bröllop som tjänstutbyte istället
    Sett många såna bytestrådar i stora städerna o verkar funka bra...tänkte se om det fanns intresse för sånt här neråt också
Svar på tråden Karlshamnsbrudar 2011?